Krissituation!!! [går det att ändra beställning i efterhand? (Inet) /mod]

Permalänk

Krissituation!!! [går det att ändra beställning i efterhand? (Inet) /mod]

Hej alla! Har beställt en dator från iNet nu ikväll men har ändrat mig nu i efterhand och vill byta processorn från i7 till i5 och från gtx 780 till gtx 780ti.
Är det någon som vet om det går att ångra och göra om ordern? måste ha svar annars kommer jag inte kunna sova haha

Och iNets support har ju inte öppet den här tiden

Permalänk
Medlem

Antingen ringer du Inet imorgon eller så mailar du dem med ordernummer och förklarar vad du vill ändra.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Eller så gör du båda, är du snabb kan det gå att ändra

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem
Permalänk

pheww! okej bra! har svarat på orderbekräftelsen åxå får jag ringa till dom i morgon om dom inte svarat

Permalänk
Medlem

skicka mail på en gång, och ring imorgonbitti så tidigt som möjligt för att dubbelkolla att dom inte börjat packa din gamla order ännu.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hallå, ta det piano. Bara att ringa dem i morgon. Så länge Inet inte har börjat bygga din dator är det inga som helst problem att byta komponenter.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

jag gjorde beställningen idag kl 20:10 och det var en hel dator med montering och hela kittet så dom ska vara jävligt snabba på att bygga isåfall tänkte mest ifall man kunde ångra ett köp efter att man tryckt på "betala och slutför köp" tog dessutom alltihop på faktura så de borde väll vara lungt eller?

Permalänk
Skrivet av Kent:

*Tråd flyttad, rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
/moderator

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kliffen30:

jag gjorde beställningen idag kl 20:10 och det var en hel dator med montering och hela kittet så dom ska vara jävligt snabba på att bygga isåfall tänkte mest ifall man kunde ångra ett köp efter att man tryckt på "betala och slutför köp" tog dessutom alltihop på faktura så de borde väll vara lungt eller?

att du har tagit det på faktura gör ingen skillnad i det här läget. det är mer om man beställer en produkt som aldrig kommer fram.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kliffen30:

pheww! okej bra! har svarat på orderbekräftelsen åxå får jag ringa till dom i morgon om dom inte svarat

är inte orderbekräftelsen från en mail som en bot skickar ut, dvs ingen läser? http://www.inet.se/support

Permalänk
Medlem
Skrivet av kliffen30:

jag gjorde beställningen idag kl 20:10 och det var en hel dator med montering och hela kittet så dom ska vara jävligt snabba på att bygga isåfall tänkte mest ifall man kunde ångra ett köp efter att man tryckt på "betala och slutför köp" tog dessutom alltihop på faktura så de borde väll vara lungt eller?

Om du har beställt med montering så är det ingen brådska. De kommer kolla igenom din order och kontakta dig med bekräftelse att allt ser bra ut innan de börjar bygga. Bara maila dem eller ring imorgon förmiddag så är det lugnt.
Du har 24h på dig efter att ordern bekräftats innan inga fler ändringar kan göras.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Vilken mailadress ska jag skicka till? info@inet.se eller order@inet.se?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kliffen30:

Vilken mailadress ska jag skicka till? info@inet.se eller order@inet.se?

order givetvis

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

okej tack alla som svarat! det löste sig!