Reklamation av mobil, Siba påstår jag har rootad vilket inte stämmer, råd uppskattas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Reklamation av mobil, Siba påstår jag har rootad vilket inte stämmer, råd uppskattas

Vill börja med att säga att jag har INTE försökt ROOTA telefonen. Vad i he*v*te?

Vad kan jag göra? Jag har verkligen inte försökt roota...

"Det är inte garanti på apparaten på grund av att försök till rootning har gjorts på enheten. Kostnadsförslaget avser byte av nytt kretskort samt frakt. Med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten. Reparation kostar 1660 kr exkl frakt och moms. Apparaten kan returneras oreparerad (kostar 290 kr, exkl frakt och moms) eller så kan vi skrota apparaten utan kostnad. Får vi inte svar inom 14 dagar avslutas ärendet och apparaten skickas tillbaka mot debitering."

Förtydligad rubrik
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av giah:

Vill börja med att säga att jag har INTE försökt ROOTA telefonen. Vad i he*v*te?

Vad kan jag göra? Jag har verkligen inte försökt roota...

"Det är inte garanti på apparaten på grund av att försök till rootning har gjorts på enheten. Kostnadsförslaget avser byte av nytt kretskort samt frakt. Med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten. Reparation kostar 1660 kr exkl frakt och moms. Apparaten kan returneras oreparerad (kostar 290 kr, exkl frakt och moms) eller så kan vi skrota apparaten utan kostnad. Får vi inte svar inom 14 dagar avslutas ärendet och apparaten skickas tillbaka mot debitering."

Har du köpt den begagnad? För annars så har du rootat den om dom säger det.

Surf/gaming: HP Omen 17" - i7 7700HQ - 16Gb - 256Gb Pcie SSD - Gtx1060
Soffgaming: Nintendo Switch
Ringa: Galaxy S9

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av giah:

Vill börja med att säga att jag har INTE försökt ROOTA telefonen. Vad i he*v*te?

Vad kan jag göra? Jag har verkligen inte försökt roota...

"Det är inte garanti på apparaten på grund av att försök till rootning har gjorts på enheten. Kostnadsförslaget avser byte av nytt kretskort samt frakt. Med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten. Reparation kostar 1660 kr exkl frakt och moms. Apparaten kan returneras oreparerad (kostar 290 kr, exkl frakt och moms) eller så kan vi skrota apparaten utan kostnad. Får vi inte svar inom 14 dagar avslutas ärendet och apparaten skickas tillbaka mot debitering."

vad är det för telefon?
vad var det för problem på den som gjorde att den lämnades in?
har du kontaktat siba?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av SimpanDirr:

Har du köpt den begagnad? För annars så har du rootat den om dom säger det.

Nej köpt den från SIBA, och nej jag har inte rootat eller försökt eller ens tänkt tanken.

Skrivet av morxy49:

vad är det för telefon?
vad var det för problem på den som gjorde att den lämnades in?
har du kontaktat siba?

LG G3, mååånga som hade samma problem som mig. Att den stängde av sig själv lite hur som helst, dock bara jag som fått ett sånt här svar från deras service.

Jag ringde direkt till siba och hon skulle be dem på service se över detta och återkomma till mig under morgondagen.

Går bra att citera flera
Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Rubrik ändrad, tråd flyttad*

Fixade en mer beskrivande rubrik åt dig, flyttade även tråden till Konsumenträtt där du lär få bättre svar.
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av giah:

Vill börja med att säga att jag har INTE försökt ROOTA telefonen. Vad i he*v*te?

Vad kan jag göra? Jag har verkligen inte försökt roota...

"Det är inte garanti på apparaten på grund av att försök till rootning har gjorts på enheten. Kostnadsförslaget avser byte av nytt kretskort samt frakt. Med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten. Reparation kostar 1660 kr exkl frakt och moms. Apparaten kan returneras oreparerad (kostar 290 kr, exkl frakt och moms) eller så kan vi skrota apparaten utan kostnad. Får vi inte svar inom 14 dagar avslutas ärendet och apparaten skickas tillbaka mot debitering."

