Motorola Moto G/E-ägare, se hit. Bluetoothfråga inför köp.

Permalänk
Hedersmedlem

Motorola Moto G/E-ägare, se hit. Bluetoothfråga inför köp.

Behöver byta telefon och har riktat in mig på Moto E eller Moto G LTE, båda har micro-SD-plats.
Senaste mobilköpet i våras blev en Xperia P på utförsäljning (gick ju att uppgradera till Android 4.1). Men nu ska jag köpa en pryl som kräver bluetooth smart (LE) vilket modellen måste klara och ha minst Android 4.3.
Men jobbigaste med Xperia P är att till skillnad från de tidigare telefonerna jag haft (privat och jobbet) så är blåtanden så svag att musiken hackar när jag använt mina Nokia BH-505 in-ear lurar utomhus. När det inte finns nog med byggnader så går det dåligt. Väldigt irriterande.

Så hoppas jag det finns någon här som använder någon typ av bluetoothhörlurar (perfekt om det var just BH-505) med Moto G (oavsett variant) eller Moto E och kan säga om det funkar bra utomhus på mer öppna platser, typ man korsar en stor gata eller ännu hellre fält. Har ni haft någon tidigare modell som fungerar mindre bra.

Kan jämföra att jag inomhus fri sikt med nacken (nackbygel) riktad mot telefonen klarade nog 20 meter men utomhus är det inte säkert att ens bröstficka på jackan är nära nog.

Tack på förhand!

Edit:
Får väl göra uppföljning här. Köpte Moto G LTE. Blåtanden och positioneringen (GPS+GLONASS) är suverän, så bra som jag drömde om.