Budget Laptop för Moba och framtidens UT4?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lund
Registrerad
Jan 2005

Budget Laptop för Moba och framtidens UT4?

Hej!

Jag flyttar utomlands snart och jag måste därmed göra mig ett laptop inköp och vill gärna satsa inför framtiden också. Just nu så spelar jag hemskt mkt moba spel, HoN, Dota2 mm. Men jag undrar främst om denna laptopen klarar av att spela Unreal Tournament 4 som släpps om ett år eller två?
https://www.komplett.se/acer-aspire-e5-572g-156-hd/817388

UT4 ska ju använda sig utav den senaste Unreal Engine och jag vill gärna kunna spela det online med medium grafik (eller grafik som är ca lika bra som i UT3 typ) utan att få en massa FPS drop. Tror ni den pallar det, experts?

Andra råd är givetvis välkommna, men jag undrar främst om den modellen. (den känns väldigt bang for the bucks, 5555:- ?)

mvh

| Antec P182 | Corsair 520W | Intel Q6600 2,4 Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3v | Thermalright 120 Ultra Extreme w Nexus 120mm Fan |.........2x 2048mb OCZ Sli Nvidia | Gainward 8800GT 512mb | 320 Gb WD 500 Gb WD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av zergling:

Hej!

Jag flyttar utomlands snart och jag måste därmed göra mig ett laptop inköp och vill gärna satsa inför framtiden också. Just nu så spelar jag hemskt mkt moba spel, HoN, Dota2 mm. Men jag undrar främst om denna laptopen klarar av att spela Unreal Tournament 4 som släpps om ett år eller två?
https://www.komplett.se/acer-aspire-e5-572g-156-hd/817388

UT4 ska ju använda sig utav den senaste Unreal Engine och jag vill gärna kunna spela det online med medium grafik (eller grafik som är ca lika bra som i UT3 typ) utan att få en massa FPS drop. Tror ni den pallar det, experts?

Andra råd är givetvis välkommna, men jag undrar främst om den modellen. (den känns väldigt bang for the bucks, 5555:- ?)

mvh

om inte spelet kommit ut än eller finns fungerande Beta hur ska man då veta vad det är för minimikrav på hårdvaran.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644