windows 8 hårddisk reparation vid start

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

windows 8 hårddisk reparation vid start

som titeln säger, när jag försöker starta min dator kommer jag inte till start menyn utan istället kommer det upp 2 olika alternativ
1. stänga av datorn 2. avancerade inställningar

stänger jag av och sen startar om kommer den tillbaka till de 2 alternativen
under "avancerade inställningar" kommer det upp alternativ som "omformatera hårddisken" osv men inget vad vet värkar fungera

någon som har någon ide hur jag kan fixa det?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Palmsen:

som titeln säger, när jag försöker starta min dator kommer jag inte till start menyn utan istället kommer det upp 2 olika alternativ
1. stänga av datorn 2. avancerade inställningar

stänger jag av och sen startar om kommer den tillbaka till de 2 alternativen
under "avancerade inställningar" kommer det upp alternativ som "omformatera hårddisken" osv men inget vad vet värkar fungera

någon som har någon ide hur jag kan fixa det?

Har det hänt något som kan ha orsakat detta? Åska t ex? Gjort något som du inte borde som att dra ur strömmen på burken när den är igång? Vad har du för dator? Snälla ge oss lite mer info då vi ju inte sitter där bredvid dig.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Jalle64:

Har det hänt något som kan ha orsakat detta? Åska t ex? Gjort något som du inte borde som att dra ur strömmen på burken när den är igång? Vad har du för dator? Snälla ge oss lite mer info då vi ju inte sitter där bredvid dig.

eller min kanske jag inte ska riktigt kalla det, det är min brors men eftersom det alltid är jag som blir tvingad att fixa allt han lyckas ha sönder haha
men enligt han så har han inte gjort något (säger han)
åska har det inte gjort på det senaste (problemet uppstod i går)
dock så hade han självklart avinstallerat virus programmet (pga han störde sig på att det blockade saker)
annat än det vet jag inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Jalle64:

det är en egen byggd

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Palmsen:

eller min kanske jag inte ska riktigt kalla det, det är min brors men eftersom det alltid är jag som blir tvingad att fixa allt han lyckas ha sönder haha
men enligt han så har han inte gjort något (säger han)
åska har det inte gjort på det senaste (problemet uppstod i går)
dock så hade han självklart avinstallerat virus programmet (pga han störde sig på att det blockade saker)
annat än det vet jag inte

Skrivet av Palmsen:

det är en egen byggd

Ni kan ju försöka er på en reparation av systemet om ni har skiva/USB för det han/ni kör. Annars får du koppla hans disk till din och plocka ur det som ev går att rädda. Se bara till att kolla så att inga virus eller annan skit kommer in i burken din. Att inte använda AV är ju upp till var och en men har man inte en dator från forntiden är det inget som gör den långsam och popups kan man stänga av i många fall.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud