Permalänk
Medlem

Har hunnit spelat i cirka 2 timmar, roligt när det blir tätare trafik och bilarna åker igenom varandra.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Vad gör man om sopbilarna inte hämtar sopor? Hela min stad är överfull men inga sopbilar aktiva

Hade också problem med sopor, slutade med att jag spred ut soptipparna i staden.

Men det kan även vara så att du har brutala trafikproblem, i sådana fall kan du prova att bygga lite enkelriktade vägar, funkar super för mig!

Permalänk

Han med 2 timmar innan det blev dags att gå till jobbet men ganska skoj ändå ju Trafiken är ju det man håller på med mest i alla fall.

Någon som haft användning för rondeller än? Tycker de är allt för stora för att använda, måste ju riva hur många hus som helst för att dom ska få plats.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Någon som haft användning för rondeller än?

Har ca 7st samt x antal avfarter från huvudstroket.

Bestämde mig nyss för att modellera om stadskärnan och drog dubbla enkel riktada 6 fil med skog med 14 rutors mellanrum.
Tur man har stadig ekonomi, för det droppade snabbt 20k om int mer innan dom börja bygga upp igen.

Hittade en go vattendam som ger mig 1600kwh xD

Rätt skapligt om man skapar en stadig ekonomi och sen i princip gör om allt haha ^^

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är stört kul, önskar nästan att man hade haft en inbyggd klocka i spelet då jag borde gått och lagt mig för ca 2 timmar sedan

Jag gillar verkligen verktyget för att skapa vägar, helt genialt. Trodde aldrig att jag skulle ha så kul med att skapa påfarter och infarter till motorvägen.

Annars så har jag inte satt mig in i det speciellt mycket, spelat kanske 2 timmar. Jag har dock en fråga. Går det på något sätt att exportera t.ex oljan som man producerar?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

OJ! Detta är ett spel som gått ganska obemärkt förbi. Har spelat en hel del äldre Simcity och efter det Cities XL och det är en väldigt rolig genre även om SC13 eller vad det nu kallas för och Cities XXL inte gjorde genren någon tjänst. Men bara det faktum att detta spel har stöd för workshop där jag såg kartor gjorde efter verkligheten är skäll nog för ett köp från mig.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

applåder till paradox! äntligen en firma som släpper ett spelbart spel redan från dag 1!

Permalänk
Medlem

Bra spel, men menyerna ser ut från något som var till Doom 1, och jag som är helt ny i dessa spel hade tyckt en bättre medhjälpare vid start hade vart guld.

Något speciellt jag ska tänka på? När min hus är tomma vad beror det på?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Han med 2 timmar innan det blev dags att gå till jobbet men ganska skoj ändå ju Trafiken är ju det man håller på med mest i alla fall.

Någon som haft användning för rondeller än? Tycker de är allt för stora för att använda, måste ju riva hur många hus som helst för att dom ska få plats.

Jag pausade spelet och byggde om några stadsdelar(mycket rivning) för att få plats med rondeller på vägen in i stan från motorvägen. Det var värt all plats de tog. De tar mycket plats, men om man har mycket trafik så är de värt platsen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

ja dom har inte lagt all krut på menyerna direkt. håller med att dom skulle kunna slipas. men tycker annars att gränssnittet är lätt att förstå och genomtänkt.

ang din fråga, dåligt markvärde? kolla markvärdeskartan.

Skrivet av Haziza:

Bra spel, men menyerna ser ut från något som var till Doom 1, och jag som är helt ny i dessa spel hade tyckt en bättre medhjälpare vid start hade vart guld.

Något speciellt jag ska tänka på? När min hus är tomma vad beror det på?

Permalänk
Medlem

Ja menyerna skulle ju kunna slipas något men inget jag bryr mig om egentligen, spelet verkar hur kul som helst (lagt 2 timmar sent igår).

Problemet jag har är att jag försöker få min stad att se bra ut... det gör den inte. Blir tokig på alla ledningar och vägar som går helt random men jag gissar på att jag får anpassa allt eftersom.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Bara för mig som spelet krashar när man ska avsluta till desktop ("Cities Skylines har slutat fungera")? Det gör egentligen inget, men lite märkligt.

Hände bara för mig 1:a gången också, sedan har det rullat på

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa detta spelet, så undrar om ni rekommenderar det? Gillade Sim City ett tag, men tyckte det var lite för lite plats att bygga på och något dåligt optimerat (har inte världens bästa dator, kör bf4 på low-medium, och då flyter det på hyfsat bra).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

rekommenderar varmt!
byggytan kommer du verkligen inte besväras om. Cities kan du bygga upp till 23 ggr Sim CIty (med mod) och 9ggr större i orginalutförande.

Alla gånger värt 240 kr!

