DXRacer stolar Chilli, max höjd? [edited] x2 kan låsas.

Permalänk
Medlem

DXRacer stolar Chilli, max höjd? [edited] x2 kan låsas.

God kväll,
efter att ha läst några trådar angående "bättre kontorsstolar" här på forumet så bestämde jag mig för att göra ett besök på Chilli i Karlstad, där dessa stolar testades(länk):

http://www.chilli.se/sv/artiklar/mobler/arbetsplats/kontorsstol/index.html

Jag hade troligtvis för höga förväntningar på själva stolarna(kanske bara skicket de hade på visningsexemplaren i butiken), men det huvudsakliga problemet var att det inte gick att höja stolarna/armstöden tillräckligt högt, enligt mig. Så tänkte höra om någon har en av dessa stolar och kan bekräfta/debunka min nuvarande tro:

Testade dessa stolar vid ett bord med höjd 76 cm.
Med max inställningar i höjd för både stolen samt armstöden så fattades fortfarande ca 2-3 cm för att armstöden skulle vara i jämnhöjd med bordsskivan(då jag finner det extremt obekvämt att ha armstöden lägre än bordsskivan är detta ett problem). Det såg ut som det skulle kunna gå att höja stolen ytterligare lite(enbart mitt egna antagande, då skyddet för den "pneumatiska cylindern?" inte var särskilt utsträckt) vilket är anledningen till att jag nu skapar tråden.

Både hon i butiken och jag gjorde några tafatta försök att få ut någon sista centimeter, förgäves.

Edit: DXRacers egna hemsida skapar bara mer förvirring, då dessa stolar ska tillhöra F respektive D serien så bör de uppnå en höjd på ca78cm för armstöden enligt deras mätgraf! :s Dennna förvirring leder till att jag ogärna beställer en stol på chans från Maxfps för att se om dessa faktist uppfyller sina 78cm eller om de är närmare 73-74cm som på Chilli..
Någon som kan skänka mig lite insikt, snälla?

Edit2: Visade sig att den gamla gubbtjyven har samlat på sig kinnarpsstolar från jobbet genom åren, tråd kan låsas eller tas bort efter moderators önskan.