Framställa ett mekaniskt delat tangentbord (ergonomiskt)

Permalänk

Framställa ett mekaniskt delat tangentbord (ergonomiskt)

Hej alla på Sweclockers!

Som rubriken lyder, så tänkte jag eventuellt ta och framställa ett delat tangentbord med cherry mx brytare, eller andra brytare + Teensy 2.0.
Beroende på vad jag kommer få punga ut för den slutgiltiga produkten, då jag får hjälp av en firma att framställa en färdig produkt i sådant fall.
Jag är i tankarna och har en skiss färdig.
Tror ni på det här, eller ska jag skrota idén?

Skriv gärna vad ni tycker och tänker.
/skywa1ker

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem

Lite sen kommentar kanske men jag är också på jakt efter något sådant då jag inte hittat någon tillverkare som jag kan köpa ett av.
Hur gick det för dig?

Permalänk
Medlem

Vi får se när Matias Ergo Pro kommer ut. Den skulle ha kommit i augusti, men senaste prognosen säger mars.

Det finns ett startup som kallar sin kommande produkt Ultimate Hacking Keyboard.

Det finns ett asiatiskt enthusiast-tangentbord som heter ErgoDuck som tillverkades i en liten serie:

Kanske licensiera den designen och sälja som kit?

Med tangenterna i kolumner istället för rader finns redan ErgoDox och Uniquey Diverge, som både är kit-tangentbord skapade av entusiaster.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Vi får se när Matias Ergo Pro kommer ut. Den skulle ha kommit i augusti, men senaste prognosen säger mars.

Det finns ett startup som kallar sin kommande produkt Ultimate Hacking Keyboard.

Det finns ett asiatiskt enthusiast-tangentbord som heter ErgoDuck som tillverkades i en liten serie:
http://kbdlab.co.kr/files/attach/images/340/968/133/b643e0b75...

Kanske licensiera den designen och sälja som kit?

Med tangenterna i kolumner istället för rader finns redan ErgoDox och Uniquey Diverge, som både är kit-tangentbord skapade av entusiaster.

Tack för länkarna!
Matias Ergo Pro ser ut som något jag skulle vilja ha! Även om hemsidan känns som en mindre lyckad + att man inte vet när (om) leverans kommer ske?!

Ultimate Hacking Keyboard såg ut som en trevlig produkt men vet inte om det kommer komma i en nordisk version inom den närmsta framtiden. Dock kan man väl klara sig att bara ställa om keymap men det vore trevligt med ett med "rätt" utseende.

Permalänk
Medlem

UHK säljs via crowdfunding nu via https://www.crowdsupply.com/ugl/ultimate-hacking-keyboard

Den kommer inte säljas i nordisk version men du kan bestämma vilken typ av keycaps du vill ha. Min tanke är att köpa blanka sen för att lära sig layouten kan man skriva ut lite bokstäver på en dymo och sätta på framsidan av keycapsen.