Permalänk
Medlem

Ratt + Pedaler (900 grader) ??

Undrar om någon kunde rekommendera en Ratt (900 grader) samt pedaler (eventuellt växelspak och koppling) för pc, men som är lite billigare. Kollade Logitech G27 då det är den enda ratten jag känner till med 900 graders saken... Jag är inte så himla sugen på att lägga 2500 på den då jag troligtvis endast kommer använda den till Euro Truck.

Permalänk
Skrivet av Viradise:

Undrar om någon kunde rekommendera en Ratt (900 grader) samt pedaler (eventuellt växelspak och koppling) för pc, men som är lite billigare. Kollade Logitech G27 då det är den enda ratten jag känner till med 900 graders saken... Jag är inte så himla sugen på att lägga 2500 på den då jag troligtvis endast kommer använda den till Euro Truck.

Jag skulle rekommendera logitech driving force gt den har 900 graders styrning samt force feedback dock ej koppling eller H-shifter.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro

Permalänk
Medlem

DFGT som rekommenderas ovan är otroligt prisvärd och bra.

Permalänk
Medlem

Tack men jag skrev PC rätt så tydligt :\

Permalänk

Den funkar till PC! Jag har haft den i några år nu och är väldigt nöjd med den.

Permalänk
Skrivet av Viradise:

Tack men jag skrev PC rätt så tydligt :\

Driving force GT fungerar nog med PC

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro

Permalänk
Medlem

Såg (PS3) sedan sökte jag på den på nätet och den var till PC också, ser riktigt nice ut, ändå känner jag att den är liite för dyr

Permalänk
Skrivet av Viradise:

Såg (PS3) sedan sökte jag på den på nätet och den var till PC också, ser riktigt nice ut, ändå känner jag att den är liite för dyr

Tror inte att det finns någon billigare ratt som har 900 graders styrning men du kan ju kolla på blocket ifall du hittar någon begagnad ratt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett elände marknaden med spelrattar. Allt bra är väldigt dyrt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Bara en fråga, har normala bilrattar i personbilar en rotationsförmåga av 900 grader i verkligheten? Eller är det bara lastbilar/bussar?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Bara en fråga, har normala bilrattar i personbilar en rotationsförmåga av 900 grader i verkligheten? Eller är det bara lastbilar/bussar?

900° är två och ett halvt varv...vanliga bilar? Njae

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LPG:

Tycker det är ett elände marknaden med spelrattar. Allt bra är väldigt dyrt.

Små marknader = små försäljningsvolymer = dyrt att tillverka...särskilt om det ska vara lite kvalitet också.

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Bara en fråga, har normala bilrattar i personbilar en rotationsförmåga av 900 grader i verkligheten? Eller är det bara lastbilar/bussar?

Många sport bilar har en rotationsförmåga på 900 grader medans vanliga person bilar oftast har högre än så t.ex. min Ford Sierra har en rotationsförmåga på 1620 grader (den har ingen servo styrning), medans lastbilar och bussar kan till och med ha mer än så.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design XL R2 Mobo: MSI z97 Krait Edition CPU: 4790k GPU: MSI GTX 970 PSU: XFX 750W RAM: HyperX 2x4GB 1600MHz SSD: 120GB Kingston HyperX 3K HDD: 2TB Seagate Barracuda Ljudkort: Creative SoundBlaster Z Mus: Mionix Naos 7000 Tangentbord: Quickfire TK med browns Hörlurar: DT 990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Tack men jag skrev PC rätt så tydligt :\

Fungerar lika bra till PC som till Playstation.

Skrivet av Viradise:

Såg (PS3) sedan sökte jag på den på nätet och den var till PC också, ser riktigt nice ut, ändå känner jag att den är liite för dyr

För ett lägre pris finns bara skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban8275:

Många sport bilar har en rotationsförmåga på 900 grader medans vanliga person bilar oftast har högre än så t.ex. min Ford Sierra har en rotationsförmåga på 1620 grader (den har ingen servo styrning), medans lastbilar och bussar kan till och med ha mer än så.

Jaså, okej. Tack för ett bra svar.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban8275:

Många sport bilar har en rotationsförmåga på 900 grader medans vanliga person bilar oftast har högre än så t.ex. min Ford Sierra har en rotationsförmåga på 1620 grader (den har ingen servo styrning), medans lastbilar och bussar kan till och med ha mer än så.

visserligen har jag bara haft körkort i 2 år, men enligt min uppfattning brukar det vara 720 grader på bilar med servostyrning. aldrig kört en bil med 900 grader .

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |