Nytt mekaniskt-tangentbord: Ersätta ett MK-50

Permalänk
Medlem

Nytt mekaniskt-tangentbord: Ersätta ett MK-50

Hej, mitt mk-50 har börjat strula så nu behöver jag ett nytt (registrerar knapptryck dubbelt, väldigt irriterande).

Det är röda switchar jag har haft på mitt mk-50, men kan nog även tänka mig bruna eller clear, men ska ta en sväng in till Webhallen i Göteborg imorgon och klämma lite, det var ett tag sen jag testade annat än röda. Vet dock inte riktigt hur mycket tangentbord Webhallen har framme, känner ni till någon annan affär i centrala Göteborg där man kan testa tangentbord? (inet räknar jag inte som centralt då jag åker kollektivt och det är osmidigt att ta sig dit)

Budgeten ligger på 1000-1500, främst röda switchar (även bruna/clear), väljer gärna bort qpad också, då mitt tangentbord började strula 4 dagar efter att garantin gick ut och responsen man fick var ungefär: "surt, men utan garanti kan vi inget göra".

Jag har kollat lite på dessa: prisjakt. Men jag har svårt att se någon större skillnad mellan dessa. (förutom då att det ena har bruna switchar, att det finns en usb-hub på de andra)
Är det stor skillnad på kvalité mellan dessa?

Uppskattar alla tips och rekommendationer

Tack på förhand

Permalänk

Kan du inte reklamera produkten då? Nu har jag inte så bra koll på dethär men man har 3års reklamationsrätt iaf.
Ang tangentbord så tycker jag Corsair k90 och cm storm har de skönaste keycapsen jämfört med qpad och steelseries. Inte provat dom du länkar men har aldrig hört något negativt om Ducky eller filco.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Utav de där skulle jag ta Ducky helt klart.

Qpad ger du rätt i att ge upp bry dig inte om att reklamera skaffa ett ordentligt tangentbord på en gång. Jag har haft 3 Qpad tangentbord (alla 3 olika modeller) och alla har uppvisat samma fel inom en vecka som du nämnde fast värre då tangenten registrerade nedtryck ända tills jag tryckte på samma tangent igen. På det sista exemplaret fastnade backspace i nedtryckt läge konstant och blev obrukbart.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Efter lite efterforskning så har jag fått intrycket att ducky har väldigt bra kvalitet på deras tangentbord, men det verkar endast som om de lämnar ett års garanti på deras tangentbord, vilket får mig att fundera lite.

Permalänk

Jag passar på att låna tråden lite grann. Var någonstans hittar man ett Ducky Shine 3 med numpad och nordisk layout (kan man fortfarande hitta ett ens)? De enda som säljer tangentbordet här i Sverige (Inet och Webhallen) verkar inte ha några kvar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fille1116:

Jag passar på att låna tråden lite grann. Var någonstans hittar man ett Ducky Shine 3 med numpad och nordisk layout (kan man fortfarande hitta ett ens)? De enda som säljer tangentbordet här i Sverige (Inet och Webhallen) verkar inte ha några kvar.

Inet har eller har jag missuppfattat frågan? De har fler.

http://www.inet.se/produkt/6607060/ducky-shine3-blue-led-mx-red

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av daempull:

Inet har eller har jag missuppfattat frågan? De har fler.

http://www.inet.se/produkt/6607060/ducky-shine3-blue-led-mx-red

Hmm, det var konstigt. Jag hade för mig de var slut överallt för ett litet tag sen. Tack så mycket dock, förmodar att jag beställer ett snart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM