Permalänk
Avstängd

Chromebook

Hejsan jag ska få en chromebook av skolan och är lite nyfiken kan man spela på med

Permalänk
Medlem

facebookspel..
om remote desktop fungerar så kan du nog göra desto mer.

Permalänk
Sötast

Med steam streaming kan du spela vad du vill, annars så lite äldre titlar och sånt som inte kräver någon avancerad 3D.

Permalänk
Avstängd

Gött datorerna säger de att de inte ska vara mega låste så streaming bör gå om man kan installera steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Med steam streaming kan du spela vad du vill, annars så lite äldre titlar och sånt som inte kräver någon avancerad 3D.

Måste tydligen ha någon form utav Linux (inte Chrome OS) installerat för att Steam streaming ska fungera.

Permalänk
Avstängd

Hmm så de går inte att streama de

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Måste tydligen ha någon form utav Linux (inte Chrome OS) installerat för att Steam streaming ska fungera.

Senast jag läste om det så fungerade bara Windows med streaming. Rätta mig om jag har fel!

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Senast jag läste om det så fungerade bara Windows med streaming. Rätta mig om jag har fel!

Har ingen möjlighet att testa själv, men en sida jag hittade säger följande:

A computer running Windows, OS X, or Linux to act as the host; this is typically going to be a more powerful PC and should be connected to the internet via a Wired connection.
A computer running Windows, OS X, or Linux to connect to the host computer; for our purposes, we’re going to be using an HP14 Chromebook running Ubuntu 14.04

Permalänk
Avstängd

Okaj får väll åt i testa på fredag när jag får den

Permalänk
Medlem
Skrivet av homersimsons:

Okaj får väll åt i testa på fredag när jag får den

Du måste som sagt antagligen installera Linux (Ubuntu) på den, och det tror jag inte att skolan går med på.

Permalänk
Avstängd

Tror inte jag heller