Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med Webhallens support angående en skadad produkt rätt nyligen. Var inga problem alls, bara att skicka tillbaka och få ny. Snabb mailkontakt och inget krångel, skickar prylarna snabbt också. Inet är självklart bra de också, har bara trevliga upplevelser med båda butikerna

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Webhallen har varit mitt solklara val den senaste tiden! Inet är rätt dyra nu förtiden. men kostar det lika mycket så välj inet isf, deras service är kanon!

Webhallen har jag aldrig haft några problem med men man har ju hört att dom kan vara lite kinkigare!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk

Jag har köp en grej på Webhallen (tror jag det var), det var inga bekymmer. inga RMA tyvärr (för ts då ).

INet har jag haft bra erfarenheter av supporten. Även den senaste gick så där (dom hitta inget fel, men jag slapp 300kr avgiften). Men det är inte inet´s fel att felet är kvar (när det kommer slumpartad). Får se om mitt senaste mail snart får svar (gjord det dom skrivit i alla fall).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Slänger in ytterliggare en röst för Inet deras support har alltid varit superb för mig.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk

Jag har aldrig handlat från Inet så kan itne uttala mig där. Jag vet däremot att Webhallen(i Uppsala i det här fallet) har väldigt bra kundservice och jag är alltid nöjd efter att jag har handlat på Webhallen, bra priser dessutom.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwedZi:

Köp för fan inte på Webhallen iallfall, helt omöjligt att reklamera saker som är garantiärenden. Dryg och otrevlig personal, skulle rekommendera Inet alla dagar i veckan.

Nu är vi ju där att alla har olika uppfattningar om företag, du hatar dem, och någon här på SweC älskar dem. Jag fick en laptop med skevt chassi och fick byta det direkt i butik.

Men jag har också träffat på en del "trötta" anställda där som varit mindre trevliga att handskas med, så jag väljer Inet om jag kan.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle föreslå Komplett. Inget fel på de andra men hos Komplett har jag upplevt en högre professionalism.

Permalänk
Medlem

Aldrig handlat av Webbhallen, men när jag handlade av Inet för 3 år sedan fick jag mycket bra service och bemötande.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Entusiast

För mig känns det hugget som stucket mellan dessa två. Kan bara säga gott om båda två faktiskt

CDON... ja bristen på telefonsupport är ett ofantligt minus. Hade en defekt hårddisk nyligen som jag var osäker om den var köpt på Inet eller CDON (två identiska diskar). Inet tog nån timme på sig att kontakta leverantören för att konstatera att den inte var köpt hos de, medans hos CDON tog det en vecka innan jag fick godkännande för att kunna skicka tillbaks disken.

Fick dessutom bråka som fan och "ringa upp" igen när snubben på deras support bara "la på" innan jag hann förklara att det var hårddisken och inte SSD'n från min beställning som var trasig...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damodred:

Jag skulle föreslå Komplett. Inget fel på de andra men hos Komplett har jag upplevt en högre professionalism.

Har du besökt deras pick-up point i Stockholm? Den är ett skämt
(Tror att de kanske lagt ner den)

Permalänk
Medlem

Jag har handlat av alla 3 dvs Komplett Webbhallen och Inet. inte ett enda problem eller trasig produkt

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

För mig känns det hugget som stucket mellan dessa två. Kan bara säga gott om båda två faktiskt

CDON... ja bristen på telefonsupport är ett ofantligt minus. Hade en defekt hårddisk nyligen som jag var osäker om den var köpt på Inet eller CDON (två identiska diskar). Inet tog nån timme på sig att kontakta leverantören för att konstatera att den inte var köpt hos de, medans hos CDON tog det en vecka innan jag fick godkännande för att kunna skicka tillbaks disken.

Fick dessutom bråka som fan och "ringa upp" igen när snubben på deras support bara "la på" innan jag hann förklara att det var hårddisken och inte SSD'n från min beställning som var trasig...

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9...

fy för cdon. funkar ok om man ska köpa skivor eller film på cd av någon anledning men för komponenter skulle det få vara ett jävligt bra pris för att få mig dit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av El_Raspberry:

Har du besökt deras pick-up point i Stockholm? Den är ett skämt
(Tror att de kanske lagt ner den)

Hah jodå, den var inte så lite dodgy. Men bodde tidigare i Göteborg och var en frekvent gäst ute hos dem.

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Köp för fan inte på Webhallen iallfall, helt omöjligt att reklamera saker som är garantiärenden. Dryg och otrevlig personal, skulle rekommendera Inet alla dagar i veckan.

