Byt ut tagentbordet/tagenter pa ASUS ux303ln?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Seoul
Registrerad
Feb 2010

Byt ut tagentbordet/tagenter pa ASUS ux303ln?

Sitter i Seoul just nu och undrar om det gar att:

1) byta ut tagentbordet
2) byta ut enskillda tagenter
3) ar det latt att gora?
4) Ar det ens mojlight att fa tag pa ett annat tagentbord eller tagenter pa marknaden?

Rad och tips uppskattas enormt! Vill namnligen ha ett svensk/koreansk tagentbord blandning, om det inte gar byta ut enskillda tagenter hela tagentbordet racker!

Tack!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Flakker:

1) byta ut tagentbordet
3) ar det latt att gora?
4) Ar det ens mojlight att fa tag pa ett annat tagentbord eller tagenter pa marknaden?

Rad och tips uppskattas enormt! Vill namnligen ha ett svensk/koreansk tagentbord blandning, om det inte gar byta ut enskillda tagenter hela tagentbordet racker!

Tack!

Gällande att byta ut enskilda tangenter, jag vet inte var du skulle hitta några passande koreanska tangenter som ligger och skräpar till just din modell? Och att blanda Svenska och Koreanska bokstäver på tangentbordet?! Känns bara lummigt..

Däremot är jag väldigt säker på att du kan kontakta Asus, någon Asus distrubitör eller kolla på Ebay efter hela tangentbordet med Koreanska letters istället för Svenska.

EDIT:
Jag slog en sökning på Ebay lite fort och såg att det fanns tangentbords cover skin.. Med lite finlir kanske du kan köpa ett cover och måla dit egna tangenter på gummit och sätta dit det eller om de kanske finns för koreansk layout till och med. (Alla sätt är bra utom de dåliga.)

EBAY LÄNK

Trädvy Permalänk
Asus
Plats
Hägersten
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Flakker:

1) byta ut tagentbordet
3) ar det latt att gora?

Tack!

1) byta ut tagentbordet - de går men det är satt tillsammans med chassit så de är rätt meckigt.
2) byta ut enskillda tagenter - de går men inget att rekommendera
3) ar det latt att gora? - nej
kan beställas här ifrån, men eftersom modellen är ny kommer de nog vara dåligt med reservdelar nu i början. de mesta reserveras för garantiärenden.
http://www.asusparts.eu/se/partfinder/Asus/Notebook/U%20Serie...

//
Använder just nu: ROG Gladius II Wireless, ROG Strix Flare, ROG Strix Edge, ROG Delta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Seoul
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Asus.David:

1) byta ut tagentbordet - de går men det är satt tillsammans med chassit så de är rätt meckigt.
2) byta ut enskillda tagenter - de går men inget att rekommendera
3) ar det latt att gora? - nej
kan beställas här ifrån, men eftersom modellen är ny kommer de nog vara dåligt med reservdelar nu i början. de mesta reserveras för garantiärenden.
http://www.asusparts.eu/se/partfinder/Asus/Notebook/U%20Serie...

Tack sa hemskt mycket for informationen, jattekul att se att Asus Finns pa sweclockers!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Seoul
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av anon180898:

Gällande att byta ut enskilda tangenter, jag vet inte var du skulle hitta några passande koreanska tangenter som ligger och skräpar till just din modell? Och att blanda Svenska och Koreanska bokstäver på tangentbordet?! Känns bara lummigt..

Däremot är jag väldigt säker på att du kan kontakta Asus, någon Asus distrubitör eller kolla på Ebay efter hela tangentbordet med Koreanska letters istället för Svenska.

EDIT:
Jag slog en sökning på Ebay lite fort och såg att det fanns tangentbords cover skin.. Med lite finlir kanske du kan köpa ett cover och måla dit egna tangenter på gummit och sätta dit det eller om de kanske finns för koreansk layout till och med. (Alla sätt är bra utom de dåliga.)

EBAY LÄNK

Sanna finns overall had borta, i alla farger folk ar galna i att pimpa vissa saker har! Antar att det ar det som galler just tills mer dycker upp

Skickades från m.sweclockers.com