Asus Recovery USB ! Nära nervsammanbrott... Är asus support sämst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Asus Recovery USB ! Nära nervsammanbrott... Är asus support sämst?

Hej,

Min hårddisk kraschade i min UX32VD och jag har ingen recoverydisc till denna. Har visserligen fortfarande garanti så jag kan skicka in datorn till ASUS men jag pallar inte väntetiden så köpte mig en ny SSD som fungerar fint (vilket i sig är orelevant)

Deras support hänvisade mig till eshopen för att beställa en ny recoverydisc, där går det inte att beställa till en UX32VD och det var det enda dom kunde göra.
Ringde till Microsoft support och dom hänvisade till Asus för att dom kan inte göra nånting utan produktnyckel.

Ringde tilll Asus support igen och efter att ha ringt 4 ggr blivit bortkopplad ur telefonkön efter 8 minuter varje gång så kom jag fram och förklarade min situation.

"Vi kan inte skicka något till dig och inte heller produktnyckel du får beställa från en recovery dvd från shopen"
- Det går inte att beställa till ux32vd från shopen
"Jag kan maila över dig installationsmanualen för windows"
- Det hjälper inte för jag har inget media eller någon recovery
"Då vet jag inte vad vi kan göra, vi kan inte ge dig produktnyckeln"
- Vad ska jag göra då??? Jag har köpt en dator med windows och min hårddisk kraschar och jag måste köpa ett nytt windows?
"Hmm, jag får återkomma till dig på mail."

Jag fick nu svaret:

"Då du har bytt hårddisken själv så har du därmed brutit garantin.
Det vi kan råda dig till är att installera med den gamla hårddisken.
Utöver detta så har du ingen support om du byter hårddisk på UX- Modellerna, gör man det så bryter man garantin bara genom att öppna upp datorn."

Detta svar är ju inte riktigt samma som de skriver på facebook:
"ASUS Sverige Så länge man tar det lugnt och inte bryter några garantiklistermärken så har man inte förverkat garantin. MVH, ASUS Anders
den 27 juni 2012 kl. 09:36 · Gilla"

Mao är deras lösning att jag ska stoppa in min kraschade disk och använda den....
Och vad fn har garantin med min windowsnyckel att göra????

Antar att enda chansen är att någon här har någon recovery som man kan få låna, hitta en Windows ISO ful på nätet och han hittar produktnyckeln vid installation automatiskt eller köpa en ny licens av Win 8...

Är det någon här som har en recovery till en UX32VD?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004

Sparas inte nyckel i bios när det gäller win8 så att under install så sköter det sig självt?

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Om du får tag på ett media för Windows 8 så kommer installationen att hitta din produktnyckel i BIOS. Kanske har du någon kompis eller liknande som har en skiva.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!