1* Jag hade skrivit till dom och förklarat precis som du skriver, att den aldrig är rootad.
2*Sen hade jag krävt att få bevis på hur dom kan se att rootning har gjorts på enheten. Logg/bilder eller whatever.
3* Skicka dom länken till denna tråden (man vet aldrig, det kan påverkas)
4* Sen hade jag ringt SIBA:as support om och om igen, kommer man till ett svin, ring upp igen.
När man kommer till en person som det går att diskutera med, dra hela historien igen.
5* var envis ge dig för f*n inte!!

Önskar dig all lycka och ge dig inte!!

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av skog1s:

1* Jag hade skrivit till dom och förklarat precis som du skriver, att den aldrig är rootad.
2*Sen hade jag krävt att få bevis på hur dom kan se att rootning har gjorts på enheten. Logg/bilder eller whatever.
3* Skicka dom länken till denna tråden (man vet aldrig, det kan påverkas)
4* Sen hade jag ringt SIBA:as support om och om igen, kommer man till ett svin, ring upp igen.
När man kommer till en person som det går att diskutera med, dra hela historien igen.
5* var envis ge dig för f*n inte!!

Önskar dig all lycka och ge dig inte!!

Absolut, tänker inte ge mig. Har redan skrivit ett längre inlägg på fairshopping.se och har en liknande tråd uppe på swedroid.se. Detta är bara början, jag har 1600+5800 anledningar till att fortsätta tills jag får rätt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Det är som du säger ett vanligt problem med den telefonen , och om det är en reklamation och inom 6 månader bör väl Siba bevisa att det är du som orsakat felet?

"Den är rootad" kan ju knappast räknas som bevis, be nötterna återställa telefonen så får de se att problemet kvarstår

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av giah:

Vill börja med att säga att jag har INTE försökt ROOTA telefonen. Vad i he*v*te?

Vad kan jag göra? Jag har verkligen inte försökt roota...

"Det är inte garanti på apparaten på grund av att försök till rootning har gjorts på enheten. Kostnadsförslaget avser byte av nytt kretskort samt frakt. Med förbehåll för dolda fel och skador på apparaten. Reparation kostar 1660 kr exkl frakt och moms. Apparaten kan returneras oreparerad (kostar 290 kr, exkl frakt och moms) eller så kan vi skrota apparaten utan kostnad. Får vi inte svar inom 14 dagar avslutas ärendet och apparaten skickas tillbaka mot debitering."

Det verkar ju vara ett uppenbart hårdvarufel, eftersom reparationen innefattar byte av kretskort. De kan inte neka dig garanti på grund av root när det är nåt sånt.

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av hoski:

Det verkar ju vara ett uppenbart hårdvarufel, eftersom reparationen innefattar byte av kretskort. De kan inte neka dig garanti på grund av root när det är nåt sånt.

Tack, detta ska jag framföra tydligt imorgon när jag får kontakt med dem.

Detta är ett hårdvarufel som jättemånga fått, att siba väljer att skita på mig är ett stort frågetecken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ålesund
Registrerad
Jun 2002

Om de säger att de inte lämnar garanti på varor som blivit mjukvarumodiferade via rootning så är det ingen ide att argumentera att de ska återställa den etc. Då låter det bara som om att du har rootat den och försöker komma runt det. Fokusera på att övertyga dem att den inte har blivit rootad. Be om bevis etc, stå på dig. Finns en liten risk att de har sålt dig en använd telefon som någon lämnat tillbaka också... Det kan vara en bra sak att kolla upp, även om det kan vara svårt att få den informationen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Hej,

Vet detta varit uppe både inom EU och konsumentverket angående Iphone. Bägge har konstaterat att neka reklamation på grund av root/jailbreak är ingen giltig anledning, utan måste då bevisas att det är just på grund av root/jailbreak felet uppstått. Som tidigare nämnt så borde du be dem återställa telefonen så ser dom att problemet kvarstår.

