Skall fixa en ny mobil idag.

Permalänk
Medlem

Skall fixa en ny mobil idag.

Får välja på hela Telenors utbud.

Vilken skulle ni valt?
Sony Z2
Iphone 5s
Samsung Galaxy 5
Vad är respektive fördelar och nackdelar?

Har en iphone 5 atm och är nöjd med den förutom mitt batteri, så lutar inte åt Iphone hållet denna gången.
Är mest intresserad av Z2:an då jag hört det är den bästa på marknaden just nu?

Tack på förhand
Addeuz

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeuz:

Får välja på hela Telenors utbud.

Vilken skulle ni valt?
Sony Z2
Iphone 5s
Samsung Galaxy 5
Vad är respektive fördelar och nackdelar?

Har en iphone 5 atm och är nöjd med den förutom mitt batteri, så lutar inte åt Iphone hållet denna gången.
Är mest intresserad av Z2:an då jag hört det är den bästa på marknaden just nu?

Tack på förhand
Addeuz

Ta en titt på Lumia 930 också, wp har blivit så mycket bättre än vad det var för ett par år sen. Men om du enbart är intresserad av dom du skrivit så får du ju ställa dig frågan om hur stor skärm du vill ha samt vilket OS du tycker passar dig bäst.

Av dom du skrivit så jag nog tagit Z2 eftersom jag avskyr touchwiz och har aldrig riktigt gillat apple.

Permalänk
Medlem

Alla riktigt bra telefoner. Har testat alla.
Jag kör nu själv med LG G2 och är riktigt nöjd.
LG G3 som är uppföljaren verkar riktigt vass. Kanske kan vara något?
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-g3/

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Sambon bytte nyss till en G3 och jag måste säga att det är en riktigt bra telefon, kan vara värd att titta på!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorksat:

Alla riktigt bra telefoner. Har testat alla.
Jag kör nu själv med LG G2 och är riktigt nöjd.
LG G3 som är uppföljaren verkar riktigt vass. Kanske kan vara något?
http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-g3/

Skrivet av lowngcawt:

Sambon bytte nyss till en G3 och jag måste säga att det är en riktigt bra telefon, kan vara värd att titta på!

Sett många bra recensioner om G3:an enda problemet är att Telenor inte har den.. Det får nog bli Z2:an då jag är bekväm med stor skärm och "front-facing" speakers är ett STORT plus!

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Ta en titt på Lumia 930 också, wp har blivit så mycket bättre än vad det var för ett par år sen. Men om du enbart är intresserad av dom du skrivit så får du ju ställa dig frågan om hur stor skärm du vill ha samt vilket OS du tycker passar dig bäst.

Av dom du skrivit så jag nog tagit Z2 eftersom jag avskyr touchwiz och har aldrig riktigt gillat apple.

Kollade lite på Lumian, och är inget fan av Metro UI..
Sonys nya flagskepp ser riktigt vasst ut alltså..
Om inte annat kan jag ju byta mobil om ett år med Telenor Change!

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk
Medlem

Z2, fast hellre M8 om den funnits att tillgå.

Edit: f.ö. kommer Z3 i september.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world
Those who understand binary and those who don't

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aecus:

Z2, fast hellre M8 om den funnits att tillgå.

Edit: f.ö. kommer Z3 i september.

Telenor har inte heller HTC så det står ju mellan Apple, Samsung och Sony..
De blir nog Sony i detta fallet

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeuz:

Sett många bra recensioner om G3:an enda problemet är att Telenor inte har den.. Det får nog bli Z2:an då jag är bekväm med stor skärm och "front-facing" speakers är ett STORT plus!

Det kan du få fixat hos The phone house, sambon har också telenor och det var inga problem alls + det var precis samma pris som hos telenor

Skrivet av Addeuz:

Kollade lite på Lumian, och är inget fan av Metro UI..
Sonys nya flagskepp ser riktigt vasst ut alltså..
Om inte annat kan jag ju byta mobil om ett år med Telenor Change!

Har du läst och tänkt igenom vad det innebär med telenor change?
För att få byta mobil så måste du ge dem din telefon som du betalat hälften av (12/24 mån) sen får du en ny telefon med 24 mån bindningstid igen, rent idiotiskt... bättre att betala av sin telefon helt, sälja den och köpa en ny telefon på avbetalning, annars ger du ju telenor en telefon som du betalat hälften för, ingen bra deal för kunden IMHO

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Varför byta när man redan har en iphone 5?...

