Permalänk

F*N sleeva nätagg gr åt pipan!

Tjabba! Köpte Sleeving och allt man behöver till att sleeva om sitt nätagg. Jag köpte från Mdpc och köpte även verktygskit för att kunna ta ur kabeln/ pinn. Men det går inte jag har suttit 5 H och fått loss 3 sladdar..... Vad har ni för knep?
Jag har tagit det försiktigt, jag har tagit i, jag har blödigt, jag har kollat tutoriols, men inget skit funkar!
All hjälp behövs!

PS agget är ett corsair 850 ej modulärt.

Permalänk
Skrivet av Svartadimman:

Tjabba! Köpte Sleeving och allt man behöver till att sleeva om sitt nätagg. Jag köpte från Mdpc och köpte även verktygskit för att kunna ta ur kabeln/ pinn. Men det går inte jag har suttit 5 H och fått loss 3 sladdar..... Vad har ni för knep?
Jag har tagit det försiktigt, jag har tagit i, jag har blödigt, jag har kollat tutoriols, men inget skit funkar!
All hjälp behövs!

PS agget är ett corsair 850 ej modulärt.

Förstod direkt varför det går trögt då ( corsair är kända för just detta):D

Kan krävas en hel del pill. Testa att lirka lite (tryck in kabeln lite och se om du får loss spärren).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartadimman:

Tjabba! Köpte Sleeving och allt man behöver till att sleeva om sitt nätagg. Jag köpte från Mdpc och köpte även verktygskit för att kunna ta ur kabeln/ pinn. Men det går inte jag har suttit 5 H och fått loss 3 sladdar..... Vad har ni för knep?
Jag har tagit det försiktigt, jag har tagit i, jag har blödigt, jag har kollat tutoriols, men inget skit funkar!
All hjälp behövs!

PS agget är ett corsair 850 ej modulärt.

Som broken arrow säger så är corair agg tröga, riktigt tight byggkvalitet på dem.
Pressa in kabeln innan du kör in verktyget, så borde det gå bättre

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk

Jag visste att det måste vara nått speciellt med mitt detta agg, har verkligen kämpat!:( jag var lite sugen på om jag skulle köpa förlängnings sleeva från typ inet.se och klicka i, det borde väl fungera?

Permalänk
Inaktiv

Du måste förstå hur kablen sitter ihop så det går lätt att få loss den. Jag hade inga problem att sleeva mitt nätagg med två häftklammrar och en tång.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svartadimman:

Jag visste att det måste vara nått speciellt med mitt detta agg, har verkligen kämpat!:( jag var lite sugen på om jag skulle köpa förlängnings sleeva från typ inet.se och klicka i, det borde väl fungera?

Givetvis kommer det fungera. Det blir en hel del sladd i datorn dock!

Permalänk

Har funderat ett tag på att skaffa ett modulärt agg. Vad borde jag skaffa för något, minst 650w runt tusenlappen tänkte sedan köpa vita sleeve kontakter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartadimman:

Har funderat ett tag på att skaffa ett modulärt agg. Vad borde jag skaffa för något, minst 650w runt tusenlappen tänkte sedan köpa vita sleeve kontakter

Ge inte upp sleevningen på ditt gamla nu.

Som nämnts innan, testa att pressa in kabeln, innan du kör in verktyget, lirka lite o dra.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartadimman:

Har funderat ett tag på att skaffa ett modulärt agg. Vad borde jag skaffa för något, minst 650w runt tusenlappen tänkte sedan köpa vita sleeve kontakter

Silverstones Strider nätagg rekommenderas av många för sleeving pga att du slipper dubbelkablar på 24-pins kabeln. Möjligtvis lite över 1000 kr dock. Sleevade själv ett EVGA SuperNova G2 850 W vilket gick relativt smärtfritt. Det hade några dubbelkablar dock, så det blev lite lödning.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svartadimman:

Har funderat ett tag på att skaffa ett modulärt agg. Vad borde jag skaffa för något, minst 650w runt tusenlappen tänkte sedan köpa vita sleeve kontakter

Fundera på detta annars för 400 - 600Kr (?) Några månader gammalt Corsair RM 750W 80+ Gold Modulärt. (vill du ha det så får du nog nappa o vara på hugget, då det lär försvinna rätt fort)

Varför köpa nytt när det finns "nytt" här på marknaden. Det ända man missar ändå är ju "nylukten"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Till mitt Evga superNova P2 1000W köpte jag färdig sleevade kablar så slapp jag böka på med det.

Blev mycket enklare så.:)

http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?switch=23

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D