Skrivet av ZyntaaX:

Funderar på att köpa detta spelet, så undrar om ni rekommenderar det? Gillade Sim City ett tag, men tyckte det var lite för lite plats att bygga på och något dåligt optimerat (har inte världens bästa dator, kör bf4 på low-medium, och då flyter det på hyfsat bra).

Permalänk
Medlem

Här är det populärt med buss Tror ni detta är ett problem?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

rekommenderar varmt!
byggytan kommer du verkligen inte besväras om. Cities kan du bygga upp till 23 ggr Sim CIty (med mod) och 9ggr större i orginalutförande.

Alla gånger värt 240 kr!

Vart finns modden så man får 23 ggr SimCity?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

http://www.skylinescity.com/2015/03/how-to-unlock-25-tiles-on...

25ggr sim city rättare sagt.

Skrivet av jnsson:

Vart finns modden så man får 23 ggr SimCity?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Här är det populärt med buss Tror ni detta är ett problem?

http://i.imgur.com/gbuVmHX.jpg

Roadtrain!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Här är det populärt med buss Tror ni detta är ett problem?

http://i.imgur.com/gbuVmHX.jpg

Trodde man skulle använda kollektivtrafik för att minska risken för trafikstockning.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Det tackar vi för

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Sjukligt roligt! Men tykcer det är lite väl mycket ibland kanske med trottoarer och femtilelva olika parker.

Men när börjar inse att man måste spara lite så man inte ligger på noll när den andra high school ska byggas för 24000 går det bättre. Lämnar alltid lite efterfrågan på områden istället för att smälla upp för mycket på en gång. Långsam men stadig tillväxt verkar funka bättre.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Fick det en gång, andra starten så fungerade avslutet utan krasch.

Det gör det varje gång för mig...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabo86:

Trodde man skulle använda kollektivtrafik för att minska risken för trafikstockning.

Haha! Jobbar för fullt med att få ordning på trafiken. Knepigt värre.

Folk verkar dö i massor för mig. Jag har rätt nyligen placerat ett stort sjukhus i området, men har inte gått ned ännu. Gör jag något fel?

EDIT: Verkar funka nu. Har dock haft problem med många övergivna industribyggnader, fastän jag har en del demand på industri. Har det med utbildning att göra?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem

Testade detta spel igår och det verkar hur kul som helst.
Tänkte kolla om någon vet om man kan bygga industrierna för sig långt bort från de andra zonerna eller om de då kommer klaga på att det inte finns jobb i närheten?

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI. AMD Ryzen 3700X. Corsair Vengeance LP 16GB. AMD RX 5700XT. Samsung 970 EVO Plus SSD. Corsair RM750X 750W v2. Noctua NH-U12A

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirlen:

Testade detta spel igår och det verkar hur kul som helst.
Tänkte kolla om någon vet om man kan bygga industrierna för sig långt bort från de andra zonerna eller om de då kommer klaga på att det inte finns jobb i närheten?

Med bra vägnät och kollektivtrafik borde det inte va några problem. Har industrizoner flera km från stadskärnan och folk som pendlar. Dragit motorväg mellan.

Permalänk

Min stad är just nu cirka 53 000 pers. Var uppe i 55 000 sen drog 2000 st och jag fattade inte varför. Sen såg jag att varenda jäkla "Incineration plant" gick över sin kapacitet så jag fick slänga in några fler lite kvickt.

Permalänk
Medlem

Lirade någon timme och tvärfastnade för liret. Kommer bli riktigt kul detta!

Men.....

Har som svarta små fält som flimrar till i landskapet emellanåt, är egentligen inte störande och ändå är det det. Mest uppenbart när jag zoomar ut. Drivrutiner är senaste.

Loggade av och fick krasch med "cities.exe". Får se om det är så nästa gång jag lirar med.

Skrivet av Sputte:

Här är det populärt med buss Tror ni detta är ett problem?

http://i.imgur.com/gbuVmHX.jpg

Kongaline! Kanonbild!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Är det krångligt att lära sig spelet? Tar det lång tid att sätta sig in i?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Slinger:

Är det krångligt att lära sig spelet? Tar det lång tid att sätta sig in i?

Det kan jag tänka mig, har du inte spelat t.ex SImcity innan så lär det ta lite tid. Men allt verkar ändå ganska självförklarande.
Själva byggandet och planerandet är ju ens eget bekymmer

Permalänk

Hej alla,

Är spelet värt att köpa? Jag älskade Sim City-serien förut, de äldre spelen. Spelar "Skylines" i samma division?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Black Pearl PSU: Corsair HX 850W MoBo: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K @ 3,9Ghz RAM: 16GB DDR3 Kylning: Noctua NH-U12 S GPU: GeForce® GTX 560 Ti 2048MB "Phantom"OS: Windows 10 x64.