Kan även säga att Siba använder infocare och deras tekniker är inte kompetenta nog att se ifall rootningen skulle orsakat problemet. Eller ja, deras tekniker är knappt kompetenta nog att avgöra om det är en Ios enhet eller Andriod enhet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av giah:

Tack, detta ska jag framföra tydligt imorgon när jag får kontakt med dem.

Detta är ett hårdvarufel som jättemånga fått, att siba väljer att skita på mig är ett stort frågetecken.

Spännande, måste följa tråden Återkom med vad deras support svarar så fort du har fått svar!

Asus X99-S | 5820k (4.3Ghz) | 32GB RAM | Gigabyte AORUS GTX 1080 Ti WaterForce Xtreme 11GB (2050Mhz/12Ghz) | Sound Blaster Creative Z | XFX Black 1250W | Obsidian 750D | Corsair Hydro H110 | Samsung 840 EVO | Dell U3415W | Windows 10 Home

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av niklasloow:

Eller ja, deras tekniker är knappt kompetenta nog att avgöra om det är en Ios enhet eller Andriod enhet.

Word.

Hade för länge sen en Iphone 3GS som var inlämnad till dem. Fick glapp problem och de ville ha 3000 kr för reparation, bad om bevis och de skicka close-up bilder på små repor på chassit. Så enligt dem är repor from dagligt bruk -> Orsak till internt glapp till mute knappen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Bevisbördan är ju på deras sida inom 6 månader. I vilket fall som helst så är dina problem med luren mycket kända för den modellen. Dom menar att nån har försökt rootad den? på vilka grunder? Det är av högsta graden det mest intressanta. Sedan så behöver man väll inte byta kretskort om man ska flasha in ny firmware häller? Det är ju bull, jag tror det är nåt hårdvaru fel på den eftersom dom vill byta kretskort, och det täcker garantin absolut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av CTH:

Om de säger att de inte lämnar garanti på varor som blivit mjukvarumodiferade via rootning så är det ingen ide att argumentera att de ska återställa den etc. Då låter det bara som om att du har rootat den och försöker komma runt det. Fokusera på att övertyga dem att den inte har blivit rootad. Be om bevis etc, stå på dig. Finns en liten risk att de har sålt dig en använd telefon som någon lämnat tillbaka också... Det kan vara en bra sak att kolla upp, även om det kan vara svårt att få den informationen

Skrivet av niklasloow:

Hej,

Vet detta varit uppe både inom EU och konsumentverket angående Iphone. Bägge har konstaterat att neka reklamation på grund av root/jailbreak är ingen giltig anledning, utan måste då bevisas att det är just på grund av root/jailbreak felet uppstått. Som tidigare nämnt så borde du be dem återställa telefonen så ser dom att problemet kvarstår.

Kan även säga att Siba använder infocare och deras tekniker är inte kompetenta nog att se ifall rootningen skulle orsakat problemet. Eller ja, deras tekniker är knappt kompetenta nog att avgöra om det är en Ios enhet eller Andriod enhet.

Skrivet av WoG:

Spännande, måste följa tråden Återkom med vad deras support svarar så fort du har fått svar!

Skrivet av Reyintaz:

Word.

Hade för länge sen en Iphone 3GS som var inlämnad till dem. Fick glapp problem och de ville ha 3000 kr för reparation, bad om bevis och de skicka close-up bilder på små repor på chassit. Så enligt dem är repor from dagligt bruk -> Orsak till internt glapp till mute knappen

Skrivet av Silcan:

Bevisbördan är ju på deras sida inom 6 månader. I vilket fall som helst så är dina problem med luren mycket kända för den modellen. Dom menar att nån har försökt rootad den? på vilka grunder? Det är av högsta graden det mest intressanta. Sedan så behöver man väll inte byta kretskort om man ska flasha in ny firmware häller? Det är ju bull, jag tror det är nåt hårdvaru fel på den eftersom dom vill byta kretskort, och det täcker garantin absolut.