Jag lämnade in ett gigabyte 290x med custom kylare, som skadats när jag åkte bil med datorn, fick ett nytt nytt sapphire tri-x i butik Så såå dålig kundservice har dem inte. Sen har jag en gång fått en nvidia kod när jag skulle få en never settle kod haha. Har också varit flera tillfällen där man undrat om dem verkligen vet vad dem jobbar och snackar om?

Visa signatur

Dator: Razer Blade Base(2018)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Jag har handlat av alla 3 dvs Komplett Webbhallen och Inet. inte ett enda problem eller trasig produkt

Det är aldrig några problem att handla av ett företag och om varan skulle vara trasig är det varken Komplett, Webbhallen eller Inet's fel utan tillverkarens.

Det som är intressant ur ett konsumentperspektiv är dock hur dessa agerar OM en vara är trasig, eller om du vill göra något så enkelt som att skicka tillbaka en vara på öppet köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanyl:

Ska köpa en bärbar dator nu till studierna i höst och är därför osäker på om jag ska köpa den på Inet eller Webhallen! Köpte en bärbar datorn av CDON förra året, vilket var ett stort misstag, då den enligt mig inte fungerade korrekt! Servicen jag fick var under all kritik och därför letar jag nu efter en försäljare, som verkligen bryr sig om sina kunder och ger den bästa tänkbara servicen! Allt ifrån bemötande, tillgänglighet, reparation, försäkring, garanti, reklamation och allt som service innebär!

Vem rekommenderar ni?

INET, det är natt o dag.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk
Medlem

Inet rekommenderar jag i ditt fall. Har haft 2 reklamation/garantiärenden hos dem och båda gångerna gick det extremt smärtfritt.
Webhallen är det inget fel på heller, köper därifrån oftare än Inet faktiskt, men det är för att jag inte köper datorsaker så ofta (nästan allt dator relaterat köper jag ifrån Inet.)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Försöker undvika webhallen pga deras värdelösa website, det sämsta filtreringssystem jag någonsin använt.

Permalänk
Medlem

Handlar på båda beroende på var jag befinner mig, men bara haft retur ärende hos Inet hittills.
Den gången fungerade det utmärkt i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många det är som skriver "välj ditt och datt" som faktiskt haft med omnämnd butiks service att göra i dem utsträckning som TS frågar efter. Ni kan väl skriva eran fullständiga upplevelse och motivera med lite mer än bara "välj den här butiken den är bäst!".

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Har handlat mycket från webhallen och också reklamerat en hel del saker. Alltid super service och grym hjälpsamhet. Och då har jag jobbat flera år inom kundservice och vet ganska bra vad som egentligen är bra kundservice och vad som bara är korkade kunder...

Permalänk
Medlem

Undviker Inet för den händelse jag behöver reklamera något. De har inte samma respekt för KKL som övriga.
Undviker Webhallen om jag kan eftersom man bara får lämna tillbaka oöppnade förpackningar.
Undviker Mediamarkt om jag kan eftersom man bara får lämna tillbaka oöppnade förpackningar.
Undviker SIBA om jag kan eftersom jag hatar Fabian Bengtsson reklam.
Köper från Komplett eftersom jag har företagskonto där.
Köper från Elgiganten eftersom man får lämna tillbaka (det mesta) trots öppnad förpackning.
Köper det mesta från internet pga det stor utbudet. Dock ingen bärbar om det inte finns etablerad serviceorganisation i Sverige.

Fast egentligen spelar det ingen roll var man köper ifrån. Support och service är i de flesta fall flyktig egenskaper och kan förändras över en natt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

En stor nackdel med Elgiganten är ju att varorna man även köper även har öppnade förpackningar.
Tillbehör saknas och de kan vara använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Undviker Inet för den händelse jag behöver reklamera något. De har inte samma respekt för KKL som övriga.

jag har bara haft bra resultat med dem jag säger dock inte emot dig men kan du lämna lite exempel?
vem vet jag kanske ändrar uppfattning

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

fy för cdon. funkar ok om man ska köpa skivor eller film på cd av någon anledning men för komponenter skulle det få vara ett jävligt bra pris för att få mig dit.

Lite OT, men jag kommer aldrig handla från CDON igen. Kostade mig över 12k för att inse, att bra service är så mycket mer värt än att spara in lite pengar. Kommer skapa en ny tråd sen om min erfarenhet med CDON, för att varna andra kunder, så att de inte hamnar i samma fälla som mig själv. Men det värsta av allt är ju att de bara kan nås på mail, medans hos Webhallen och Inet finns både förbindelser via telefon, mail och fysiskt mötande. Det är verkligen riktigt bra och verkar även vara en positiv grej, då jag tror det bidrar till varför båda är så väl omtalade i denna tråd!