Sekundär PC för att livestreama, behöver köpråd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2007

Sekundär PC för att livestreama, behöver köpråd.

Vanligtvis så streamar jag med min första dator, fast trots kraften i den så fortsätter sökandet av att kunna ge mina tittare en bättre visuell upplevelse.

Därför har jag funderat på att sätta upp min andra dator som hjälp genom att införskaffa ett internt capture kort som får ta hand om det som ska streamas och behöver köpråd.

Letar efter ett som kan fungera med 144 Hz. Någon som vet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av qb0t:

Vanligtvis så streamar jag med min första dator, fast trots kraften i den så fortsätter sökandet av att kunna ge mina tittare en bättre visuell upplevelse.

Därför har jag funderat på att sätta upp min andra dator som hjälp genom att införskaffa ett internt capture kort som får ta hand om det som ska streamas och behöver köpråd.

Letar efter ett som kan fungera med 144 Hz. Någon som vet?

Behöver du en streaming dator? Tror du det skulle bli någon skillnad för dina tittare?
Och varför skulle du vilja streama i 144hz? Jag förstår att man vill spela med en 120/144hz skärm men när man kollar på en stream är 60fps fullt tillräckligt.

Ett vanligt AVerMedia Live Gamer HD typ skulle funka om du ändå vill använda en streamdator.

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]