Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vad har du för fiber? Min svarstid ligger på mellan 2-15 ms

Det beror väl på vad man pingar?

Jag testade pinga en random server innan jag skrev inlägget med 4G och fiber.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Den teoretiska begränsningen i fiber i dag ligger på uppåt 400gb/s per fiber par.

Permalänk
Avstängd

Det är ju en lite fånig diskussion. 5G är inte fastställt vad det är än och således blir det bara spekulationer. Jag är helt säker på att 5G inte kommer att slå fiber, än mindre fibern vi har då, när det gäller hastigheter och framför allt inte svarstider men samtidigt är jag ganska säker på att vi så småningom kommer att ha trådlösa uppkopplingar som ersätter fasta så att man slipper gräva upp vägar osv. bara för att få internet. En förutsättning för det är dock obegränsade datamängder men det har inget med tekniken att göra utan är en ekonomisk fråga för operatörerna. Sen om det sker om fem, tio eller femtio år däremot, det är en bättre fråga.

Permalänk
Inaktiv

Det är ju två helt olika produkter så jag ser inte hur de kan konkurrera ut varandra.

På samma vis som att Bugatti inte kommer konkurrera ut smartbilar så tror jag inte 5G kommer konkurrera ut fiber.

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Han använder mobilt fast han har fiber?
Det behövs ingen router, bara en kabel till datorn om abbonemanget är aktivt.

Han har ingen dator, endast mobil och nu en surfplatta med endast wifi (kopplad till mobilens 3G nät). Varför han inte skaffat router, tror jag för han tycker det är dyrt (fiber 10/10 ingår i hyreskostnaden).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nivv:

Det beror väl på vad man pingar?

Jag testade pinga en random server innan jag skrev inlägget med 4G och fiber.

Grace Hopper pratar bla om avståndsberoende latens hos David Letterman.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.