Xperia Z2 Specialbygge

Permalänk
Avstängd

Xperia Z2 Specialbygge

Hej som många kanske vet så har jag en egen dröm att bygga min egna telefon, jag har länge varit väldigt fixerad på sonys design men den har tyvärr ändrats för mycket, z3 har nu fått en rundad ram som iphone 6 samt riktigt i min mening opassande högtalarhål på framsidan, som iphone igen.

Sony Xperia z2 är heller inte perfekt, färg kombinationen passar inte mig så jag fick iden att modifiera en xperia z2, min ide är att ta isär en xperia z2 måla om ramen helt i svart och sätta ihop den igen, en annan ide jag hade var att kopiera glasskivan på baksidan och gjuta den i svart metall, för att sedan byta ut glaset på baksidan mot metall likt htc one.

Jag undrar var jag kan få hjälp med detta, pengar är inte ett enormt problem ***bort/mod*** jag lägger mina pengar på vad som helst som kan få mig närmare min dröm till min dröm telefon.

Det jag behöver är:

En person som kan ta isär en xperia z2 utan problem, en person som kan spray måla ramen ordenkligt, en person som kan kopiera glas skivan på baksidan och gjuta den i fint metall typ som svart borstat stål eller glänsande metall.

Budget på detta runt 15k 20k inklusive telefonen, detta är ingen annons jag undrar bara vad jag kan få tag på det jag behöver, och var jag ska gå.

Jag har som sagt en dröm att göra min egna telefon, jag har kommit ganska långt med detta från att det bara ska vara en dröm har blandannat pratat med personen som skapade oneplusone och han gillade min design och ideer.

Jag har också varit i kontakt med ett företag som kan borra hål så små som 149 mikron för min metall panel skärm ide, iden är att en metall panel har hål så små så dem inte syns där pixlarna går igenom om detta fungerar eller ej vet jag inte men det verkar logiskt.

.
Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror inte det är nån bra ide att ha en borrad plåt framför displayen, touchen lär fungera konstigt i bästa fall och en tunn oerhört perforerad plåt lär gå sönder väldigt lätt.
Baksidan kan man väl köra ut i en flerop nc maskin, att gjuta den lär inte bli billigt eller enkelt om du inte ska serietillverka den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror inte det är nån bra ide att ha en borrad plåt framför displayen, touchen lär fungera konstigt i bästa fall och en tunn oerhört perforerad plåt lär gå sönder väldigt lätt.
Baksidan kan man väl köra ut i en flerop nc maskin, att gjuta den lär inte bli billigt eller enkelt om du inte ska serietillverka den.

skulle min budget räcka?

Permalänk
Medlem

Spraymåla metallramen är ingen vidare idé. Det kommer inte att dröja speciellt länge innan den börjar nötas bort, oavsett hur välgjort jobbet är.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Spraymåla metallramen är ingen vidare idé. Det kommer inte att dröja speciellt länge innan den börjar nötas bort, oavsett hur välgjort jobbet är.

därför vill jag ha det professionellt gjort jag vill ha samma utseende som ramen z ultra har som sagt jag är villig att betala för det sen var det inte det svaret jag ville ha vill inte att detta ska vara omöjligt

Skrivet av Lifooz:

Seriöst min vän, du måste rycka upp dig. Och det kommer från en person som var självmordsbenägen och manodepressiv under 3 år.

tack jag försöker helt enkelt bara strunta i det och inte tänka på det jag mår som jag gör får hoppas att inte tråden spårar ur för det

