Permalänk
Medlem

Logitech G502 =Obekvämt

Fick hem nyligen musen och den är den mest obekvämaste musen utav alla jag använt. Hur kan denna mus få så högt betyg av alla reviews och folk säger att den är riktigt bekvämt i handen?
Det enda positiva med musen är precisionen, mus markören flyttar sig exakt när man förflyttar musen och förutom det, hittar jag inget annat positivt med musen.

- Sidoknappar bak&framåt är "lite vassa" och bak knappen sitter insjunken inåt och svårt att komma åt.
- DPI knapparna kommer man oftast lätt åt och ganska irriterande.
- Metal scroll hjulen låter för högt och ändring till fri läge kugghjul växlas med en knapp. Varför inte autoväxling vid snabbt scroll som gamla MX Revoution har?
- Det ihåliga "Linjen" från bak knappen till bak är dåligt tänkt. Man känner faktiskt på handflatan att det är håligt och skapar lite obekvämhet.
- Baddelen ska vara helt rund och inte vid vänster bak med "lite upphöjt" och likaså obekvämt för handen att vila emot.

Musen är helt för enkelt liten och oergonomiskt tänkt. Får ont i handen vid längre tid användning.

Kombinera denna mus med MX Revolution ergonomiska design, friläges kugghjul vid snabbt scroll, metal med plast "överdrag" scroll hjul och då är det en grymt mus.

Dyrt och obekvämt mus. Inte värt ett köp!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Din opinion verkar ju inte delas av många andra. Vad för sorts mus man gillar känns väldigt individuellt. Kan vara så att g502 bara inte är din grej. Inget konstigt i det.

Permalänk
Medlem

Ditt eget fel för att köpa en mus utan att ha känt på den först tycker jag... En mus är så individuell att jag aldrig skulle enbart gå på reviews innan jag köpte.

Permalänk
Medlem

Har haft g502 sen den släpptes, men kan bara hålla med dig om en sak. DPI knapparna till vänster kan man ibland komma åt, men det är inte alls ofta, speciellt efter att man vant sig med musen. Tycker den är bekväm, kanske inte lika bekväm som zowies ec1 men den är bland dom bekvämaste jag använt.

Hur skulle autoväxling vid snabb scroll funka vid spelande? Om man växlar vapen med scrollen för snabbt så kommer den byta vapen hela tiden tills man stoppar den. Eller om man har bindat som jag så kommer man hoppa ofrivilligt, vilket inte är så bra...

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Jag önskar musen vore typ 25% större, annars är det utan tvekan skönaste musen jag haft. Älskar känslan, den är grym med claw-grip. Självklart händer det att jag kom åt sense-knappen ibland så jag stängde av den

Kan dock tänka mig att använda den när man kör fps-spel, den skulle vara grym om man spelar krypskytt.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att g502 är den skönaste musen jag haft på ett BRA tag, dpi knapparna är inga problem med, bara att stänga av dem. Allt är ju programmerbart!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Håller med WoG om att musen skulle vara större. Dock endast för att jag vant mig vid g500, som flickvännen lyckades ha i golvet. Var -25% på g502 så jag köpte den direkt.

Claw/palm är endast en vanesak i min mening. Har kört både stora, små och mittemellan möss sedann tidernas begynnelse. Har gått från MX 518 (bästa musen någonsin) till Razers första pinnsmala möss, rat7, Steelseries möss och så vidare. Man vänjer sig, köper man inte en likadant utformad mus som tidigare så är det klart det känns ovant.

Permalänk
Medlem

Möss är 100% personligt på vad som passar.

Jag kan inte använda möss som G400, G502 osv då dom är ALLDELES för stora, totalt omöjligt att styra bekvämt med claw-fingertip hybrid grip.
Dessutom väger dom löjligt patetiskt mycket, g502 på 120gram är bara sjukt.

För mig ska en mus max väga 80gram, annars är den värdelös.
Och ha en mindre storlek som Savu, Kana v2, G100s etc.

Permalänk
Medlem

Har lite samma problem. Lillfingret ligger obekvämt. Sen verkar sensorn vara lite udda. Kört musen ett tag och har under tiden upplevt den som eftersläpande. Så jag kopplade in min Rival igår och körde de vid sidan om varandra. Kan nästan svära på att G502 har någon form av input lag. Testade att dra runt ikoner på skrivbordet och att spela BF4 samt War Thunder.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?