Jag skickade ett mail till LG igår där jag förklarade situationen och dem svarade idag med att det var märkligt.
Ett stycke från mailet..

"Detta låter mycket märkligt. Inom 6 månader från inköpsdatumet ligger bevisbördan på tillverkaren, alltså LG i detta fallet. Ni får gärna be Siba/verkstaden att ta kontakt med sin kontakt på LG, alternativt ifall ni vill skicka över servicerapporterna direkt till oss så får vi undersöka detta vidare."

Dold text

Har även väntat hela dagen på att nån från serviceverkstaden ska ringa upp mig då varje gång jag ringer till sibas kundservice så säger dem att dem har meddelat sin serviceverkstad att jag förnekar det dem påstår och att jag kommer bli uppringd under dagen. Har ännu inte fått något samtal från deras serviceverkstad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

"Detta låter mycket märkligt. Inom 6 månader från inköpsdatumet ligger bevisbördan på tillverkaren, alltså LG i detta fallet. Ni får gärna be Siba/verkstaden att ta kontakt med sin kontakt på LG, alternativt ifall ni vill skicka över servicerapporterna direkt till oss så får vi undersöka detta vidare."

Ja det var märkligt, generellt sätt räknas alla fel inom 6 månader som ursprungsfel. Det dom måste bevisa är att det är handhavandefel. Du har ingått i ett avtal med siba när du köpte din telefon som skyddas av konsumentköplagen. Och det är siba som har ansvaret för din reklamation, samt så är siba dom du SKA reklamera mot. Eftersom ja skrev förut att siba är dom du ingått avtal med så är det siba som får stå för kostnaderna för din reparation. Normalt sätt får återförsäljare ersättning för trasiga produkter gentemot tillverkare utav lagning eller utbyte av produkt. Siba kan inte skylla på samsung i det här fallet, för siba måste följa svenska lagar kort slut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2009

Bara säga åt dom att ge dig bevis på att den är rootad ^^ kan garantera dig att deras bevis kommer brista då de är ett hårdvaru fel, kretskorten byts bara när dom är trasiga/defekta och Siba måste som sagt följa sveriges lagar, be dom om en ordentlig redovisning med video ele bild bevis.

Ifall Siba inte kan ge dig 100% bevis på att du rootat mobil aka få igång den och gå in i maps etc och kolla vad som hänt, så är de bara skitsnack. Kan säga med egen erfarenhet att Siba/elgiganten/media market har okunnig personal som inte ens klarar att fixa det minsta problemet... har du USB drivers problem så skulle dom föreslå att avinstallera windows istället för att installera om drivern i enhetshanteraren, har själv köpt en xperia z2 på Siba och kommer aldrig mer handla där, aldrig blivit bemött så dåligt på service ärenden.

Stå på dig och hänvisa till konsumentlagen, i annat fall får du gå vidare och de kommer sluta med att Siba blir skyldiga att reparera/ge dig en ny mobil.

Intel I7 8700k 4.9Ghz, 32GB 3200Mhz, GTX 1080 Ti Gainward GS 11GB, Asus Z370 Prime-A, 480GB Kingstone SSD, Samsung Pro 840 SSD 256GB 2x, NZXT Kraken x62, Asus Essence STX, Cooler Master Silent Pro gold 1200w 80+ gold, Win10 x64, Fractal Design Define 5, 1x BenQ XL2720t, 1x BenQ GW2760

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Silcan:

"Detta låter mycket märkligt. Inom 6 månader från inköpsdatumet ligger bevisbördan på tillverkaren, alltså LG i detta fallet. Ni får gärna be Siba/verkstaden att ta kontakt med sin kontakt på LG, alternativt ifall ni vill skicka över servicerapporterna direkt till oss så får vi undersöka detta vidare."

