Tele2 - Skicka ej in era telefoner på service!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klwa:

Du har normalt sett helt rätt men när Mobylife AB i Åkarp ljuger och hittar på fel så är väl det knappast tillverkarens fel...?
I mitt fall skickade jag in en i princip helt ny SGS4 som var död. Displayskydd och inte en skråma någonstans. Plötsligt är displayen spräckt enligt Mobylife AB i Åkarp så nån garanti är det inte tal om utan en fet räkning på över 2.000 spänn.

Var noga med vart operatörerna skickar mobiler för reparation och avböj om det är till Mobylife AB i Åkarp!!!

Låter som en fraktskada som uppstått på vägen till verkstaden.

Permalänk
Medlem

@Zippeer @Dem8n personen vars inlägg ni svarat på har idag skapat ett konto för att bumpa en ett år gammal tråd med ett inlägg som uppenbarligen inte är avsett att diskuteras, utan för att sprida sann eller falsk galla över företaget ifråga. Förvänta er inga svar eller ytterligare inlägg från @klwa

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

@Zippeer @Dem8n personen vars inlägg ni svarat på har idag skapat ett konto för att bumpa en ett år gammal tråd med ett inlägg som uppenbarligen inte är avsett att diskuteras, utan för att sprida sann eller falsk galla över företaget ifråga. Förvänta er inga svar eller ytterligare inlägg från @klwa

Ah sorry, kollade inte ens datumen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

3, telia, mobilizera, tele2 eller vad du nu vill nämna för butik kommer med största sannolikhet skicka det till Mobylife då det är den störta mobilverkstaden i Sverige. Telecare har en egen verkstad.(M-care)

Om jag minns rätt så har väl Telecare samt deltaservice gått ihop och blivit Mobylife?

Det stämmer bra att dom har gått ihop och blivit Mobylife. On Topic: Jag har skickat in ett antal gånger till Deltaservice och jag har inte haft några problem med dom. Dom har lagat allt jag har skickat in. Min Nexus 4 var senast, 1 månad före att garantin tog slut, och det var pga att telefonen inte ville ansluta sig till 5GHz Wi-Fi

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Bor man i Stockholm och äger en Samsung kan man ta sig till Samsungs egna verkstad och få det lagat medans man väntar. Vet inte om andra märken har liknande service?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Bor man i Stockholm och äger en Samsung kan man ta sig till Samsungs egna verkstad och få det lagat medans man väntar. Vet inte om andra märken har liknande service?

Skickades från m.sweclockers.com

Apple har också så, med sina Apple Store butiker, vilket finns i Stockholm (Täby) Malmö och Helsingborg

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av klwa:

Du har normalt sett helt rätt men när Mobylife AB i Åkarp ljuger och hittar på fel så är väl det knappast tillverkarens fel...?
I mitt fall skickade jag in en i princip helt ny SGS4 som var död. Displayskydd och inte en skråma någonstans. Plötsligt är displayen spräckt enligt Mobylife AB i Åkarp så nån garanti är det inte tal om utan en fet räkning på över 2.000 spänn.

Var noga med vart operatörerna skickar mobiler för reparation och avböj om det är till Mobylife AB i Åkarp!!!

Har varit med om liknande fall med en Samsungtelefon som var helt död trots att utseendet var i nyskick. Lös man med ficklampa kunde man se att displayen var spräckt bakom glaset. Det var väldigt svårt att se men sprickan fanns där.

Folk tror att de är så himla varsamma om sina prylar och det är väldigt lätt att anklaga en verkstad för lurendrejeri.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Garanti på telefoner undvik att hamna mellan stolarna köpen fuktsäker telefon.

Garanti på telefoner undvik att hamna mellan stolarna köpen fuktsäker telefon.
Nu när tråden är öppen ska jag försöka sätta knorr på ärende problemet.

När du köper en mobil köpen fuktsäker (helst även stötsäker) genom att göra det undviker du hela fuktsäker problematiken, om mobilen inte finns som fuktsäker köp ett vatten säkert skal vid inköps tillfället så skalet tar bort den faktorn Konsument köpslagen 1991 om följd skador på grund av fel.
Om du har en fuktsäker telefon köp till ett skal (eventuellt skärm film beroende på skal) som skyddar den från skador så förbigås yttre skador.
I teorin är problemet med fuktskadorna vattentät isolerat, ett kryp hål som är uppenbart är att djupet för fukt säkerheten över skrids, ha ett skal som gör att mobilen flyter.

Att undvika alla tveksamheter under lättar för alla parter inga tveksamheter för dig som kund säljare tillverkare och reparations firma, för de finns inga otydligheter och ha skal minskar skadorna så de blir färre reklamationer.

Det är en enkel strategi att minska problematiken den är långt ifrån skottsäker men tillämpa den minskar sannolikheten för problemen.

Jag har inte haft några garanti problem med mina stöt och vatten säkra mobiler med undantag för batteri garanti tiden på 6 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

@Zippeer @Dem8n personen vars inlägg ni svarat på har idag skapat ett konto för att bumpa en ett år gammal tråd med ett inlägg som uppenbarligen inte är avsett att diskuteras, utan för att sprida sann eller falsk galla över företaget ifråga. Förvänta er inga svar eller ytterligare inlägg från @klwa

Det gör jag inte heller, Bara informerade

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Låter som en fraktskada som uppstått på vägen till verkstaden.

Mobilen rullades in i 1 meter bubbelplast till en tjock mjuk "boll" så... nej, känns inte troligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

@Zippeer @Dem8n personen vars inlägg ni svarat på har idag skapat ett konto för att bumpa en ett år gammal tråd med ett inlägg som uppenbarligen inte är avsett att diskuteras, utan för att sprida sann eller falsk galla över företaget ifråga. Förvänta er inga svar eller ytterligare inlägg från @klwa

???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Bor man i Stockholm och äger en Samsung kan man ta sig till Samsungs egna verkstad och få det lagat medans man väntar. Vet inte om andra märken har liknande service?

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

3, telia, mobilizera, tele2 eller vad du nu vill nämna för butik kommer med största sannolikhet skicka det till Mobylife då det är den störta mobilverkstaden i Sverige. Telecare har en egen verkstad.(M-care)

Om jag minns rätt så har väl Telecare samt deltaservice gått ihop och blivit Mobylife?

Stämmer, Delta, Optima samt Telecare har gått ihop och blivit Mobylife. Smart företagsdrag, då Varken Delta eller Telecare står särskilt högt i kurs bland operatörerna då dem själva åker på skit för att, numera mobylife, inte är särskilt bra på sitt jobb.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

...numera mobylife, inte är särskilt bra på sitt jobb.

Tack det märktes
Svaret jag fick var att den plötsligt uppkomma sprickan knappt syntes utan man var tvungen att vinkla mobilen på ett visst sätt för att se den. Mobilen som kom tillbaka (naturligtvis med nekad reparation) hade en stor spricka som t.o.m. en 90-åring med ledsyn hade sett. Det tråkiga var att jag kontaktade mitt försäkringsbolag som betalade en reparation (i.o.m. Drulle). Jag skulle bli kontaktad av reparationsfirman om hur jag skulle gå till väga och gissa vilken firma det var... Mobylife (igen). Tack men nej tack så mobilen är nu reparerad på annat sätt, både ursprungsfelet + en ny display

Säger han som "skapat ett konto för att bumpa en ett år gammal tråd med ett inlägg som uppenbarligen inte är avsett att diskuteras, utan för att sprida sann eller falsk galla över företaget ifråga. Förvänta er inga svar eller ytterligare inlägg..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av klwa:

Tack det märktes
Svaret jag fick var att den plötsligt uppkomma sprickan knappt syntes utan man var tvungen att vinkla mobilen på ett visst sätt för att se den. Mobilen som kom tillbaka (naturligtvis med nekad reparation) hade en stor spricka som t.o.m. en 90-åring med ledsyn hade sett. Det tråkiga var att jag kontaktade mitt försäkringsbolag som betalade en reparation (i.o.m. Drulle). Jag skulle bli kontaktad av reparationsfirman om hur jag skulle gå till väga och gissa vilken firma det var... Mobylife (igen). Tack men nej tack så mobilen är nu reparerad på annat sätt, både ursprungsfelet + en ny display

Säger han som "skapat ett konto för att bumpa en ett år gammal tråd med ett inlägg som uppenbarligen inte är avsett att diskuteras, utan för att sprida sann eller falsk galla över företaget ifråga. Förvänta er inga svar eller ytterligare inlägg..."

Jag använd mig av Appfix när jag fick problem med telefonen. Gav någon tusenlapp så var det ordnat på en arbetsdag, tyvärr inte med bibehållen garanti men då det ändå inte fanns kvar pga root, så valde jag den vägen. Enormt mycket bättre, gick snabbt, var inget som helst krångel.

Visa signatur

Krusidullen är stulen