Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Har dödat hur mycket goblin som helst och kör nu på t6, aldrig kommit till the vault. har så lite guld...

Det tycks vara rätt random det där. En vän fick sin första när jag fick min tredje för några veckor sedan.

Nu kommer jag inte ihåg karta, men har för mig jag fick 2 st the vault i waypointen som leder till Tjockisbossen som hela tiden säger "arrogant nephalem..." där det på marken efter en stund bildas stora svarta circlar som man dör av om man ställer sig i dem. Notera dock att det är inte varje gång man springer den kartan som man ens stöter på en gobblin.

Hm, var ett par veckor sedan jag körde D3 nu, kanske blir lite ikväll.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ok, ska testa detta.
hur stor chans är det att det öppnas en portal vid en goblin?
förklara gärna vad du menar med "spindeln som spawnar en goblin"?

Ingen aning om chansen men vi drog runt 60 goblins i helgen utan att få en portal. Kanske inte låter så mycket men tog väl ett par timmar ändå, det är ju så galet tråkigt att leta efter dom -.-

Det finns ett litet mini-event med en boss i spindelgrottan som är att det är en elite på en bro direkt ner till vänster ibland. När du dödar den kan du trycka på en cocooned victim och ut hoppar en goblin som du kan döda. Inte allt för ofta den eliten spawnar men ibland så och det tar ju inte så lång tid att kolla efter den så skadar ju inte att göra.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Ingen aning om chansen men vi drog runt 60 goblins i helgen utan att få en portal. Kanske inte låter så mycket men tog väl ett par timmar ändå, det är ju så galet tråkigt att leta efter dom -.-

Det finns ett litet mini-event med en boss i spindelgrottan som är att det är en elite på en bro direkt ner till vänster ibland. När du dödar den kan du trycka på en cocooned victim och ut hoppar en goblin som du kan döda. Inte allt för ofta den eliten spawnar men ibland så och det tar ju inte så lång tid att kolla efter den så skadar ju inte att göra.

Tycker det är lite väl dåligt beskrivet
kan du inte ange vad kartan heter, vilken waypoint jag ska ta?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ok, ska testa detta.
hur stor chans är det att det öppnas en portal vid en goblin?
förklara gärna vad du menar med "spindeln som spawnar en goblin"?

Det han menar är dett det är en gång där det är lite trappor där brukar det var en spindel och man slår sönder ett näste och det kommer ut en goblin
2:18 in i denna video https://www.youtube.com/watch?v=hr6gIoNSfZ0

eller titta på hela video så får du bra förslag

Edit: spelar du harcore eller soft core?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skywa1ker:

Vad är det du rerollar?

10% cdr på min nyaste fate of the fell. 9% tog två försök. Men 10% tog.. många.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Det han menar är dett det är en gång där det är lite trappor där brukar det var en spindel och man slår sönder ett näste och det kommer ut en goblin
2:18 in i denna video https://www.youtube.com/watch?v=hr6gIoNSfZ0

eller titta på hela video så får du bra förslag

Edit: spelar du harcore eller soft core?

Tog 10st goblins igår utan framsteg =/
Kör soft core t6

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ingen som vill spela lite goblin-rundor på torsdag, t6?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Körde min första Greed igår, fick leg gem drop

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Körde min första Greed igår, fick leg gem drop

Alltså!?
Jag har jkagat goblins som en tok och äntligen öppnades det en portal, men det var till whimsydale och en jävla massa hästar!?
Snälla kan någon föklara varför jag inte fick upp the vault :(?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Alltså!?
Jag har jkagat goblins som en tok och äntligen öppnades det en portal, men det var till whimsydale och en jävla massa hästar!?
Snälla kan någon föklara varför jag inte fick upp the vault :(?

För att du dödade en rainbow golbin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

För att du dödade en rainbow golbin.

Ok, visste inte att de också kunde droppa en portal

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ok, visste inte att de också kunde droppa en portal

Rainbow Goblins är verkligen något som är irriterande. Första gången jag råkade ut för den så trodde jag "Jackpot!!". Men det var ju bara regnbågslandet , som jag gick igenom trots lätt illamående (det vänder sig i magen av allt sötsliskigt) i tron att det var något att hämta där.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Rainbow Goblins är verkligen något som är irriterande. Första gången jag råkade ut för den så trodde jag "Jackpot!!". Men det var ju bara regnbågslandet , som jag gick igenom trots lätt illamående (det vänder sig i magen av allt sötsliskigt) i tron att det var något att hämta där.

Jag letade igenom whymsidale noga och tänkte "jaja, det kanske är en slumpad bana som sen kommer leda till bossen"
Psykadelisk terror är vad det är och den borde skrotas helt, Rainbow goblin.. pfft!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Som vanligt nerfar blizz allt efter en stund, Whimsyshire besöktes första gången 2012 i juni om jag minns rätt. Men eftersom nya/konsoll spelare skulle få del av det implementerade dom i 2.1 "rainbow goblins" som (om du inte har ihjäl dom i en rift) öppnar en portal till whimsydale som heter -dale pga koden. Min tanke är att blizz var trötta på alla guldförsäljare och därför släppte vault. bryr mig inte om guld numer utan det är mest material som saknas för rerolls.

RIP Klas Ingesson! Tack för den bästa sommaren i mitt liv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Ok, ska testa detta.
hur stor chans är det att det öppnas en portal vid en goblin?
förklara gärna vad du menar med "spindeln som spawnar en goblin"?

Har hört 0.5%, när jag fixade den på season så stämde det bra iaf... Kommer inte ihåg exakta siffran nu men var på 170+.
Jag farmade core of arreat, tower of the cursed/dammed.
Farmade för det mesta själv då mina polare inte hade gear till att överleva T6.
Men var även aktiv i "The Vault" communityn så blev ju en del gobs där med.
Jag körde btw så att jag sprang förbi allt, jag stannade endast om jag hittade gobs. Kör DH.

Hade för övrigt 13k gold find och hade på mig den hela tiden utom under själva fighten mot sista bossen, fick ca 170m
Men som någon sa, man tjänar jävligt bra med boon sen... I rätt rifts på T6 så tjänar du 10m+.
Har mitt gem på lvl 25 så är 62.5% chans har jag för mig.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Som vanligt nerfar blizz allt efter en stund, Whimsyshire besöktes första gången 2012 i juni om jag minns rätt. Men eftersom nya/konsoll spelare skulle få del av det implementerade dom i 2.1 "rainbow goblins" som (om du inte har ihjäl dom i en rift) öppnar en portal till whimsydale som heter -dale pga koden. Min tanke är att blizz var trötta på alla guldförsäljare och därför släppte vault. bryr mig inte om guld numer utan det är mest material som saknas för rerolls.

RIP Klas Ingesson! Tack för den bästa sommaren i mitt liv!

För min del är det guld som saknas, material har jag gott om =/
Hade runt 200m innan RoS och nu ligger jag i princip på 0...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid_83:

För min del är det guld som saknas, material har jag gott om =/
Hade runt 200m innan RoS och nu ligger jag i princip på 0...

Så grinda på t3 som jag gör?Med boon of the hoarder drar jag lätt in 20 mill på bara en run i the southern highlands och ibland blir det ett vault också.-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Så grinda på t3 som jag gör?Med boon of the hoarder drar jag lätt in 20 mill på bara en run i the southern highlands och ibland blir det ett vault också.-)

Med en lite uppgraderad Boon på T6 blir det ännu bättre, 1600% gold drop istället för 550% som på T3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Så grinda på t3 som jag gör?Med boon of the hoarder drar jag lätt in 20 mill på bara en run i the southern highlands och ibland blir det ett vault också.-)

Problemet är väl att han inte fått ett vault än därav inte har gemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Så grinda på t3 som jag gör?Med boon of the hoarder drar jag lätt in 20 mill på bara en run i the southern highlands och ibland blir det ett vault också.-)

Jag dödar 10-20 goblins varje kväll i t5 och får inte upp the vault =/
hade jag haft boon hade det varit lättare att få ihop guld.
Försöker hitta någon att leta goblins med, men lönlöst.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Vault kommer rätt sällan och det förstår man ju för när det väl gör så blir man ju rik på nolltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Vault kommer rätt sällan och det förstår man ju för när det väl gör så blir man ju rik på nolltid.

Såg även en blue post, ska precis dra från jobbet så orkar inte leta upp den nu.
Där de skriver att tanken med vault och framförallt boon of the hoarder. Är att man bara ska behöva köra vault en gång och sedan aldrig direkt behöva farma pengar igen med gemet.
Med tanke att om du drar gemet till 50 så har du 100% chans att det proccar, så är det rätt förståeligt, hitta en rift med massor med små monster, de feta puckelryggarna som skakar av sig småttingar är GULD! Har fått över 12m i en rift med massor av såna. Rätt bra gold rate för 5-10 min farm.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Passage to corvus och den efter i a5 ger mig ca 80 - 100 Mille i t6 med hygglig gold gear och hoarder runt lvl 43. Det kommer massa smårackare klättrandes från väggar och hål i golvet. Tar ca 15 minuter o köra bägge levels.

Nu var det iofs nån månad sen jag körde med hoarder..

Permalänk

Börjar känna att en Glass canon build kanske inte är den roligaste på högre Grifts (30+) Visst, man kan döda fiender lite snabbare, men till priset att kunna bli one-shottad av attacker som inte går att ducka (t.ex jailers attack).

Winged Assassin's kan också bli väldigt frustrerande, då de är väldigt jobbiga att ducka när de är flera stycken, och dödar en också direkt.

