Köp råd till ett nytt tangentbord med mx röd switchar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Köp råd till ett nytt tangentbord med mx röd switchar

Spillde kaffe över space knappen på mitt corsair k95, märkte då att under space är det stora hål ner till all den känsliga elektroniken. Testade googla lite men kunde inte hitta så mycket om en lista eller något liknande, vill inte ha något corsair i k serien pga av hur knapparna sitter med så stort mellan rum imellan knappen och plattan.

tl;dr: Mekaniskt tangentbord med minst en rad med macro knappar, förslag?

Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2014

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?lb=v2010&o=lokal_rank#rpa...

Kolla igenom listan och se om något passar dig.

Tips: Blåa brytare är magiska att skriva på men dina skype vänner kommer hata dig för dom

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

Testade lite tangentbord när jag var på dreamhack i vintras, röda tyckte jag var klart könast.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Tråkigt att höra att ditt K95 gått sönder. Det går eventuellt att fixa om det inte blivit allt för stora skador på kretskortet.
Men du "måste" (beroende på skada) isåfall skruva sönder hela tangentbordet och eventuellt löda bort varenda switch (knapp).
Det är ett horribelt jobb om du inte har bra verktyg och det tar oavsett verktyg lång tid att genomföra (dedikera minst några timmar till reperation). Du kan höra av dig till mig om du behöver lite tips.

Jag rekommenderar att du försöker låna ett tangentbord med röda switchar innan du köper ett. Jag har provat nästan alla tangentbord på dreamhack de senaste åren och miljön tillåter inte att tangentbordens "sanna" karaktär kommer fram.

Här ser du vilka tangentbord prisjakt har indexerat med röda switchar samt med macro-knappar.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?o=lokal_rank&lb=s18272355...

Hoppas du hittar något som du gillar!
// noesc