Permalänk
Medlem

Rendersettnings i Sony Vegas

Hejsan allihopa!

Nu är det så här att jag redigerar klipp till spelet counter-strike global offensive och min kvalité på youtube blir inte så lyckad. Jag använder mig utav Sony vegas.

Så jag undrar om någon har en blekaste aning hur den här snubben gör för att få sin kvalite så bra. (han använder ocskå sig utav sony vegas)

här är hans klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=Ggejscd5Wxg&list=UUMdDOc-JX8p...
https://www.youtube.com/watch?v=uxB88vxKAmo&index=14&list=UUM...

Permalänk
Medlem

Gör du något speciellt med dina klipp, dvs lägger in effekter mm? Annars kan ju WMM fungera istället för Vegas, lite simplare.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

bästa möjliga är om du kör Mp4 format, samt 1920x1080 i pixlar... sen är det även extremt viktigt att du har hög FPS när du filmar. 60fps funkar men eftersom det är pc vore det ultimata 300fps. Utöver det är det typ bara att sätta alla setting på best.

Gå även in och högerklicka på klippen, tryck properties, maintain, reduce samt disable. detta gör att du slipper alla svarta kanter

Permalänk
Medlem

Yep precis som TheycallMeCJ skriver, 60fps duger för slow-mo men om man vill göra det riktigt snyggt så ska det iallafall vara runt 120fps. Högre desto bättre i ditt fall.

Är dock ändå lite förvånad att han på youtube får såpass mjuka rörelser med bara Sony Vegas, kan tänka mig att han möjligen använt nån typ av plugin, twixtor eller något liknande. In-built slow-mo funktionen i det programmet är inget att heja över tycker jag personligen.

Permalänk
Skrivet av Vinzient:

Yep precis som TheycallMeCJ skriver, 60fps duger för slow-mo men om man vill göra det riktigt snyggt så ska det iallafall vara runt 120fps. Högre desto bättre i ditt fall.

Är dock ändå lite förvånad att han på youtube får såpass mjuka rörelser med bara Sony Vegas, kan tänka mig att han möjligen använt nån typ av plugin, twixtor eller något liknande. In-built slow-mo funktionen i det programmet är inget att heja över tycker jag personligen.

litet tips till för att få sådana mjuka rörelser är att istället för att använda vanlig slowmotion, högerklicka på klippen och använd funktion Velocity där, funkar typ som twixtor och liknande effekter bara att du använder den i graffunktion istället vilket gör det väldigt enkelt att ställa in max och minipunkt som sedan programmet utjämnar där emellan