Permalänk
Avstängd

CV & Personligt brev?

.

Permalänk
Medlem

Har du volontärarbetat något? Har du något projekt, någon hobby som tagit tid och investering och kunskap att fixa ihop? Praktik under gymnasietiden?

Utbildningarna är ju något att hänga i granen, fler än genomsnittet och som du beskriver det så verkar de avslutade. Att du inte har arbetslivserfarenhet efter tågförarutbildning kan nog se märkligt ut, men det är väl ingenting som en praktikplats bryr sig om?

Har lärare och mentorer något att skriva i ditt CV, helst då gällande något projekt eller speciellt bra betyg, för att bara tillföra något?

Certifikat, körkort? Språkfärdigheter? Övrigt tekniskt kunnande, åtminstone kunna säga att man hanterar Office eller vad som än gäller idag?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Är du motiverad till att jobba som elektriker?

Skriv inte att du är det - skriv VARFÖR du är det, och vad du vill uppnå och hoppas att få ut (personliga brevet). Kanske du kan förankra din motivation från några av de tidigare erfarenheterna?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

Hm... ja jag kan ju inte komma på någon bra motivering till varför jag vill arbeta som elektriker sådär på rak arm precis. Och nu har det ändå gått ett bra tag sedan jag skapade tråden här.

Har iallafall mejlat, ringt och pratat med de flesta företagen här i närheten och på pendlingsavstånd. Men tyvärr så är ingen intresserad av praktikanter. >.<

Tyvärr är det ju så att praktikplats inte ingår i den här utbildningen på Lernia som jag går... utan det får man själv ordna. Går man elprogrammet på gymnasiet så får man ju praktikplatsen ordnad via skolan. Företagen har reserverade platser för gymnasieeleverna. Vilket då givetvis får förtur.

Man måste ju komma in på en praktikplats för att fullfölja utbildningen och dessutom för att visa att man är arbetsvillig.

Exempel kan vara att du tycker om att jobba praktiskt, vara noggrann osv.

Har du kollat med skåpbyggarfirmor dvs firmor som monterar ihop elskåp.