Mekaniskt tangentbord liknande SteelSeries 6Gv2

Permalänk
Medlem

Mekaniskt tangentbord liknande SteelSeries 6Gv2

Hej!

Jag letar efter ett mekaniskt tangentbord liknande SteelSeries 6Gv2

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1078490

Det jag uppskattar med det tangentbordet är att det har breda tangenter och inte smala torn som tex Func KB-460

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171

Jag har svårt att skriva på Func:en med mina fingrar, jag hamnar i mellan tangenterna och med liten tryckyta känns det svårt att hitta rätt.

Fördelarna med SteelSeries 6Gv2 är

- Sköna tangenter att skriva på, själva ytan
- Stora tangenter
- Relaitvt litet avstånd mellan tangenter

Nackdelaran med SteelSeries 6Gv2 är

- Enkelfnutt ligger på nedersta raden
- vänster Windows-tangent finns ej
- Texten mattas snabbt ut
- Finns bara med svarta och röda brytare (?)

Så vad finns det för alternativ linknande Steelseries?

Det jag ska använda det till är i första hand programmering under Linux. Gaming har jag mitt Steelseries till.

Det gör nog att jag vill ha blåa brytare på det, mitt Steelseries med röda är något drygt att skriva på med ett sådant lätt nerslag. Svarta kanske skulle funka har, har aldrig provat det.

Äger redan ett Filco Ninja Majestouch-2, Tactile, Tenkeyless, NKR (bruna brytare) som jag inte är särskilt nöjd med. Bättre än Func:en men inte samma skönhet i tangenterna som Steelseries. Något högt också. Ibland lite "tungt" att skriva på.

I annat fall får man väl köpa ett Steelseries med svarta brytare och programmera om att enkelfnutt hamnar rätt. Oerhört irriterande med tanke på frekvensen av enkelfnutt i programmering.

Permalänk
Medlem

Jag bytte från ett SS 7 till ett Ducky Shine 3 , ville ha bakgrundsbelysning^^

Tycker personligen skillnaden inte är allt för stor förutom att alla knappar sitter på "rätt" ställe.

Ducky finns med många olika switchar och färger på led.

Retar mej möjligen på att siffrorna på översta raden inte är upplysta på lägsta nivån , bara specialtecknen syns.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.

Jag har tittat lite på ett Ducky-tangentbord, ett Ducky Mini, men jag har aldrig hållt i ett på riktigt.

Men enligt bilderna är det kanske detta jag ska ha. Shine 3 har jag inte gjort någon riktigt research kring för att jag hade fått för mig att jag ville ha ett litet tangentbord, men jag tror jag har ändrat mig.

Jag får youtuba lite och sen åka väg till Inet eller nått och köpa ett.