Permalänk
Medlem

ljud från fancontroller

Fick hem min fancontroller som jag beställde från kylning.com idag: NEXUS FAN CONTROLLER BLACK men när man kör fläkten på lite mindre än halv fart så låter det från fancontrollern.. Är det något fel på den eller ska det vara så..

Tacksam för alla svar...

Permalänk
Medlem

likadant med min, det piper liskom, ganska störande.

Visa signatur

Xp 2500+@2530mhz | Radeon 9800 pro 460/390 | Abit NF7-S | Vattenkylning: Eheim 1046, Innovatek FlatFlow, Innovaradi Dual.
3Dmark2001 Min dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaphod
likadant med min, det piper liskom, ganska störande.

Jo det är ganska störande.. om min så fräser det

Permalänk
Medlem

att det fräser låter ju inte så bra, min piper mer som en Tv kan göra, tycker du ska skicka tillbaka din.

Visa signatur

Xp 2500+@2530mhz | Radeon 9800 pro 460/390 | Abit NF7-S | Vattenkylning: Eheim 1046, Innovatek FlatFlow, Innovaradi Dual.
3Dmark2001 Min dator

Permalänk
Medlem

tror inte de är fancontrollern, me min fancontroller så surrar/fräser fläktarna om man kör under 12 Volt, har lyssnat närmare och fläktarna gör ljudet, de är dom 3 80mm som följer me Lian-Li chassit, jag tror de beror på att de är kassa fläktar, dom är glidlagrade och inte så högt varv tror jag, testade med en 120mm kullagrad Titan fläkt och det låter inget alls så det är fläktarna. Ska köpa kullagrade 80mm fläktar det borde bli bättre stabilitet då vid lägre varv än med glidlagrat.