Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014

Spellaptop budget 10-12k.

Hej, jag ska snart köpa en ny spellaptop, budgeten ligger på 10-12k, men är inte säker på vad jag ska köpa.

Jag har BF3 och WatchDogs som jag skulle vilja köra men har ingen dator som klarar det, så laptopen som jag ska köpa måste kunna köra dom senaste spelen.

Jag brukar lämna program på väldigt ofta så en fyr kärnig processor är nödvändigt och mycket ram skulle vara bra men inget måste, jag kodar och håller på med servrar mycket så det kan hända att jag kör en liten server då och då på laptopen.

Det skulle vara bra om laptopen hade GTX 800M serien eftersom jag brukar hålla mig uppdaterad med Nvidia's updateringar så som Nvidia shield, så det kan vara bra att ha senaste serien, men om det finns en laptop med GTX 700M serie så gör det inte så mycket.

17" Laptop är ett krav, eftersom jag alltid har haft en 17" och gillar inte små saker

Batteritid gör inte så mycket, jag brukar oftast ha i laddaren, om jag drar ut sladden så brukar jag aldrig spela.

Jag skulle vilja ha en SSD men om priset ligger runt 10k och datorn kan uppgraderas, så kan jag bara köpa till en SSD så, jag antar att ett krav är SSD eller enkelt att uppgradera.

Jag kollade lite på prisjakt.nu och hittade 4 st som ser väldigt bra ut
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2621168&view=c
Alla 4 är väldigt bra, jag har kollat på Asus G750 väldigt mycket och dom ser väldigt bra ut, lite tunga (4.5kg, men vikten gör mig inte så mycket), väldigt lätt att upgradera ram och hårdiskar också. Det skulle vara roligt att ha en MSI GT70 men jag har inte riktigt kollat på den så mycket.

Är inte säker på vilken dator jag ska ta av dom 4, Jag tror jag kommer ta Asus G750JM-T4039H eller Asus G750JM-T4056H och sen kanske köpa till en SSD eller så.

Om ni vet några andra datorer som möter mina krav så skulle det vara snällt om ni lämnade namnet på dom