Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Den har förmodligen legat ner under transport. Tyngden av en så stor skärm kan då knäcka den.

För jävligt verkligen. Ville så gärna sitta med tvn idag. Hoppas cdon fixar en ny till mig direkt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Celestial303:

Fick min från CDON idag och hela skärmen är typ sprucken. T om större bitar hade lossnat på båda sidorna inuti skärmen. Snacka om besviken. Ville så sjukt gärna bara sätta igång och kolla på den.

Frågan är hur i helvetia kan den gått så sönder? Ser inga direkta skador på emballaget.

Vad surt. Du lär få en ny ganska snabbt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Stäng av ARC HDMI (audio return channel HDMI) på receivern eller likvärdig inställning, kanske är det som strular?

PS. CDON har annullerat min order på TVn, vet ej varför - väntar fortfarande på svar från dem.....riktiga idioter på CDON. Kommer beställa min från Komplett för 5555 så fort jag får bekräftat att ordern är annullerad helt o hållet.

Det löste sig till slut. Det var xbmc som strulade till det, det gick inte att ändra om till pass through fast det var ändrad i programmet.

Visa signatur

We live in an age when pizza gets to your home before the police

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ralle_81:

Stäng av ARC HDMI (audio return channel HDMI) på receivern eller likvärdig inställning, kanske är det som strular?

PS. CDON har annullerat min order på TVn, vet ej varför - väntar fortfarande på svar från dem.....riktiga idioter på CDON. Kommer beställa min från Komplett för 5555 så fort jag får bekräftat att ordern är annullerad helt o hållet.

Den är helt klart värt det! Betalde 6k jag & är nöjd.

Rekommenderar fortfarande att göra tweaken på kretskortet enligt mitt inlägg på sida 1.
Någon frågade om jag upplevt artefakter vid uppstart p.g.a. "pixel missfires", men inte vad min syn lyckats uppfatta iaf?
Däremot blinkar skärmen ett par gånger under uppstarten första gången på dagen(kallstart).
Så bortsett från att den kan bugga lite snabbt precis innan elektroniken hunnit värmas upp så upplever jag enbart bildförbättring utav att göra svart mörkare via de 2 st reglagen. (y) (Rör inga andra reglage)

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Den är helt klart värt det! Betalde 6k jag & är nöjd.

Rekommenderar fortfarande att göra tweaken på kretskortet enligt mitt inlägg på sida 1.
Någon frågade om jag upplevt artefakter vid uppstart p.g.a. "pixel missfires", men inte vad min syn lyckats uppfatta iaf?
Däremot blinkar skärmen ett par gånger under uppstarten första gången på dagen(kallstart).
Så bortsett från att den kan bugga lite snabbt precis innan elektroniken hunnit värmas upp så upplever jag enbart bildförbättring utav att göra svart mörkare via de 2 st reglagen. (y) (Rör inga andra reglage)

Får min skärm hemkörd imorgon, skall bli kul o mecka med den i helgen.

Undrar vad de andra reglagen gör, någon som vet....ja skall inte röra på dem men de måste ju ha någon funktion tycker man...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ralle_81:

Får min skärm hemkörd imorgon, skall bli kul o mecka med den i helgen.

Undrar vad de andra reglagen gör, någon som vet....ja skall inte röra på dem men de måste ju ha någon funktion tycker man...

Reglerar volt/ström bl.a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Reglerar volt/ström bl.a.

Har moddat plasman nu, satte SET_UP och SET_DN till max genom att vrida dem högervarv (medsols) när man tittar rakt ner på plasmans baksida.

Kollat på filmen Transformers 2, såg några pixelfel (såg ut som artefakter) i en sekvens av filmen, men svårt att avgöra om det verkligen var något pixelfel för jag har inte sett det igen under hela filmen. När jag såg scenen igen så såg ja inget pixelfel så vet inte om det beror på att plasman inte var tillräckligt "varm" eller så.

Skall testa lite mer o återkomma. Finns dock följande sidor där ja hittat mer information:

https://www.avforums.com/threads/lg-plasma-panel-tweaks-for-b...

http://www.avsforum.com/forum/167-plasma-flat-panel-displays/...

http://www.avsforum.com/forum/167-plasma-flat-panel-displays/...

Verkar som det finns totalt 7 st reglage att vrida på, har dock bara testat de två reglage som tipsats om här i denna SWEC tråd.

