Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Pro Controller till PC?

Vet inte om jag kommit in på rätt del av forumet men jag skriver här så länge.

Jag äger nämligen ett Wii U och har vant mig vid dess kontroll. Tyckte nu senast i helgen att det vore riktigt skönt om man kunnat koppla in den och spela på datorn.
Nu undrar jag vilken programvara jag behöver för att kunna använda den till diverse spel på Steam eller annan plattform?
Jag har en bluetooth dongle som jag använt för att kunnat ansluta till datorn utan problem men sen vet jag inte hur jag ska fortsätta. Måste/kan jag emulera en xbox kontroll?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Ren gissning nu men det finns ett program som heter Xpadder som kanske skulle fungera.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Wennerstrom:

Vet inte om jag kommit in på rätt del av forumet men jag skriver här så länge.

Jag äger nämligen ett Wii U och har vant mig vid dess kontroll. Tyckte nu senast i helgen att det vore riktigt skönt om man kunnat koppla in den och spela på datorn.
Nu undrar jag vilken programvara jag behöver för att kunna använda den till diverse spel på Steam eller annan plattform?
Jag har en bluetooth dongle som jag använt för att kunnat ansluta till datorn utan problem men sen vet jag inte hur jag ska fortsätta. Måste/kan jag emulera en xbox kontroll?

Om du googlar lite så kommer du hitta allt du behöver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av nackskägg:

Om du googlar lite så kommer du hitta allt du behöver.

Är det ditt standardsvar på allt?

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
timrå
Registrerad
Maj 2013

yup

Skrivet av netbuddy:

Är det ditt standardsvar på allt?

Tråkigt svar men sant

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Jag googlade för skojs skull, med mindre ord som krävdes än att skriva ursprungsinlägget

http://www.destructoid.com/wii-u-pro-controller-can-now-be-us...

ETT av mååånga resultat som ger samma slutresultat; wii u kontroll på pc.