Dessa minnen fungerar väl i en NUC!?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2014

Dessa minnen fungerar väl i en NUC!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

Dom ser ut att passa. Dock vet jag inte hur höga minnena är. Så jag kan inte svara på om dom slår i taket eller inte.

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"
Sitter på en Asus-fri dator.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av Lifooz:

Dom ser ut att passa. Dock vet jag inte hur höga minnena är. Så jag kan inte svara på om dom slår i taket eller inte.

Minnena ligger väl ner i NUC om du förstår vad jag menar så är nog inga problem.
Men blev fundersam när det stod 1.35 och 1.50. Måste ju vara 1.35 för NUC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av MiG-15 UTI:

Minnena ligger väl ner i NUC om du förstår vad jag menar så är nog inga problem.
Men blev fundersam när det stod 1.35 och 1.50. Måste ju vara 1.35 för NUC.

Åfan, det var mer än jag visste. Nuc har väl en vanlig 12v adapter inkopplad. Men samtidigt tycker jag att man borde kunna välja i UEFI/BIOS att köra i 1.50v

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Lifooz:

Åfan, det var mer än jag visste. Nuc har väl en vanlig 12v adapter inkopplad. Men samtidigt tycker jag att man borde kunna välja i UEFI/BIOS att köra i 1.50v

Minneskontrollern sitter ju i CPU'n så det är den som styr.
Och då det är en laptop CPU så är den ju designad för strömsnåla komponenter.
Gissar på att det är så dom resonerat.

Ur'NUC'en (Sandy CPU) funkade i vissa fall med 1.5v minnen.
Men inte Haswell varianterna.

Och NUC kör med en standard 19v nätdel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Svensktiger:

Minneskontrollern sitter ju i CPU'n så det är den som styr.
Och då det är en laptop CPU så är den ju designad för strömsnåla komponenter.
Gissar på att det är så dom resonerat.

Ur'NUC'en (Sandy CPU) funkade i vissa fall med 1.5v minnen.
Men inte Haswell varianterna.

Och NUC kör med en standard 19v nätdel.

Ok, så då är det bara att glömma 1.5v minnen för TS i guess?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2014
Skrivet av Lifooz:

Ok, så då är det bara att glömma 1.5v minnen för TS i guess?

Ja, det vet jag ju. Att jag måste ha 1.35 Volt.
Det jag funderar är över är ju minnena jag länkat. Står 1.35V i rubriken men läser man i texten står det:

Minne spänning 1.35, 1.5V

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Nov 2008

Det tar en sekund att googla fram corsairs produktsida där det står att de fungerar både med 1.35 V och 1.5 V.

http://www.corsair.com/en-us/vengeance-8gb-high-performance-l...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Nu vet inte vilken NUC modell TS har.
Rätt mig om jag har fel men dom nya d.v.s haswell modellerna av NUC kräver 1,35v minnen.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone SE 64GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3