Ny dator till plugget 8k budget

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2013

Ny dator till plugget 8k budget

Tjena det är dags för en ny bärbar dator till plugget!
Jag kommer att börja mitt första år på kth och kommer att gå i design och produktutveckling

Mina önskemål: Lätt, 15,6", SSD (extern hårddisk finns), kraftfull CPU, 8gb RAM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Tev0:

Tjena det är dags för en ny bärbar dator till plugget!
Jag kommer att börja mitt första år på kth och kommer att gå i design och produktutveckling

Mina önskemål: Lätt, 15,6", SSD (extern hårddisk finns), kraftfull CPU, 8gb RAM.

Gå in HÄR och ställ in specifikationerna du vill ha skulle vilja ha. Sedan kolla på recensioner på de du tycker är intressanta och välj den som låter bäst.

Jag har en Sony Vaio Pro 13" den väger runt 1kg och efter jag har använt den så tycker jag att 2kg är tungt men för dig så är kanske 2kg lagom lätt. Men gör som jag skrev ovan så hittar du säkert en dator som du blir nöjd med.

Chassi: Fractal Design Define XL Moddat för vattenkylning för CPU och GPU Radiatorer: 280mm och 140mm Moderkort: Asus ROG Maxiumus VI Hero RAM: 16GB @ 2Ghz GPU: AMD 7970 3GB Refrence @ 1,2Ghz SSD: 1st Samsung EVO 500GB & 2st OCZ Agility 3 120GB RAID 0 + 2TB HDD CPU: Intel i7 4770K @ 4GHz Tangentbord: QPAD MK-85 Mus: QPAD 5K