Permalänk
Medlem

Finns det någon som spelar utan mods? Om, vad är då er population i er största stad?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cenorida:

Finns det någon som spelar utan mods? Om, vad är då er population i er största stad?

Spelar numera med mods sett rätt så länge tillbaka, men min första stad kom upp i ca 115k innevånare utan mods innan jag tröttnade.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Vad tror ni?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Såg trailern innan, joda verkar intressant. Blir nog ett köp när det kommer.

Om man vill veta lite mer om detta.
https://www.paradoxplaza.com/cities-skylines-mass-transit

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cenorida:

Vad tror ni?

Meh...

Att hantera trafik är nog det som jag spenderar mest tid med i det här spelet (på ett positivt sätt), men jag hade hellre sett att de gjorde någon av spelfunktionerna lite djupare, istället för att bara addera mer av samma.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Snusfri

Ser riktigt intressant ut den nya DLC'n.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet varför det blir såna kanter när man håller på med terraforming?
Vill gärna ha en plan och fin yta, men icke sa nicke.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goteborgan:

Är det någon som vet varför det blir såna kanter när man håller på med terraforming?
Vill gärna ha en plan och fin yta, men icke sa nicke.

Ingen aning, men du kan alltid använda quays (svenskt ord?) tillsammans med Quay Anarchy mitt på helt släta områden, för att sedan sänka marken där du vill ha vatten. Förutsätter dock att du behåller quays även efter att du är färdig med terraforming.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Ingen aning, men du kan alltid använda quays (svenskt ord?) tillsammans med Quay Anarchy mitt på helt släta områden, för att sedan sänka marken där du vill ha vatten. Förutsätter dock att du behåller quays även efter att du är färdig med terraforming.

Jo, kör den modden. Fick fippla en del för få någon typ av ordning på det.
Men det är inte bara det som är problemet. Får olika höjder när jag placerar ut tex hamnarna.
Som man ser här.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goteborgan:

Jo, kör den modden. Fick fippla en del för få någon typ av ordning på det.
Men det är inte bara det som är problemet. Får olika höjder när jag placerar ut tex hamnarna.

Du kan placera hamnar och vattenpumpar utefter quays annars.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Du kan placera hamnar och vattenpumpar utefter quays annars.

Ah, tack för tipset. Ska testa det senare när jag spelar.
Tycker dem borde fixat bättre terraforming i spelet.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Kände att jag bara var tvungen att dela denna reddit-post: https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/comments/60nsy5/showc...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Kände att jag bara var tvungen att dela denna reddit-post: https://www.reddit.com/r/CitiesSkylines/comments/60nsy5/showc...

Det där är så jävla snyggt. Helt fantastiskt!
Undra vilka mods han använder för att få vägarna att gå in i varandra sådär.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Jag har haft svårt med fantasin på mina städer, alla har känts väldigt stela. Men efter att kollat lite streamers på Twitch så har det lossnat lite. Kan rekommenderas om ni sitter i samma båt som mig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Det där är så jävla snyggt. Helt fantastiskt!
Undra vilka mods han använder för att få vägarna att gå in i varandra sådär.

En kombination av Network Extensions Project, Fine Road Anarchy, olika mark-/vägdekaler och Move It! skulle jag gissa. Sen användes såklart Traffic Manager: President Edition för att styra trafikljusen och filerna

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Någon mer som upplever problem med g-sync och cities? Mitt spel låser sig till 25fps.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin.Samuelsson:

Någon mer som upplever problem med g-sync och cities? Mitt spel låser sig till 25fps.

Hittade det här:
https://steamcommunity.com/app/255710/discussions/0/610574106...

Citat:

Is it possible to run this game in true exclusive fullscreen or does it only run in borderless window fullscreen?

Edit:
I found a solution to this problem. Launching the game with "-force-d3d9" will allow for exclusive fullscreen mode. G-sync and DSR will work with this setting.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin.Samuelsson:

Någon mer som upplever problem med g-sync och cities? Mitt spel låser sig till 25fps.

Mitt ballade ur totalt och laggade sönder när jag provade förra veckan.
Orkade inte prova så värst mykcet mer utan stängde av det och så spelade jag vidare

Permalänk

@ClintBeastwood: Låter bra. Verkar ju inte ge några negativa effekter på spelet heller ... hoppas jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk

Provade med -force-d3d9. Mitt spel hängde sig och betedde sig allmänt konstigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Det där är så jävla snyggt. Helt fantastiskt!
Undra vilka mods han använder för att få vägarna att gå in i varandra sådär.

Sharp junktion angle
Network nodes
Advanced road anarchy
Fine road tool
Prop anarchy

Är väldigt användbara mods för att göra det så verkligt som möjligt samt kunna böja som du vill.

För att komplettera ifall gräs sticker upp i för snäva korsningar/avfarter så finns det en mod som heter
Surface painter
Då kan du måla över med betongfärg där gräset är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Hedersmedlem

Någon som spelar på Linux och kan dela med sig av sina erfarenheter och jämförelser mot Windows?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

@Casgar:
Köpte det åt frugan och hon är uppe i ~80 tusen invånare just nu. Inga konstighetet alla modar som testats verkar fungera osv. Hat nog inte haft nån krash i spelet heller vad jag vet.
Uppdaterade grafikdrivisar minskade laddtider en del.
Kan tyvärr inte jämföra mot windows då jag inte har det.

Fx-6350 @4,7GHz, 16GB ram, rx 480 nitro+ 8G och nyaste ubuntu.

Permalänk
Medlem

Är spelet så lättdrivet som det ser ut att vara i denna video? Ryzen 1700 leker ju med spelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Är spelet så lättdrivet som det ser ut att vara i denna video? Ryzen 1700 leker ju med spelet

https://www.youtube.com/watch?v=QLV8TxhnEC4

Ryzen 1700 är säkert en bra trotjänare för detta spel. Att ha i åtanke är att vissa faktorer styrs av olika komponenter.

Cpu- folkmängd,antal fordon, tåg etc
Ram- assets och mods
Gpu- texturer, lod på assets

Så även om du har en 1700 men försöker köra 2000assets så kommer ram minnet får jobba hårdare än processorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Snusfri

Välkända Fluxtrance har släppt vad som ser ut som en riktigt roligt vinterkarta.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av THB:

Välkända Fluxtrance har släppt vad som ser ut som en riktigt roligt vinterkarta.

Välgjord, men jag tycker jag den känns för opersonlig. Min favoritkarta är Aurora Borealis. Kuperad terräng, floder, hav och anslutningar till alla typer av transporter. Hittade även en person som bygger på samma karta. Jag tycker har alldeles lagom blandning av macro- och microdetaljering, d.v.s. han spenderar t.ex. inte 1h och 200 assets på att bygga ett kvarter.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Finns det några bra "flat maps"?
Då menar jag helt flat, inga berg eller dalar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Casgar:

Välgjord, men jag tycker jag den känns för opersonlig. Min favoritkarta är Aurora Borealis. Kuperad terräng, floder, hav och anslutningar till alla typer av transporter. Hittade även en person som bygger på samma karta. Jag tycker har alldeles lagom blandning av macro- och microdetaljering, d.v.s. han spenderar t.ex. inte 1h och 200 assets på att bygga ett kvarter.

Håller med om Flux ibland går till överdrift när det gäller detaljer, men slutresultatet blir oftast grymt, själv har jag dock inte det tålamodet.

Har testat kartan du länkade tidigare, men den föll inte riktigt mig i smaken dock.

Skrivet av Goteborgan:

Finns det några bra "flat maps"?
Då menar jag helt flat, inga berg eller dalar.

Denna har jag använt många gånger, helt klart en av de bästa "platta" kartorna.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Denna har jag använt många gånger, helt klart en av de bästa "platta" kartorna.

Oh, man tackar!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC