Samsung Galaxy S5 vs Sony Xperia Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av klaus:

Hej,
Köpte en Sony Z2 efter mycke Teather med Elgiganten köpte de Tillbaka det gick ingen Simkort i dera Slot-mycket krongligt.
Jag fick till slut Återköp genom.Efter 3 Daga har jag 5600,-Kronor på mit Konto igen.Jag vänta nu ut vad komma nytt först.
Mvh......Klaus

kolla in OnePlus One

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Jag har bara ett enda råd till TS. Ta inte råd från uppenbara Samsung fanboys. Speciellt inte såna som själv äger en och rekommenderar. De kan sällan vara objektiva.

Testa dem själv och bestämm dig. Det som är rätt för en annan behöver inte vara rätt för dig.

Jag äger ingen av dem men skulle säga Sony helt klart. De har ett stilrent gränssnitt och bra flyt. Närmast Vanilla efter HTC.

Har en Samsung och kan rekommendera den, om man vill ta risken att byta os Plasten har jag inget emot så länge man kan sätta in minneskort och kommer åt batteriet lätt.

Skärmen är grymt trevlig Deras nyare sägs att bättre skärm, men inte kollat själv

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Slutade med att jag beställde en helt annat telefon, en vit LG G2. Anledningen var att den var billigare än de andra, trots att jag skulle få dem för ett bra pris. Gjorde jag bort mig eller var det ett bra beslut?

Samsung S5 4146kr
Sony Z2 3576kr
LG G2 2990kr

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Du gjorde ett bra val tycker jag. G2'an är som sagt en grymt prisvärd telefon med superb batteritid och en bra skärm. Det som är jobbigt är den hala baksidan.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Har själv nyligen skaffat Xperia Z2 och det är utan tvekan den bästa telefon jag använt, tillika min första Sony-lur. Egentligen är det nog inte särskilt stor skillnad på Z2 och SGS5, men det är en enorm kvalitetskänsla i bygget på Z2:an och jag tycker personligen att det är fruktansvärt skönt att slippa fysisk hemknapp. Jag trodde på förhand att jag skulle sakna knappen från min Note 1 men jag skulle aldrig gå tillbaka till en telefon med fysisk hemknapp idag.