Permalänk
Rekordmedlem

Om du fixar en cadritning på hur baksidan ska se ut är det nog inte så våldsamt dyrt att få den tillverkad, fräsa och/eller laserskära ut den, beroende på vad är ramen gjord i för material kan kanske pulverlackering eller eloxering fungerar för att få till färgen på både ram o baksida men framsidans perforerade plåt ovanför displayen tror jag inte kommer att fungera rent tekniskt, touchsensorerna behöver troligen ändras och plåten blir antagligen ömtålig om du ska perforera den på det sätt du beskriver, du skulle antagligen behöva tillverka en helt ny display om det ska fungera att använda men om det bara handlar om design och inte funktion kan det kanske gå.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Om du fixar en cadritning på hur baksidan ska se ut är det nog inte så våldsamt dyrt att få den tillverkad, fräsa och/eller laserskära ut den, beroende på vad är ramen gjord i för material kan kanske pulverlackering eller eloxering fungerar för att få till färgen på både ram o baksida men framsidans perforerade plåt ovanför displayen tror jag inte kommer att fungera rent tekniskt, touchsensorerna behöver troligen ändras och plåten blir antagligen ömtålig om du ska perforera den på det sätt du beskriver, du skulle antagligen behöva tillverka en helt ny display om det ska fungera att använda men om det bara handlar om design och inte funktion kan det kanske gå.

Det var goda nyheter, jag hoppas någon vill hjälpa mig med detta, jag får lägga ut en annons på detta vill göra det till mitt projekt det kommer hålla mig bort från ledsna tankar och kommer vara ett äventyr, sen får jag min dröm telefon på det en telefon ingen annan har.

Och ja på ett sätt handlar det om design, glas får fingeravtryck glas spricker, glas är ömtåligt det sticker också ut i design på en telefon en telefon helt i metall bak och fram skulle ha en helt annan design.

Sen har htc gjort något liknande tror jag, dot view cover touch funger utmärkt genom detta, det jag vill ha är mindre och mer hål så att hela skärmen går igenom.

Permalänk
Avstängd

baksidan blir nära omöjlig tror jag kameralinsen sitter ihop med baksidan

http://www.replacebase.co.uk/sony-xperia-z2-battery-cover-rea...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

samma utseende som ramen z ultra har

Om ramen är gjord av aluminium så borde det bara vara att lämna in på eloxering/anodisering. De borde kunna ta bort gamla lagret med syra och sedan lägga nytt lager i ny färg.
Hållbart, enkelt och relativt billigt.
Googla lite på eloxering eller anodisering och hitta en firma nära dig. Kolla in hemsida vad de kan göra och vilka färger, hör av dig till dem sedan borde det bara vara att skicka in ramen.

Permalänk
Medlem

Även om varje individuellt hål är omöjligt att se med blotta ögat, så kommer det bli så att om du ska göra ett hål per pixel eller subpixel så kommer du i princip ha skurit ut ett hål lika stort som skärmen då pixlarna sitter så tätt. Och även OM det inte skulle vara på det viset så skulle du bara kunna se något precis rakt framifrån, med så snäva "tunnlar" så skulle du inte kunna ha några betraktningsvinklar alls.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imaculent:

Om ramen är gjord av aluminium så borde det bara vara att lämna in på eloxering/anodisering. De borde kunna ta bort gamla lagret med syra och sedan lägga nytt lager i ny färg.
Hållbart, enkelt och relativt billigt.
Googla lite på eloxering eller anodisering och hitta en firma nära dig. Kolla in hemsida vad de kan göra och vilka färger, hör av dig till dem sedan borde det bara vara att skicka in ramen.

skulle du kunna ge mig ett namn på en sån firma tack

jag hittade detta

http://www.bodycote.se/?OBH=261&ID=957

ser otroligt snyggt ut

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad, inlägg redigerade*

Tagit bort irrelevant text/inlägg för att undvika urspårning.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

skulle du kunna ge mig ett namn på en sån firma tack
jag hittade detta
http://www.bodycote.se/?OBH=261&ID=957
ser otroligt snyggt ut

Jag har tyvärr ingen koll på sådana firmor och kan heller inte rekommendera någon. Men du har ju hittat ett ställe så då kan du ju hitta flera.
Maila till många och fråga först om de kan behandla bara en del som du önskar och vad det skulle kosta.

Olika ställen kan antagligen också göra olika nyanser och färger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imaculent:

Jag har tyvärr ingen koll på sådana firmor och kan heller inte rekommendera någon. Men du har ju hittat ett ställe så då kan du ju hitta flera.
Maila till många och fråga först om de kan behandla bara en del som du önskar och vad det skulle kosta.

Olika ställen kan antagligen också göra olika nyanser och färger.

tack jag ska försöka