Sony Vaio VPCEB2M1E - Updatera ATI Catalyst ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige, Norrköping
Registrerad
Aug 2004

Sony Vaio VPCEB2M1E - Updatera ATI Catalyst ?

Godkväll

Jag har gått och klurat på om jag ska hämta den nyaste Catalyst drivern från amd ett bra tag nu men jag är samtidigt
orolig att jag gör något galet så att laptopen blir obrukbar pga den inte passar.
Speciellt nu när jag befinner mig på en plats där jag enbart har tillgång till laptopen och ingen annan dator om det skulle bli fel.

Jag har aldrig (iaf manuellt) updaterat grafikdrivrutinerna på laptopen då det känns som att det är extra känsligt.

Min version ser ni nedan:
http://i350.photobucket.com/albums/q418/printscreen011/Cataly...

Och på amd's sida valde jag AMD Catalyst™ Notebook Display Driver - AMD Mobility Radeon™ Driver - 14.4 / 4/25/2014.

Det som även oroar mig är att det står följande på sidan "Please note, that the AMD Catalyst Mobility driver package can only be installed on specific AMD Enduro platforms, that are second generation AMD A-series APU, or third generation Intel Core family based.

Please note that all other platforms that do not include support for AMD Enduro Technology are supported through AMD Catalyst Mobility."

Är det någon som har erfarenhet utav detta och om det kan krasha min laptop?
Är i en situation där jag ej kan förflytta mig någonstans så jag är fäst vid denna dator.

Tack på förhand!

CPU ∙ i7 9700K @4600MHz • RAM ∙ 16GB G.Skill • MB ∙ Gigabyte Z390 Aorus Pro •
GPU ∙ GTX 1080ti 11GB •
HDD ∙ 250GB SSD system / 5TB storage •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer Predator X34P 34" UW (3440x1440)