Är inte direkt som att man dör hela tiden, men när man gör det är det alltid av en attack, som man inte hade en chans att förutse. Många gånger ser jag inte ens vad som dödar mig, utan faller bara ner död utan en attack ens i närheten, antar att det handlar om någon insta-hit attack som t.ex jailers attack, som de inte ens hinner visa effekterna från innan man dött.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Börjar känna att en Glass canon build kanske inte är den roligaste på högre Grifts (30+) Visst, man kan döda fiender lite snabbare, men till priset att kunna bli one-shottad av attacker som inte går att ducka (t.ex jailers attack).

Winged Assassin's kan också bli väldigt frustrerande, då de är väldigt jobbiga att ducka när de är flera stycken, och dödar en också direkt.

Är inte direkt som att man dör hela tiden, men när man gör det är det alltid av en attack, som man inte hade en chans att förutse. Många gånger ser jag inte ens vad som dödar mig, utan faller bara ner död utan en attack ens i närheten, antar att det handlar om någon insta-hit attack som t.ex jailers attack, som de inte ens hinner visa effekterna från innan man dött.

Vet inte hur det är som wizard, men det är varför DHs inte bygger thoughness, what so ever.
Jag kör med 2x unity på min DH, blir onehittad på 34+, dels för att jag gjort mig av med alla diamond gems, men blev onehittad på 36+ förut iaf.
Solo grifts handlar till 90% om tur. Du måste ha tur att du inte möter elites med affixer som tex jailer.
Eller grifts med tex winged assassin, på högre nivå kan du helt enkelt inte klara dessa, om du möjligen inte kör hydra, meteor build då. Inte särskilt bra på wiz så vet inte om det är valid.
Kolla på lite youtube videos om hur du tex kommer längre i trials som wiz så är jag övertyga att de kommer säga samma sak.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

Vet inte hur det är som wizard, men det är varför DHs inte bygger thoughness, what so ever.
Jag kör med 2x unity på min DH, blir onehittad på 34+, dels för att jag gjort mig av med alla diamond gems, men blev onehittad på 36+ förut iaf.
Solo grifts handlar till 90% om tur. Du måste ha tur att du inte möter elites med affixer som tex jailer.
Eller grifts med tex winged assassin, på högre nivå kan du helt enkelt inte klara dessa, om du möjligen inte kör hydra, meteor build då. Inte särskilt bra på wiz så vet inte om det är valid.
Kolla på lite youtube videos om hur du tex kommer längre i trials som wiz så är jag övertyga att de kommer säga samma sak.

Jag spelar DH, med glass canon syftade jag inte på den passiva av samma namn, utan bara uttryckets betydelse

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Börjar känna att en Glass canon build kanske inte är den roligaste på högre Grifts (30+) Visst, man kan döda fiender lite snabbare, men till priset att kunna bli one-shottad av attacker som inte går att ducka (t.ex jailers attack).

Winged Assassin's kan också bli väldigt frustrerande, då de är väldigt jobbiga att ducka när de är flera stycken, och dödar en också direkt.

Är inte direkt som att man dör hela tiden, men när man gör det är det alltid av en attack, som man inte hade en chans att förutse. Många gånger ser jag inte ens vad som dödar mig, utan faller bara ner död utan en attack ens i närheten, antar att det handlar om någon insta-hit attack som t.ex jailers attack, som de inte ens hinner visa effekterna från innan man dött.

Jo det kan vara frustrerande på flera olika plan. Förutom det du nämner, så en grift full med soul lasher och då där halvormarna från act 2 är inte heller det roligaste.

Dock är man ju lite beredd på att något kommer att göra ont. Men inte när det kommer till mitt hatobjekt nummero uno .. Terror demon , speciellt när dom är samlade 9.st precis innan utgången.

Och hur man kan fixa level 49 solo är för mej en gåta, ja allt över 32 solo är väl det.

Jag har av en god vän fått synpunkten att jag har för mycket HP (c:a 400) och att jag skulle sumpa så mycket som möjligt av det för att öka DPS.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Fick äntligen min vault efter 3 dagars hardcore goblinslakt.
Undrar om de nerfat goblins i : core of arreat, northern higlands och caverns of arreat?
Körde samma runda tidigt i morse, men väldigt få gobins. Någon som vet efter det att det är "halloween buff" idag?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

dom har inte nerfat nåt väl, enda dom tog bort var innan när det alltid fanns en i halls of agony lvl 2.. annars så stöter man på dom helt slumpmässigt, fast vissa nivåer har större chans att stöta på dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

dom har inte nerfat nåt väl, enda dom tog bort var innan när det alltid fanns en i halls of agony lvl 2.. annars så stöter man på dom helt slumpmässigt, fast vissa nivåer har större chans att stöta på dom.

OK tack.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"