Okunnig på processorer, alla svar uppskattas! :)

Permalänk
Medlem

Ja det borde räcka men förvänta dig inga 60fps, kanske i Cod och TF2 eller så inte säker, det du kanske borde tänka mer på är just gpu'n.

PS: Du sa LoL två gånger

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFlameZ:

Hej jag har bestält en ny bärbar dator som jag ska spela på. Nu såhär efter jag beställt den så undrar jag om "Intel Core i5 4:gen.4210U/1, 7ghz" räcker om jag ska spela:

CsGo, LoL, Mc, TF2,CoD och LoL

Ni kanske märker att jag har 0-koll om processorer :/ Men tacksam för svar!

Processorn räcker säkert, mer intressant är vilket grafikkort som sitter i den?

Tänk även på att ha en bättre titel som beskriver ditt problem.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Jag har sammanfogat en hel hög trådar, observera att vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Korspostning ger ett rörigt och orättvist forum, dessutom leder det till irritation bland våra medlemmar, onödigt att behöva posta samma svar om och om igen. Du lär även få bättre svar med all information i samma tråd.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja det borde räcka men förvänta dig inga 60fps, kanske i Cod och TF2 eller så inte säker, det du kanske borde tänka mer på är just gpu'n.

PS: Du sa LoL två gånger

Även att det är ett "gtx 850m-4gb" som sitter i den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av netbuddy:

Processorn räcker säkert, mer intressant är vilket grafikkort som sitter i den?

Tänk även på att ha en bättre titel som beskriver ditt problem.

Det sitter ett gtx 850m-4gb i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFlameZ:

Det sitter ett gtx 850m-4gb i den

Ett 850m klarar du dig fint på i dom spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ett 850m klarar du dig fint på i dom spelen.

Menar du 60 fps på höga men inte högsta grafik inställningar när du säger "fint"?

Permalänk
Medlem

Jag glömde nämna att den har en turbo hastighet på 2, 7ghz

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske. Men måste det vara en laptop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neufar:

Dum fråga kanske. Men måste det vara en laptop?

Har redan beställt den ---> https://www.komplett.se/acer-aspire-v5-573g-156-hd/816940
Tror du den funkar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrFlameZ:

Menar du 60 fps på höga men inte högsta grafik inställningar när du säger "fint"?

Ungefär men beror på spel också, inte säker på om det skulle ge 60fps i höga inställningar i alla spelen men nära i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ungefär men beror på spel också, inte säker på om det skulle ge 60fps i höga inställningar i alla spelen men nära i alla fall

Har du kollat på länken? Där ser du datorn och dess specs. Tror du den klarar de spelen på 60fps med höga men inte högsta grafik inställningar?

Väldigt tacksam för svar!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrFlameZ:

Har du kollat på länken? Där ser du datorn och dess specs. Tror du den klarar de spelen på 60fps med höga men inte högsta grafik inställningar?

Väldigt tacksam för svar!!

Du behöver inte oroa dig. Den kommer leverera precis vad du vill/behöver och mer därtill i de flesta spelen. Dock finns det några få tunga spel som den kanske får nöja sig med medium. Men det kommer du inte sörja över ändå

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Du behöver inte oroa dig. Den kommer leverera precis vad du vill/behöver och mer därtill i de flesta spelen. Dock finns det några få tunga spel som den kanske får nöja sig med medium. Men det kommer du inte sörja över ändå

Okej tack för ditt svar! Men det är väll rätt lite så är du säker på att den klarar de spelen på 60fps med relativt höga grafik inställningar?

Tack för alla dina svar, du har verkligen hjälpt mig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrFlameZ:

Okej tack för ditt svar! Men det är väll rätt lite så är du säker på att den klarar de spelen på 60fps med relativt höga grafik inställningar?

Tack för alla dina svar, du har verkligen hjälpt mig!

De spelen du nämnde (vilka jag inte minns :S) så ska de klaras av på Ultra tror jag Det måste väl inte vara 60 FPS? De kanske bara når 45 FPS... men jag har samma grafikkort och du kommer må bra av det. Skulle du uppleva obehag så ta bort skuggor etc

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

De spelen du nämnde (vilka jag inte minns :S) så ska de klaras av på Ultra tror jag Det måste väl inte vara 60 FPS? De kanske bara når 45 FPS... men jag har samma grafikkort och du kommer må bra av det. Skulle du uppleva obehag så ta bort skuggor etc

Okej. Jag vill helst gärna ha 60 fps på "high" grafik inställningar, inte "ultra". Tror du att grafik kortet klarar det?

Tacksam för svar!

Permalänk
Skrivet av Niklad:

men 1680x1050 eller 1600x900 plus maxwells låga värme utveckling kan göra så prestandan lik

Du kan ju inte jämföra prestandan vid olika upplösningar och konstatera att den är samma...

Skickades från m.sweclockers.com