Internet funkar inte med sladd bara via trådlöst

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Internet funkar inte med sladd bara via trådlöst

Igår så sluta mitt internet fungera när jag installerade nya avg antivirus samt att jag satt och spelade. Det trådlösa har jag fått att funka men via sladd så fungerar det inte än. Har kollat runt på vissa forum m.m och hittar inget liknande. Den hittar inte min kabel, har testat avinstallera byta ip ochåterställa.
är tacksam för alla tips.

http://imgur.com/03ihCIr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göingeträsk
Registrerad
Mar 2007

Det råkade inte åska samtidigt ?

Om du har tagit bort AVG igen borde det ju inte ha med AVG att göra....

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av docin:

Igår så sluta mitt internet fungera när jag installerade nya avg antivirus samt att jag satt och spelade. Det trådlösa har jag fått att funka men via sladd så fungerar det inte än. Har kollat runt på vissa forum m.m och hittar inget liknande. Den hittar inte min kabel, har testat avinstallera byta ip ochåterställa.
är tacksam för alla tips.

http://imgur.com/03ihCIr

Ser att det står "Media Disconnected" på ditt nätverkskort som du använder kabel med. Har du testat att installera om drivrutinerna för det?

Vad står det i Enhetshanteraren? (Sök i windows om du inte hittar det)

Moder: Asus Sabertooth Z77 ~~ CPU: Intel Core i7 3770k @4.2 ~~ CPU-Kylare: Corsair H80 push/pull ~~ Lagring: 2x Corsair Force GT 60 gb, 2x Seagate ST1000DM003 RAID 0 ~~ Ram: Corsair Vengeance 16GB CL7 1600Mhz ~~ PSU: Corsair AX 850 ~~ GPU: 2xGigabyte GTX 670 OC ~~ Ljud: Asus Essence STX+Beyer.. DT990 Pro 250Ω

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Har varit dåligt väder ett tag så antar att det kan ha åskat då också tror du att det är paj då eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göingeträsk
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av docin:

Har varit dåligt väder ett tag så antar att det kan ha åskat då också tror du att det är paj då eller?

Antingen har ju AVG avinstallerat nätverkskortet eller något liknande eller så har kanske åskan dödat nätverkskortet ?

Man tycker ju att modemet borde dött då med men åskan tog nätverkskortet i min NAS utan att något annat gick sönder...

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

har fem olika under nätverkkort
två bluetooth
sen intel(R) Centrino(R) Wireless-N 2230
Microsoft kernell debug network adapter
Realtek PCIe GBE Family Controller
vilket ska jag installera om?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göingeträsk
Registrerad
Mar 2007

Realtek

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011

Testa även kabeln i en annan dator utan att ändra något om du kan. Då vet du om det är något fel på kabeln eller modemet.

Moder: Asus Sabertooth Z77 ~~ CPU: Intel Core i7 3770k @4.2 ~~ CPU-Kylare: Corsair H80 push/pull ~~ Lagring: 2x Corsair Force GT 60 gb, 2x Seagate ST1000DM003 RAID 0 ~~ Ram: Corsair Vengeance 16GB CL7 1600Mhz ~~ PSU: Corsair AX 850 ~~ GPU: 2xGigabyte GTX 670 OC ~~ Ljud: Asus Essence STX+Beyer.. DT990 Pro 250Ω

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Har installerat om det och bytt kabel men inget har funkat, den reagerar inte ens när jag sätter i kabeln så jag antar att kortet är paj?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göingeträsk
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av docin:

Har installerat om det och bytt kabel men inget har funkat, den reagerar inte ens när jag sätter i kabeln så jag antar att kortet är paj?

Lyser ledsen i modemet med kabeln i ?

Lyser ledsen i din närverksport med kabeln i (om porten har dioder dvs) ??

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Nepp det lyser inget på modemet när sladden är inkopplad och datorn har inga dioder.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göingeträsk
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av docin:

Nepp det lyser inget på modemet när sladden är inkopplad och datorn har inga dioder.

Är sladden inkopplad i bägge ändarna så ska det blinka/lysa för att visa att det finns någon form av kontakt men om det inte gör det så kan det ju vara kortet.

Har du förresten provat att byta port på modemet för att kolla att det inte är just den porten du använder nu på modemet som är kass ??