Ja det var märkligt, generellt sätt räknas alla fel inom 6 månader som ursprungsfel. Det dom måste bevisa är att det är handhavandefel. Du har ingått i ett avtal med siba när du köpte din telefon som skyddas av konsumentköplagen. Och det är siba som har ansvaret för din reklamation, samt så är siba dom du SKA reklamera mot. Eftersom ja skrev förut att siba är dom du ingått avtal med så är det siba som får stå för kostnaderna för din reparation. Normalt sätt får återförsäljare ersättning för trasiga produkter gentemot tillverkare utav lagning eller utbyte av produkt. Siba kan inte skylla på samsung i det här fallet, för siba måste följa svenska lagar kort slut.

Skrivet av teanox:

Bara säga åt dom att ge dig bevis på att den är rootad ^^ kan garantera dig att deras bevis kommer brista då de är ett hårdvaru fel, kretskorten byts bara när dom är trasiga/defekta och Siba måste som sagt följa sveriges lagar, be dom om en ordentlig redovisning med video ele bild bevis.

Ifall Siba inte kan ge dig 100% bevis på att du rootat mobil aka få igång den och gå in i maps etc och kolla vad som hänt, så är de bara skitsnack. Kan säga med egen erfarenhet att Siba/elgiganten/media market har okunnig personal som inte ens klarar att fixa det minsta problemet... har du USB drivers problem så skulle dom föreslå att avinstallera windows istället för att installera om drivern i enhetshanteraren, har själv köpt en xperia z2 på Siba och kommer aldrig mer handla där, aldrig blivit bemött så dåligt på service ärenden.

Stå på dig och hänvisa till konsumentlagen, i annat fall får du gå vidare och de kommer sluta med att Siba blir skyldiga att reparera/ge dig en ny mobil.

Tack för råden, uppskattas mycket.

Jag har skrivit ett inlägg nu på sibas facebook sida, det där samtalet som siba's kundservice sa att jag skulle få under dagen kom aldrig, har tröttnat rejält på siba nu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av giah:

Tack för råden, uppskattas mycket.

Jag har skrivit ett inlägg nu på sibas facebook sida, det där samtalet som siba's kundservice sa att jag skulle få under dagen kom aldrig, har tröttnat rejält på siba nu.

hoppas du får ordning på detta.

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Dagens fniss, "den är rootad". Snacka om stjärnskott på supporten

Hoppas det löser sig för övrigt.

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
moheda
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av niklasloow:

Hej,

Vet detta varit uppe både inom EU och konsumentverket angående Iphone. Bägge har konstaterat att neka reklamation på grund av root/jailbreak är ingen giltig anledning, utan måste då bevisas att det är just på grund av root/jailbreak felet uppstått. Som tidigare nämnt så borde du be dem återställa telefonen så ser dom att problemet kvarstår.

Kan även säga att Siba använder infocare och deras tekniker är inte kompetenta nog att se ifall rootningen skulle orsakat problemet. Eller ja, deras tekniker är knappt kompetenta nog att avgöra om det är en Ios enhet eller Andriod enhet.

vill bara upplysa dej om att siba inte använder infocare för att laga telefoner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av addebest:

vill bara upplysa dej om att siba inte använder infocare för att laga telefoner.

Vem använder de nu då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av giah:

Tack, detta ska jag framföra tydligt imorgon när jag får kontakt med dem.

Detta är ett hårdvarufel som jättemånga fått, att siba väljer att skita på mig är ett stort frågetecken.

Ifall den är nyare än 6 månader ( kanske står, har inte läst jättenoga) så ligger bevisbördan på dom att den INTE var så när du fick den. Alltså har du detta ganska säkert. Men som sagt, be dom bevisa det.

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Masterstudent - Fotonik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Man får en känsla av att verkstäder av speciellt mobiler försöker undvika kostnader genom att hitta på nått att skylla på, för att slippa laga garantiärenden, eller kanske tjäna en hacka på att skylla på detta.

