Bära en Laptop eller i kabinväska på hjul?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2012

Bära en Laptop eller i kabinväska på hjul?

Jag är rädd om mina arbetsredskap och har köpt in fina axelremsväskor till dem, en av aluminium. En resa hade vi mina 2 i varsin väska, sedan blev någon i ryggsäck och numera hamnar min i en kabinväska på hjul med lite annat bagage, deras 3 paddor åker ryggsäck. För min fru tycker att mina väskor är opraktiska och tunga. Dessutom har jag kameraväska till min systemkamera och lite annat av värde.

Jag gillar inte att ha datorn i en skakig väska man drar på, 5-10 kg blir för tungt att bära långa sträckor med allt annat, ofta i hetta stress och med hunger.
Och den börjar få lite konstiga småfel jag inte minns att de brukar ha, inget akut så jag minns dem knappt nu. Hade 2 IBM förut och nu är det en Toshiba igen för 3000:-, jag får köpa en dyr när jag vill. Min fru har en för 23.000 hon inte vågar ta med.
Men till saken, vad tål dom?

Spotniks var ett häftigt band förr. Avataren visar min egen lilla hackare :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flisby
Registrerad
Maj 2013

när den är avstäng ska den ju tåla det mesta. dock om den är på så kan ju en mekanisk hdd ta skada.

==CPU: I7 6700K @4.6Ghz==Mobo: Asus Maximus VIII Hero==RAM: 32Gb Corsair Vengeance Lpx==GPU: Asus strix 1080 Dc3==SSD: 1 ocz 400 m.2 @128Gb, Samsung 850 Evo @500Gb x2==PSU: EVGA Supernova G2 750+Röd/Svarta Cablemod kablar==Chassi: Phanteks Evolve ATX==Kylare: BeQuiet Dark Rock Pro 3==

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osby
Registrerad
Aug 2010

Så länge de inte är påslagna så kvittar det ganska stort stycke ..så länge du packat ner dem så de inte är den första prylen som får ta emot en eventuell smäll.

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jan 2012

Min åkte i golvet utan problem.

Spotniks var ett häftigt band förr. Avataren visar min egen lilla hackare :)