Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2013

Köpråd: billig skrivare med nätverk?

Har länge funderat att köpa en skrivare hem.
Har väll inget extremt större behov av att ha en, då jag kan skriva ut på mitt jobb. Men alltid skönt att ha en tills hands ändå.

Jag hade inte tänkt att spendera en förmögenhet på en super cool imba skrivare, utan något enkelt räcker.
Har kollat på denna :
http://www.netonnet.se/art/dator/skrivare-och-scanner/blackst...

Frågan är ifall man verkligen skall köpa bläck? Finns det risk att dem "stelnar" ?

Förövrigt:
Kom gärna med förslag på andra. Behöver inte vara Multifunktion, Dock måste den kunna anslutas till nätverket, kabel eller Wifi spelar kvitta.

(Och ja, jag vet, man får det man betalar för, men det lilla jag använder skrivare kommer jag inte köpa en värsting, den får gärna va svår att installera, eller skriva ut snett, så länge den fungera)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Sep 2002

Var längesedan jag hade en skrivare så vet inte hur det är med bläckpatroner idag i hållbarhet, uttorkning osv.
Men jag rekommenderar alltid att man kollar hur mycket patronerna går loss på innan man väljer skrivare. Det kan vara värt att betala lite mer för själva skrivaren sålänge patronerna är billiga.

Ett patronpaket för skrivaren du tittat på går loss på 379:- (4 patroner totalt)
Om detta är ett högt pris idag kan jag tyvärr inte svara på då jag inte har koll på denna marknaden längre. Så bara mitt tips att även hålla koll på patronernas kostnader.

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Byn
Registrerad
Jun 2005

i5-2500K@4.8Ghz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Jag har en sådan här som jag är mycket nöjd med; http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2134061

Skriver ut snabbt och bra och har Wifi vilket är supersmidigt. Har även NFC för att enkelt skriva ut från en mobiltelefon genom att bara lägga telefonen mot framsidan.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Poison:

Var längesedan jag hade en skrivare så vet inte hur det är med bläckpatroner idag i hållbarhet, uttorkning osv.
Men jag rekommenderar alltid att man kollar hur mycket patronerna går loss på innan man väljer skrivare. Det kan vara värt att betala lite mer för själva skrivaren sålänge patronerna är billiga.

Ett patronpaket för skrivaren du tittat på går loss på 379:- (4 patroner totalt)
Om detta är ett högt pris idag kan jag tyvärr inte svara på då jag inte har koll på denna marknaden längre. Så bara mitt tips att även hålla koll på patronernas kostnader.

Sant, hade inte tänkt på detta
Kanske värt att kolla på en laser i stället

Kostar mera, men kanske värt i längden, hade inte tänkt att "slänga" skrivaren det första jag gör.
Och om nu 4 patroner får loss på 400 kr (ca) till bläckskrivaren, så är det nästan vad den skrivaren du länkar kostar.

Får fortsätta kolla runt lite, flera förslag mottages gärna.