Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Asus Zenbook UX32LN-R4102H

Hej!

Var inne på prisjakt för att kolla upp priser och olika uppsättningar av Asus UX32LN. Hittade då en som heter Asus Zenbook UX32LN-R4102H. Det står att den ska ha 256GB SSD, vilket gjorde mig väldigt taggad! Dessvärre står det inget i ASUS specs om UX32LN att det ska finnas en variant med 256GB.

Börjar tvivla på variantnamnet R4102H. Finns det ens en sådan!?

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010

Finns inte i lager i den enda butiken som säljer den (proshop) förrns mitten på nästa månad, produkten tillkom in i Prisjaktssystem för några veckor sedan (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2767769).

Det kan mycket väl vara så att det är en planerad variant på UX32LN och de helt enkelt inte har uppdaterat sin egna produktsida förrän det blir en ordentlig release.

Trädvy Permalänk
Asus
Plats
Hägersten
Registrerad
Sep 2006

UX32LN-R4102H har 256GB SSD och den finns

//
Använder just nu: ROG Gladius II Origin, ROG Strix Flare, ROG Strix Edge, ROG Strix Fusion 500, Chromebook Flip C302

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2002

Tror att det är bättre att säga "fanns", det är nog bara restpartier som säljs.
Jag köpte min UX31 begagnad för att jag ville ha högupplöst med matt skärm UX3_-4___ och inte var bekymrad över "enbart" 4GB minne och 128GB SSD (W7 fick vara kvar i en vecka, W8.1 i två dar, nu ubuntu).
Vill inte ha pekskärm på annat än mobil och padda!
Jag hade inte räknat med att SSD:n som sitter i UX31 skulle vara gjord av "unobtainum". Kolla att du får "normal" SSD i UX32 för framtida uppgraderingsmöjlighet.

Toppskärm i UX3_-4___ och vettigt tangentbord (inte thinkpadklass). Bra batteritid, 5-7h med ubuntu och intel_pstate "powersave" medan jag lär mig koda i python

Lek

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Lek:

Tror att det är bättre att säga "fanns", det är nog bara restpartier som säljs.
Jag köpte min UX31 begagnad för att jag ville ha högupplöst med matt skärm UX3_-4___ och inte var bekymrad över "enbart" 4GB minne och 128GB SSD (W7 fick vara kvar i en vecka, W8.1 i två dar, nu ubuntu).
Vill inte ha pekskärm på annat än mobil och padda!
Jag hade inte räknat med att SSD:n som sitter i UX31 skulle vara gjord av "unobtainum". Kolla att du får "normal" SSD i UX32 för framtida uppgraderingsmöjlighet.

Toppskärm i UX3_-4___ och vettigt tangentbord (inte thinkpadklass). Bra batteritid, 5-7h med ubuntu och intel_pstate "powersave" medan jag lär mig koda i python

Hur menar du fanns? Det är inte en officiell variant från ASUS längre? Enligt deras spec på UX32LN finns ingen med 256GB SSD

http://www.asus.com/se/Notebooks_Ultrabooks/UX32LN/specificat...

Trädvy Permalänk
Asus
Plats
Hägersten
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Adddeeee:

Hur menar du fanns? Det är inte en officiell variant från ASUS längre? Enligt deras spec på UX32LN finns ingen med 256GB SSD

http://www.asus.com/se/Notebooks_Ultrabooks/UX32LN/specificat...

jo det är en officiell version, bara att sidan inte är uppdaterad.
det kommer eventuellt säljas in mer av den modellen. en leverans landade förra veckan.
Kommer nog också komma en väldigt snarlik ersättare.

//
Använder just nu: ROG Gladius II Origin, ROG Strix Flare, ROG Strix Edge, ROG Strix Fusion 500, Chromebook Flip C302

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Aug 2002

Det jag menade var att UX31_ och UX32_ troligen inte tillverkas längre och att det fanns flera varianter av dessa Zenbook. Från ursprungliga med sandy bridge till ivy och som du länkar till, haswell.
Alla varianter med minne/SSD fanns inte på alla marknader så du kan säkert hitta någon till salu som inte finns på ASUS svenska/engelska hemsida. Men troligen är det restlager som säljs.

Det förtar inte att den är en bra bärbar, Vi har två ursprungliga UX31e och en UX31A (alla med specialSSD varianten) i familjen som gör sitt jobb med den äran. SSD:n är orosmomentet i och med att den bara finns på ebay och är DYR.
I UX31a sitter en AData XM11 och i UX31e Sandisk U100. Ingen finns att köpa i handeln, inga andra passar!

Lek

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Asus.David:

jo det är en officiell version, bara att sidan inte är uppdaterad.
det kommer eventuellt säljas in mer av den modellen. en leverans landade förra veckan.
Kommer nog också komma en väldigt snarlik ersättare.

Ojdå, trodde att UX32LN var relativt nylanserad och att R4102H var helt ny! Men då får vi se om det kommer ut fler av den då

Kommer det en ersättare till R4102 eller kommer det vara i form av en annan serie än UX32LN? När i så fall?

De här varianttilläggen "-R4102H", -"R4032H" etc. Är de officiella också? Ser dem typ inte någon annanstans än på prisjakt.

Tack!

Trädvy Permalänk
Asus
Plats
Hägersten
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Adddeeee:

Ojdå, trodde att UX32LN var relativt nylanserad och att R4102H var helt ny! Men då får vi se om det kommer ut fler av den då

Kommer det en ersättare till R4102 eller kommer det vara i form av en annan serie än UX32LN? När i så fall?

De här varianttilläggen "-R4102H", -"R4032H" etc. Är de officiella också? Ser dem typ inte någon annanstans än på prisjakt.

Tack!

De kommer vara i form av UX32LN. UX32LN kommer vara aktuell under hela hösten och julen. Den väntas inte fasas ut för en nästa år.
Den kommer säljas parallelt med UX303.

//

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Asus.David:

De kommer vara i form av UX32LN. UX32LN kommer vara aktuell under hela hösten och julen. Den väntas inte fasas ut för en nästa år.
Den kommer säljas parallelt med UX303.

Tack för svaren!

Har du även koll på om det kommer komma fler versioner av UX303? Är lite sugen på en med "bara" FullHD. Samt skulle jag vilja ha Matt skärm då jag föredrar lite oskärpa framför reflektioner.

Tack på förhand!

/Andreas