Ny dator får inte mikrofonen att funka. Snälla hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Ny dator får inte mikrofonen att funka. Snälla hjälp!

Har en helt ny Acer asperia V5-573G, till saken hör att jag har ett steelseries headset, men datorn har bara en ljud in/utgång. Fick då jag koppla in mitt headset frågan om jag vill använda mitt hedset som hörlurar/mikrofon eller hedset, valde såklart hedset. Då problemet starta, hedsetet mikrofon funkade såklart inte då den har en separat sladd för mikrofon. Tänkte inga problem jag kör på datorns mikrofon, men funkar inte då jag har mitt hedset inkopplat för jag valde använd som hedset! Kan inte ändra på tex skype och ljud mikrofon instälningar till datorns hedset utan den är där men funkar bara om mitt hedset INTE är inkopplat. Måste hitta rutan igen för att välja hörlurar/mikrofon eller hedset men tryckte såklart in visa in detta igen.... så nu kan jag inte hitta igen rutan! Har letat i snart 3 timmar och säkert förbrukat 2 dosor snus och är så fruktansvärt less nu. Vill bara kunna spela med polarna och snacka över skype, så snälla om någon här på sweclockers vet vart man hittar igen den rutan så kommer jag avguda dig. Mvh Malvin