Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jan 2014

Ultima Online

Är det någon som spelar det fortfarande?
Vilken shard i så fall?

Har kollat in två freeshards (UOForever och UOSecondAge).

Spelade från -97 till -02 på Drachenfels. Sen från -03 till -06 på Defiance!

Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB | ASUS Z97-A, Socket-1150 | ZOTAC GeForce GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB | Samsung SSD 840 EVO 500GB | Fractal Design Define R4 Vit | EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold | Asus 24" LED VG248QE | Cooler Master Hyper 212 Evo | Windows 8.1 Svensk

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2003

Spelade på Europa mellan 97 och 2008 men har bara sporadiskt kollat läget efter det. Tyvärr inte riktigt samma sak längre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jan 2014

Nej de har förstört UO med ninjas och skit..
Men det finns freeshards som har gamla uppsättningen. Blev riktigt nostalgisk

Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB | ASUS Z97-A, Socket-1150 | ZOTAC GeForce GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB | Samsung SSD 840 EVO 500GB | Fractal Design Define R4 Vit | EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold | Asus 24" LED VG248QE | Cooler Master Hyper 212 Evo | Windows 8.1 Svensk

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2003

Man är bara så handikappad som ny.
Loggade in på Europa för nått år sen och kollade läget, hade en halv mille på bank - en blomma gick på två...va sjutton liksom.
FInns det nån bra shard som tillåter att man sätter sina skills manuellt? Orka stå och macra evaluation eller Magic Resist längre...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jan 2014

Hehe, på UOForever så gick det ganska snabbt att macra..
Satte upp ett macro i Razor och blev GM Magery och Resist på en dag typ..

Sen börjar det roliga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I min Rymdskyttel
Registrerad
Okt 2001

Jag lirade på Europa, Atlantic och Napa Valley ca 97-02. Lirade för något år sedan på UOSecondAge och det är precis så som det var då. Men det suger verkligen med pingen, chanslös att överleva utanför staden om man springer på en PK. Jag letar efter en gratisserver med bra ping och med Second Age gameplay.

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

RTB

Ultima Online kommer köra en Return to britannia månad från den här veckan, dvs, alla gamla konton kommer vara öppna och det går att logga in o kolla läget, det finns lite liv kvar i spelet, men det är inte som i gamla dagar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Någon mer som utnyttjat return to britannia? Bitterljuvt att logga in, man kan smälla upp typ ett keep var som helst, det är så mycket tomma ytor. Ingen vid WBB längre heller, nu är det Luna bank som gäller verkar det som.

Jag har börjat lira på UOForever, måste säga att det till 100% är nostalgi och glädje!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Har återaktiverat mitt konto, tycker faktiskt att flera av de nya ändringarna gör det lite mer intressant som MMO, utan att UO-känslan försvinner. Gamla som är kvar är sjukt hjälpsamma också! Självklart inte lika mycket folk som förr, men jag har faktiskt riktigt roligt..

Hörde rykte om att nya ägaren funderar på att göra UO f2p, skulle vara intressant att se om det lockar tillbaka folk.

Någon mer här som lirar nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Jan 2014

Vad är det för ändringar dom gjort?
Jag försökte få mitt gamla konto tillbaka, men de vägrade. Är ju 10 år sedan mitt origin konto inaktiverades, och hade inte mycket minne av uppgifterna som jag knappade in!