Permalänk
Avstängd

Varför inte vänta lite om du tycker på din Iphone 5, Om ryktena stämmer så kommer ju Iphone 6 börja säljas i slutet av september.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det kan du få fixat hos The phone house, sambon har också telenor och det var inga problem alls + det var precis samma pris som hos telenor

Har du läst och tänkt igenom vad det innebär med telenor change?
För att få byta mobil så måste du ge dem din telefon som du betalat hälften av (12/24 mån) sen får du en ny telefon med 24 mån bindningstid igen, rent idiotiskt... bättre att betala av sin telefon helt, sälja den och köpa en ny telefon på avbetalning, annars ger du ju telenor en telefon som du betalat hälften för, ingen bra deal för kunden IMHO

Aha...har inte förstått grejen med att köpa sina telefoner med abonnemang+avbetalning blir ju bara svindyrt i längden. Känns som att jag är ensam med att köpa mina mobiler direkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Baxtex:

Aha...har inte förstått grejen med att köpa sina telefoner med abonnemang+avbetalning blir ju bara svindyrt i längden. Känns som att jag är ensam med att köpa mina mobiler direkt.

Hur blir det "svindyrt"? Man betalar (iaf har jag alltid gjort det) exakt vad telefonen kostar delat med 24 månader. Ingen ränta eller extra avgifter. Vill du betala i förtid så är det bara att betala det som är kvar, inga extra kostnader tillkommer. Nu har jag använt Telia sedan 1990-talet, så jag reserverar mig för hur andra hanterar det.

När jag köpte min nuvarande Lumia 920 så letade jag upp den billigaste på nätet som som erbjöd Telia-abb. Sparade ~1500kr jämfört med Telias egna butik, men fick samma avbetalningsvillkor ändå (dvs 3600kr delat på 24 månader, inga extra avgifter eller ränta).

Till trådskaparen: Jag hade inväntat iPhone 6 innan beslut.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Aha...har inte förstått grejen med att köpa sina telefoner med abonnemang+avbetalning blir ju bara svindyrt i längden. Känns som att jag är ensam med att köpa mina mobiler direkt.

har inte köpt en enda telefon direkt, dels för att iaf hos telenor så får du en månadsrabbat beroende på abb. som i mitt fall är 100:- så i längden sparar det mig 2400:- över hela perioden jämfört med om jag skulle köpt samma abb. och min nexus 5 separat

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Grejen är väl att man ofta luras till ett mycket dyrare abonnemang än man behöver.
Gäller förstås inte alla, vissa storförbrukare tjänar nog på det i slutändan.

Hade nog valt Z2, den är väl hyfsat vattentät till skillnad från S5? Så hade man sluppit oroa sig för vattenskador.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av glemmy:

Grejen är väl att man ofta luras till ett mycket dyrare abonnemang än man behöver.
Gäller förstås inte alla, vissa storförbrukare tjänar nog på det i slutändan.

Hade nog valt Z2, den är väl hyfsat vattentät till skillnad från S5? Så hade man sluppit oroa sig för vattenskador.

Jag kunde välja Telias billigaste abb, vilket jag också gjorde. Jag är alltså tvärtemot en storförbrukare. Med detta sätter jag stopp för min medverkan i vidare offtopic.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag tänker mer på det faktum att en mobil som kostar kanske 6000 kontant blir 13-15 tusen på två år. då är det allstå ca 6-7 tusen bara på abonnemanget :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Grejen är väl att man ofta luras till ett mycket dyrare abonnemang än man behöver.
Gäller förstås inte alla, vissa storförbrukare tjänar nog på det i slutändan.

Hade nog valt Z2, den är väl hyfsat vattentät till skillnad från S5? Så hade man sluppit oroa sig för vattenskador.

Var det inte så att S5 är mer vatten/damm-tät än Z2an?

Edit: http://www.mobilegeeks.com/samsung-galaxy-s5-vs-sony-xperia-z... båda klarar sig ju fint, samsungen har ju däremot något högre ip certifiering mot damm

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag tänker mer på det faktum att en mobil som kostar kanske 6000 kontant blir 13-15 tusen på två år. då är det allstå ca 6-7 tusen bara på abonnemanget :/

De flesta mobiloperatörer arbetar med modellen att du får en telefon i utbyte mot att förbinder dig till att ha och betala för deras abonnemang en viss tid. väljer du ett av deras billigare abg får du ett tillägg på månadskostnaden (som då essentiellt blir en avbetalning på en del av mobilens kontantkostnad). Vad du glömmer att ta med i beräkningen är att du binder dig till att ha ett abg som har en kostnad i sig, vare sig du köper en mobil med det eller ej. På samma sätt kan man enbart binda abg en viss tid (vanligtvis 6-12 månader) utan mobil och få rabatt på abgkostnaden istället.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det kan du få fixat hos The phone house, sambon har också telenor och det var inga problem alls + det var precis samma pris som hos telenor

Har du läst och tänkt igenom vad det innebär med telenor change?
För att få byta mobil så måste du ge dem din telefon som du betalat hälften av (12/24 mån) sen får du en ny telefon med 24 mån bindningstid igen, rent idiotiskt... bättre att betala av sin telefon helt, sälja den och köpa en ny telefon på avbetalning, annars ger du ju telenor en telefon som du betalat hälften för, ingen bra deal för kunden IMHO

Känner butikschefen på Telenor där jag bor och han sa att jag kan byta utan att betala av det som blir "över"..

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Varför byta när man redan har en iphone 5?...

För mitt abonnemang går ut, får byta då gratis då.

+ mitt batteri på min 5:a har något fel. Den kan dö på 64 procent sen visa att jag behöver ladda, och 5 minuter senare starta igen och då har jag 65 procent, utan att ha laddat något.
+ batteriet tar slut extremt snabbt, lyssna på offline på spotify på bussen till skolan (20 min) så försvinner 20% direkt från telefonen

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeuz:

Känner butikschefen på Telenor där jag bor och han sa att jag kan byta utan att betala av det som blir "över"..

Ja men nu får du läsa mitt inlägg igen, säg att du börjar med en telefon som kostar 6000:- då har du efter 12mån betalat 3000:- för den, sen går du in till Telenor och vill byta upp dig till en nyare, då ger du dem din telefon som du betalat 3000:- för i utbyte mot att du får en ny 6000:- avbetalning på den nya telefonen över 24mån igen, du ger alltså i princip Telenor 3000:- för att de ska binda upp dig i 24mån till med en ny dyr telefon, förstår du nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

?

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeuz:

Telenor har inte heller HTC så det står ju mellan Apple, Samsung och Sony..
De blir nog Sony i detta fallet

Synd, för M8 är nog den bästa telefonen i denna generationen. Dess enda svaghet är kameran, i övrigt så är den bäst på flera saker.

Oavsett så borde du i alla fall inte köpa en iPhone 5S då denna är nästan ett år gammal nu och en uppföljare kommer inom kort.
Även om du väntar på nästa iPhone så får du vara beredd på att batteritiden inte blir någe bättre, de flesta rykten visar på en ultratunn telefon, och dessa får ju självklart inte plats med lika stort batteri som normaltjocka.
Sedan har ju iPhones även historiskt sett aldrig varit bra på batteritid, de har legat precis i mitten i de flesta generationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Synd, för M8 är nog den bästa telefonen i denna generationen. Dess enda svaghet är kameran, i övrigt så är den bäst på flera saker.

Oavsett så borde du i alla fall inte köpa en iPhone 5S då denna är nästan ett år gammal nu och en uppföljare kommer inom kort.
Även om du väntar på nästa iPhone så får du vara beredd på att batteritiden inte blir någe bättre, de flesta rykten visar på en ultratunn telefon, och dessa får ju självklart inte plats med lika stort batteri som normaltjocka.
Sedan har ju iPhones även historiskt sett aldrig varit bra på batteritid, de har legat precis i mitten i de flesta generationer.

Varför är m8:an bättre?
Z2:an har mer RAM, bättre kamera, 4k filmning, större batteri.
De har samma processor.

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeuz:

Varför är m8:an bättre?
Z2:an har mer RAM, bättre kamera, 4k filmning, större batteri.
De har samma processor.

4K filmning är ganska värdelöst. Du får kass framerate och/eller kass bitrate. Kvaliteten blir inget att hänga i granen. Du kan bara filma i några minuter innan telefonen överhettar och det drar galet mycket batteri. Snapdragon 801 är inte gjord för att klara det. Du kan lika gärna filma i 1080p.

3GB vs 2GB gör ingen större skillnad bara mjukvaran inte är för bloatad. Jag har inte jättebra koll på hur mycket minne M8, Z2 och S5 använder, men jag vet ju t.ex. det att LG G3 med 3GB RAM ofta har mindre minne ledigt än en Nexus 5 med 2GB RAM.

Jämfört med Z2 har M8 bättre högtalare, prestanda (aluminium chassi kyler bättre), skärm och mjukvara. (M8 är absolut marknadsledande med högtalare och responstid)
Skärmen har högre ljusstyrka och mycket lägre responstid än den i Z2, vilket kombinerat med väloptimerad mjukvara innebär bättre flyt. HTC har skött sig bra med uppdateringar på sistone och lovar 2år med uppdateringar till M8.

Men är kameran viktig så förstår jag om du vill ha Z2. Det är ju ändå en bra telefon.
Det större batteriet ger även det lite fördelar i batteritid, men de är inte stora, HTC har optimerat deras telefon väldigt väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

4K filmning är ganska värdelöst. Du får kass framerate och/eller kass bitrate. Kvaliteten blir inget att hänga i granen. Du kan bara filma i några minuter innan telefonen överhettar och det drar galet mycket batteri. Snapdragon 801 är inte gjord för att klara det. Du kan lika gärna filma i 1080p.

3GB vs 2GB gör ingen större skillnad bara mjukvaran inte är för bloatad. Jag har inte jättebra koll på hur mycket minne M8, Z2 och S5 använder, men jag vet ju t.ex. det att LG G3 med 3GB RAM ofta har mindre minne ledigt än en Nexus 5 med 2GB RAM.

Jämfört med Z2 har M8 bättre högtalare, prestanda (aluminium chassi kyler bättre), skärm och mjukvara. (M8 är absolut marknadsledande med högtalare och responstid)
Skärmen har högre ljusstyrka och mycket lägre responstid än den i Z2, vilket kombinerat med väloptimerad mjukvara innebär bättre flyt. HTC har skött sig bra med uppdateringar på sistone och lovar 2år med uppdateringar till M8.

Men är kameran viktig så förstår jag om du vill ha Z2. Det är ju ändå en bra telefon.
Det större batteriet ger även det lite fördelar i batteritid, men de är inte stora, HTC har optimerat deras telefon väldigt väl.

M8:an och Z2:an är som sagt båda bra mobiler, men då Telenor inte säljer M8:an blir de lite svårt då jag SKA ha telenor.

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk

Måste du köpa nu så är z2 den bästa allround telefonen, annars skulle jag vänta på Note 4 och Z3 som kommer att annonseras i början av nästa månad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Paprikum:

Det är viktigt att skilja på DELbetalning och AVbetalning.
Allt som oftast erbjuds ränte- och avgiftsfri DELbetalning upp till 12 månader, medan vissa erbjuder ända upp till 24 månader.

Jag, t.ex., tecknade minsta modellen av Halebop Rubbet (169:-/mån) och slängde med en Nexus 5 på delbetalning, då det skulle kosta mig någon hundring mindre i slutändan än om jag hade köpt telefonen kontant och tecknat samma abonemang.

DEEEEEEEEEEEELBETALNING.

samma här Mobilen blev lika billig som billigast på prisjakt (endast abonnemanget som blev lite dyrt):) 260 kr, men billigare än vilket tela eller telenor abonnemang jag en haft.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Är du skön eller.. Delbetalning och avbetalning är exakt samma sak med två olika namn.
dvs om du inte gör en delbetalning på 6000 och avbetalning på resterande 3000,

Skrivet av Paprikum:

Det är viktigt att skilja på DELbetalning och AVbetalning.
Allt som oftast erbjuds ränte- och avgiftsfri DELbetalning upp till 12 månader, medan vissa erbjuder ända upp till 24 månader.

Jag, t.ex., tecknade minsta modellen av Halebop Rubbet (169:-/mån) och slängde med en Nexus 5 på delbetalning, då det skulle kosta mig någon hundring mindre i slutändan än om jag hade köpt telefonen kontant och tecknat samma abonemang.

DEEEEEEEEEEEELBETALNING.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