Bärbar dator för redigering

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Bärbar dator för redigering

Bakgrund
Jobbet kräver redigering av videos alternativt uppsättning av livestream till klienter som inte kan komma på plats. I min nuvarande situation utför jag allt på min stationära dator men eftersom jobbet är väldigt rörligt måste jag anpassa mig för att effektivisera arbetet.

Krav
En i7 processor är ett måste känner jag, såvida ingen annan har någon invändning på det.
Känner inte till kvalitén på bärbara datorers kameror men uppskattas om den är bra till förmån av livestreams.
Hårddisk - Just nu har jag två SSD där jag utför allt mitt arbete på vilket går galant men undrar hur mycket av redigeringen som skulle påverkas ifall den bärbara införskaffades med en vanlig HDD på ca 500GB i istället för en SSD? Helst vill jag undvika en SSD känner jag för att dra ner på den totala kostnaden.
Det största kravet är att datorn ska kunna redigera och streama en kvalité på minst 1080p. 720p som lägst.
Grafikkortet ska bara kunna klara av arbetet utan att överbelastas.

Pris
7000:-. Har hittat ett par bärbara datorer som uppfyller mina krav och har ett pris mellan 5000-7000 kr. Dock befinner sig dessa butiker utomlands vilket innebär fraktkostnader + leveranstid, något som jag inte har tid med eftersom arbetet går på rullande band så att säga. Hoppas därför om någon kan hänvisa till en svensk butik som har datorer som uppfyller dessa krav.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Jag har inte så mycket att tillägga annat än att om det gäller arbete så ska man inte snåla. Välj SSD för generell prestanda, stöttålighet och batteritid!