Permalänk
Medlem

ersättningsmus för R.A.T 7

tja min RAT7 håller på och dö och jag ska lämna tillbaka den frågan e nu vad jag ska ha istället funderar på denna http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/168090-r...
har krav på att den har minst 2 tumknappar

Permalänk
Medlem

Dathadder är mycket bra. Men jag rekommernerar den här http://www.maxfps.se/moss/zowie/ec1-pro-gaming-mouse-black
kolla kommentarerna så ser du.

Permalänk

Förslagsvis åker du och testar då vi omöjligen kan veta vad du föredrar eller ej. Själv har jag en Qpad 5K men det betyder ju inte att du gillar den.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Jag har själv en qpad 5k. Men den stänger av sig helt random och då måste jag byta usb-port flera gånger innan den hoppar igång. Kan det vara fel på musen?

Permalänk
Medlem

När du följer det kloka svar som Augustini gav, prova då en Sensei, har ett flertal kamrater som gillar den skarpt.
Personligen föredrar jag dock Deathaddern.

Permalänk
Skrivet av Axel95:

Jag har själv en qpad 5k. Men den stänger av sig helt random och då måste jag byta usb-port flera gånger innan den hoppar igång. Kan det vara fel på musen?

Är väl inne på min 4-5 Qpad 5K och aldrig upplevt det problemet. Problemet jag råkar ut för är att mouse1, 2 eller 3 efter en tid slutar fungera (använder en hemma och en på jobbet därav den stora mängden). Vore fint om Qpad kunde fixa det för de känns som en kvalitetsproblem, aldrig råkat ut för samma fel så många ggr från samma tillverkare tidigare och då jag har haft en hel del möss genom åren. Men formen är i mitt tycke oslagbar så tills någon annan tillverkar lyckas vinna över mig så är jag fast (testat både Mionix och Func i hopp om att gilla de mer men icke).

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

En ny R.A.T. 7? Om du gillar den unika formen vill säga. Kör själv med en R.A.T. 7 MMO som jag gillar skarpt trots att jag aldrig spelar några MMO, bara trevligt att ha möjligheten att flytta ett antal funktioner från tangentbordet till musen för bättre gameplay. Har kört min nu typ 1.5 år utan några problem.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO