Vilket Operativsystem har din smartphone?

Permalänk
Medlem

Vilket Operativsystem har din smartphone?

Som titeln lyder: Vilket operativsystem har din smartphone? Vore kul att se hur det ligger till just nu här på forumet.

Permalänk
Medlem

Om du vill göra omröstningen ännu mer intressant så kan du ju ha mer specifikt vilka Android-varianter folk har (Sense, Touchwiz osv)

Permalänk
Medlem

Kör android med Cyanogenmod på min Oppo Find 7a, väldigt nöjd!

Permalänk
Medlem

Nexus 5, vanilla Android.

Toknöjd.

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 925, Windows Phone 8.1 Update 1 ( Dev. )

Permalänk
Medlem

iPhone 4S iOS 7.1.1
Den gör vad jag behöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Om du vill göra omröstningen ännu mer intressant så kan du ju ha mer specifikt vilka Android-varianter folk har (Sense, Touchwiz osv)

Onödigt känns det som då det är fortfarande Android då borde det bli en ny tråd tycker man samt att många säkert inte vet heller vad exakt de kör.

Blir som när man försöker dra upp Windows, OSX och Linux där man sedan vill ha olika distrobutioner med i bilden.

Iaf min åsikt.

Permalänk
Medlem

Nexus 5 körs med stock 4.4.4 med root
Nexus 4 kör en portning av Android L
Galaxy Nexus för CM11 Nightly versioner
iPad 2 3G kör senaste stable iOS version, som när jag skriver detta är iOS 7.1.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Onödigt känns det som då det är fortfarande Android då borde det bli en ny tråd tycker man samt att många säkert inte vet heller vad exakt de kör.

Blir som när man försöker dra upp Windows, OSX och Linux där man sedan vill ha olika distrobutioner med i bilden.

Iaf min åsikt.

Kanske onödigt om det är Linux då det finns så sjukt många olika, men när det gäller Android finns det väl en handfull, i alla fall från kända tillverkare

Permalänk
Medlem

iPhone 4S iOS 7.1.2
Den gör det den ska.

Permalänk
Medlem

iPhone 5 iOS 7.1.2

Permalänk
Medlem

Inget alternativ "En av varje"?

Permalänk
Hedersmedlem

WP8.1. Tänkte byta till iPhone 6 men uppdateringen till 8.1 på Lumia 920 gjorde underverk, så troligen får den hänga med till nästa höst.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av orig_rejser:

Inget alternativ "En av varje"?

Kanske för att det är en försvinnande liten minoritet som regelbundet använder fyra smartphones.

Permalänk
Medlem

Har en HTC One M8. Inte rootad ännu så kör Sense 6 på Android 4.4.2. Använder dock Aviate Launcher som jag verkligen fastnat för, helt underbar. Väldigt nöjd med telefonen, men större skärm skulle inte skada

Permalänk
Medlem

Min gamla ZTE Blade kör Android med Swedish Snow har jag för mig.

Min nya S4 Mini har jag stock ROM på, men det första jag gjorde var att slänga in Launcher Pro gratisversion eftersom default Samsung (är det launchern som är TouchWiz?) var alldeles för plottrig.

Permalänk
Medlem

HTC One M8 med CM11, bästa mobilen jag haft hittills.

Permalänk
Medlem

För tillfället en Samsung Galaxy S2 som kör Slimkat.
Telefonen ska snart bytas ut
Mvh

Permalänk
Master of Overkill

Lumia 930 8.1

Permalänk

Kör Xperia Arc med Android 4.0 går segt som sirap!

Permalänk
Medlem

SGS2 med cyanogenmod. fixade det för nån månad sen, och är helt paff över hur rapp telefonen är nu. förut var den som sirap, men nu är den precis lika snabb som kompisens nya nexus 5, och dessutom med mer funktioner.

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 930 (WP 8.1) och reservtelefonen Nokia N9 med MeeGo v1.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja det hade jag kunnat göra. Samtidigt blir det lätt grötigt om man ska ha med så många alternativ och oavsett hur många man har med blir det oftast någon som frågar "Varför finns inte det här alternativet med", så jag kännde att det fick räcka med de alternativ som nu finns.

Permalänk
Medlem

WP 7.8

Permalänk
Medlem

Nokia 925 med 8.1.

Permalänk
Medlem

Lumia 920 WP8.1 dp, snart 930 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det skulle jag säga gör sig mycket bättre i en separat poll riktad endast till Android-användare. Dessutom är tillverkargränssnitten inte direkt viktigare än versionen av Android man kör, så det kan bli många poster om man bara syftar tilll "Android-varianter".

Permalänk
Medlem

Lumia 920, WP8.1 Dev prev.

Ska bytas till en 1520 eller 930 om inget oerhört spännande dyker upp under IFA.

Permalänk
Medlem

Nexus 4 med stock 4.4.4 med root, byter till Nexus 6 alt Iphone 6.

Permalänk
Medlem

Har en Samsung GT-E2370 och googlar jag så verkar den köra "samsung proprietary OS". Men eftersom jag inte klassar den som en smartphone så avstår jag att rösta.