Egentligen borde tillverkarna ha helt egna verkstäder istället för att lägga ut det på tredje part, kanske skulle bli bättre.

Sen avstängningar eller reboots av LG G3, där tvista de lärde om det är mjukvaroproblem eller hårdvara som krånglar.
LG säger själva att det har varit ett mjukvaroproblem, men finns säkert telefoner där det är ett hårdvaruproblem som orsakar det.
Tror det kan vara både och, verkar som det kan vara hårdvaruproblem om inte v10h löser detta bekymmer.

Min LG G3 har inte stängt av sig eller rebootat en ända gång sen den fick v10h, med v10g reboota den en gång, och med versionen innan stängt av sig en gång, så verkar nu helt stabil

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Jag ska få min telefon utbytt. Det blev ett garantiärende då verkstaden inte kunde få fram de bevis som jag krävde. En tjej från siba höll kontakt med mig och verkstaden och löste allt. Vill tacka henne men främst de råd jag fått från er här.

Känns riktigt skönt, speciellt när jag hela tiden vetat om att jag inte gjort något fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Härligt att du fick rätt till slut.

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av giah:

Tack för råden, uppskattas mycket.

Jag har skrivit ett inlägg nu på sibas facebook sida, det där samtalet som siba's kundservice sa att jag skulle få under dagen kom aldrig, har tröttnat rejält på siba nu.

Anledningen till att Siba fått sån otrolig dålig kritik, finns en anledning till att 90% av alla kunder jag möter varje dag på jobbet vägrar handla av Siba då dom behandlar sina kunder som skit. Finns lagar och bestämmelser för hur dom får agera men de värkar dom fan inte bry sig om -.- dock så kommer Siba bli tvugna att ge dig rätt, ett tips från mig är att när du fått ny/reparerad mobil handla inte där mer så slipper du problemen

Intel I7 8700k 4.9Ghz, 32GB 3200Mhz, GTX 1080 Ti Gainward GS 11GB, Asus Z370 Prime-A, 480GB Kingstone SSD, Samsung Pro 840 SSD 256GB 2x, NZXT Kraken x62, Asus Essence STX, Cooler Master Silent Pro gold 1200w 80+ gold, Win10 x64, Fractal Design Define 5, 1x BenQ XL2720t, 1x BenQ GW2760

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av teanox:

Anledningen till att Siba fått sån otrolig dålig kritik, finns en anledning till att 90% av alla kunder jag möter varje dag på jobbet vägrar handla av Siba då dom behandlar sina kunder som skit. Finns lagar och bestämmelser för hur dom får agera men de värkar dom fan inte bry sig om -.- dock så kommer Siba bli tvugna att ge dig rätt, ett tips från mig är att när du fått ny/reparerad mobil handla inte där mer så slipper du problemen

Såg nu att du fått telefon inbytt, skönt att rätt blivit rätt tillslut men som jag skrev tidigare, köp inte där något mer så slipper du problemen i framtiden ^^

Intel I7 8700k 4.9Ghz, 32GB 3200Mhz, GTX 1080 Ti Gainward GS 11GB, Asus Z370 Prime-A, 480GB Kingstone SSD, Samsung Pro 840 SSD 256GB 2x, NZXT Kraken x62, Asus Essence STX, Cooler Master Silent Pro gold 1200w 80+ gold, Win10 x64, Fractal Design Define 5, 1x BenQ XL2720t, 1x BenQ GW2760

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av teanox:

Såg nu att du fått telefon inbytt, skönt att rätt blivit rätt tillslut men som jag skrev tidigare, köp inte där något mer så slipper du problemen i framtiden ^^

Ja riktigt skönt, tråkigt att man ska hamna i den situationen till att börja med dock. Kunde ju hänt vem som helst, kunde ju hänt någon som inte hade stridit emot. Får ju hoppas på att dem undersöker djupare nästa gång innan dem drar en sån slutsats.