Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

PS Controller till PC?

Hej! Jag har tänkt köpa mig en ps controller till pc länge nu, Vilken har bäst response time och vad är skönast? PS2, PS3 eller PS4DualShock controller?

Och behöver jag något mer än en ps controller? Vet att XBOX controller är lite lättare att fixa men hatar hur stor och tjock XBOX controller är

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2014

Tjenix!

Vågar inte säga att du måste ha sladd när du spelar men det är något att tänka på så du inte köper en begagnad kontroll och inte får en sladd på köpet då kan du vara illa ute.

Rätta mig om jag har fel.

Mvh
EmiCem

A clean room is a sign of a broken computer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av nevalopo:

Hej! Jag har tänkt köpa mig en ps controller till pc länge nu, Vilken har bäst response time och vad är skönast? PS2, PS3 eller PS4DualShock controller?

Och behöver jag något mer än en ps controller? Vet att XBOX controller är lite lättare att fixa men hatar hur stor och tjock XBOX controller är

PS3 utan tvivel då PS4'ans kontroller inte har fått fullt stöd för touch panelen osv. på PC än.

"There's no such thing as real life. Only AFK."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av EmiCem:

Tjenix!

Vågar inte säga att du måste ha sladd när du spelar men det är något att tänka på så du inte köper en begagnad kontroll och inte får en sladd på köpet då kan du vara illa ute.

Rätta mig om jag har fel.

Mvh
EmiCem

Du måste ha sladd vi parningen av enheten och därefter så kan du använda en Bluetooth sticka istället för sladd. Dock så är det en del krav på Bluetooth stickan i sig och går inte att bara gå på vilken som helst.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Morpiha:

PS3 utan tvivel då PS4'ans kontroller inte har fått fullt stöd för touch panelen osv. på PC än.

Men är det inte värt att vänta tills ps4 controllern får stöd då? Eller det är inte så stor skillnad mellan ps3 och ps4 controller?

Edit: Om det inte är värt att vänta och jag ska köpa en nu, Vad är skillnaden mellan dom här 2?

http://www.dustinhome.se/product/5010379648/sony-dual-shock-3...

https://fyndiq.se/product/275626-handkontroll-bluetooth-till-...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av nevalopo:

Men är det inte värt att vänta tills ps4 controllern får stöd då? Eller det är inte så stor skillnad mellan ps3 och ps4 controller?

Vad jag vet så är det inte PC spel ute nu som direkt kommer använda touch plattan så det kanske är lite onödigt att lägga ut dem pengarna på en extra funktion man inte kommer använda.
Skaffa dig en ordentlig PS3 kontroll och ladda sen ned valfritt program för PS3 kontroller och njut av känslan av en kontroll
Jag rekommenderar starkt att skaffa en bluetooth adapter då känslan av att spela med en trådlös kontroll är mycket härligare. Dem flesta Bluetooth USB dongles idag borde funka. Behöver inte nödvändigtvis vara av högsta kvalitet då jag kör med en jag köpte från Kina för 5kr ^^

Edit: Såg dina länkar nu. Den silvriga kontrollen är INTE en kontroll från SONY utan en tredjeparts kontroll. Har alltid kört med SONY kontroller så vet inte om tredjeparts kontrollerna lever upp till standard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Morpiha:

Vad jag vet så är det inte PC spel ute nu som direkt kommer använda touch plattan så det kanske är lite onödigt att lägga ut dem pengarna på en extra funktion man inte kommer använda.
Skaffa dig en ordentlig PS3 kontroll och ladda sen ned valfritt program för PS3 kontroller och njut av känslan av en kontroll
Jag rekommenderar starkt att skaffa en bluetooth adapter då känslan av att spela med en trådlös kontroll är mycket härligare. Dem flesta Bluetooth USB dongles idag borde funka. Behöver inte nödvändigtvis vara av högsta kvalitet då jag kör med en jag köpte från Kina för 5kr ^^

Edit: Såg dina länkar nu. Den silvriga kontrollen är INTE en kontroll från SONY utan en tredjeparts kontroll. Har alltid kört med SONY kontroller så vet inte om tredjeparts kontrollerna lever upp till standard.

Tack för all hjälp Blir och köpa en orginal då så man är på säkra sidan så det funkar rätt och bra. Tack igen för all hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av nevalopo:

Tack för all hjälp Blir och köpa en orginal då så man är på säkra sidan så det funkar rätt och bra. Tack igen för all hjälp

Inga problem
Säg till om du behöver hjälp med att hitta rätt programvara för att köra kontrollen på datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av nevalopo:

Det kommer att gå utmärkt.
Du kan välja mellan att köra med kabel eller att köra blåtand. Har ditt moderkort inte inbyggd blåtand så får du köpa en blåtandsadapter.
Sen vet jag inte hur det är nu, men när jag körde senast med PS3 kontroll så fick jag köra det via motioninjoy.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.