Vissa tangenter måste hållas ner för att registreras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Vissa tangenter måste hållas ner för att registreras.

Hej!

För ett halvår sedan så köpte jag mitt XTRFY tangentbord, det har varit bra enda tills nu då på sista tiden så har vissa av mina knappar slutat registrera sig med en gång utan jag måste hålla inne knappen i några sekunder (inte en speciell tid utan det reglerar).

Knapparna enter och 5 på numpaden fungerade inte från början, sedan så har det förökat sig till numpad 4, Y och alla piltangenter.

Knapparna funkar alltså fortfarande men registrerar sig inte med en gång, har inte på tangentbords inställningen som gör att man måste hålla inne knapparna.

Någon som har en idé om problemet?

Cherry MX Red

Tack hej.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av a09z:

Hej!

För ett halvår sedan så köpte jag mitt XTRFY tangentbord, det har varit bra enda tills nu då på sista tiden så har vissa av mina knappar slutat registrera sig med en gång utan jag måste hålla inne knappen i några sekunder (inte en speciell tid utan det reglerar).

Knapparna enter och 5 på numpaden fungerade inte från början, sedan så har det förökat sig till numpad 4, Y och alla piltangenter.

Knapparna funkar alltså fortfarande men registrerar sig inte med en gång, har inte på tangentbords inställningen som gör att man måste hålla inne knapparna.

Någon som har en idé om problemet?

Cherry MX Red

Tack hej.

ja ta med kvittot till butiken få den utbytt, har du haft ett ej fungerande tangentbord i ett halvårs tid varför ?

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

Det låter som det är problem med lödningarna mot kontrollern i tangentbordet. Jag skulle lämna in det ASAP och få ut ett nytt på garantin, förutsatt att du inte gjort något med tangentbordet som bryter garantin då.