Pc-konsulten (mysn) garanti/reklamation
Sitter med en clevo p370em som har dubbla grafikkort. Den är ca 1 år gammal och dom lämnade 2 års garanti på datorn.
Datorn har haft problem med spel att skärmen blir svart o datorn hänger sig när sli är aktiverat.
Sa detta till mysn.se (f d pc-konsulten som datorn var köpt hos men som blev uppköpt av mysn)
Fick skicka in datorn men jag fick stå för frakten? Aldrig varit med om det förut då jag alltid fått en fraktsedel av företaget o skicka in.
Datorn var inne hos dom och dom fick ej fram felet som jag har visat dom (filmsnutt).
Dom bytte ena grafikkortet då dom misstänkte att det kunde vara fel på det då tempen var lite högt.
Tangentbordet hade problem med att man fick trycka lite hårdare på knapparna annars hände inget och att bakrundsbelysningen glappade.
Har fått tillbaka datorn och problemet med svart skärm återstår, hann spela 5 min innan felet kom. Hard reset är det som gäller.
Tangentbordet är nytt o fräscht men belysningen fungerar inte alls.
Det har hänt 5 gånger nu.
Har jag rätt att reklamera köpet? Hur ska jag gå tillväga? Vad har jag för rättigheter? Vad kan jag kräva?
Som det är nu så skulle han jag har mejlkontakt med kolla med någon annan verkstad vad dom kan göra för att få bukt på problemet.
På deras hemsida så står det:
Basgaranti
Gratis inskickningsservice för hela den 24 månader långa garantiperioden
Borde det inte ha varit dom som står för fraktsedel eller är det jag som missat något?
Tacksam för svar.