Blev väldigt bra svärta iaf på max värde på SET_UP och SET_DN, helt jämförbart med KURO plasmorna från Pioneer. Har dock läst att svärtan varierar väldigt mycket beroende på vilken paneltyp man har i plasman osv, verkar som jag fått ett bra exemplar.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

Har moddat plasman nu, satte SET_UP och SET_DN till max genom att vrida dem högervarv (medsols) när man tittar rakt ner på plasmans baksida.

Kollat på filmen Transformers 2, såg några pixelfel (såg ut som artefakter) i en sekvens av filmen, men svårt att avgöra om det verkligen var något pixelfel för jag har inte sett det igen under hela filmen. När jag såg scenen igen så såg ja inget pixelfel så vet inte om det beror på att plasman inte var tillräckligt "varm" eller så.

Skall testa lite mer o återkomma. Finns dock följande sidor där ja hittat mer information:

https://www.avforums.com/threads/lg-plasma-panel-tweaks-for-b...

http://www.avsforum.com/forum/167-plasma-flat-panel-displays/...

http://www.avsforum.com/forum/167-plasma-flat-panel-displays/...

Verkar som det finns totalt 7 st reglage att vrida på, har dock bara testat de två reglage som tipsats om här i denna SWEC tråd.

Blev väldigt bra svärta iaf på max värde på SET_UP och SET_DN, helt jämförbart med KURO plasmorna från Pioneer. Har dock läst att svärtan varierar väldigt mycket beroende på vilken paneltyp man har i plasman osv, verkar som jag fått ett bra exemplar.

Intressant! Keep us posted. Är nojjigt att nått ska ske efter man reglerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celestial303:

Intressant! Keep us posted. Är nojjigt att nått ska ske efter man reglerat.

Har nu haft TVn i ca 1 vecka. Tittat på säkert 3-4 timmar TV varje dag (frugans del) och jag har väl tittat kanske 3 timmar varvid ofta 1 film eller sportsändning samt lite gemensamt tittande med frugan.

Inga artefakter eller "pixelmissfires" vad jag har sett och då har jag ofta suttit och granskat bilden hela tiden just efter defekter.

SET_UP och SET_DN har jag skruvat max till höger dvs max inställning och på min panel så har ja hittils inte hittat några defekter/fel.

Roade mig i helgen med att jämföra mot min Fars 50 tums Pioneer Kuro (5090H) på några filmer. Vi har samma modell av blurayspelare så jag lånade även den och tittade på samma filmer. Blev t.ex. Sagan om ringen triologin, matrix, transformers 2 och 3 (en del mörkare scener i T3), Terminator osv.

Kan säga att varken jag, min fru eller min far upplever särskilt stora skillnader mellan Kuro och 60PB560V. Man kan se skillnad i vissa partier av filmer men det är inte som natt och dag.

Skall tillägga att jag har INGET surrande ljud från plasmans nätdel eller andra pipljud som plasmapaneler tyvärr är kända för att drabbas av.

Jag är toknöjd so far. Ett givet köp om man kan skippa allt vad SmartTV innebär och faktiskt koncentrera sig på bra bild istället.....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Fick hem min 60"-pjäs idag jag också, köpte en 560V på komplett för 4990.
Det jag undrar om någon kan svara på är hur mjukt flyt jag egentligen kan vänta mig från TV:n (rörelse osv) och hur jag bäst uppnår det?

Ser uteslutande på serier och film via HTPC och har försökt ställa in lite refresh rates och sånt. Kör just nu 1080p 50Hz vilket ger okej flyt och ej märkbart flimmer. Kör jag med 60Hz så flimrar det ganska mycket tycker jag, 24Hz så inget flimmer, men flyt är det inte tal om.

Kollar man på Prisjakts specifikationer så ska det ju finnas "uppskalning" (subfield-drivning) av frekvensen upp till max 600Hz, men hur vet jag att jag fått signalen uppskalad?
Är ganska ny på plasma, och köpte TVn mest för att få något större än den gamla 32" i väntan på OLED mm.

Hoppas nån plasmakung vet mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Fick hem min 60"-pjäs idag jag också, köpte en 560V på komplett för 4990.
Det jag undrar om någon kan svara på är hur mjukt flyt jag egentligen kan vänta mig från TV:n (rörelse osv) och hur jag bäst uppnår det?

Ser uteslutande på serier och film via HTPC och har försökt ställa in lite refresh rates och sånt. Kör just nu 1080p 50Hz vilket ger okej flyt och ej märkbart flimmer. Kör jag med 60Hz så flimrar det ganska mycket tycker jag, 24Hz så inget flimmer, men flyt är det inte tal om.

Kollar man på Prisjakts specifikationer så ska det ju finnas "uppskalning" (subfield-drivning) av frekvensen upp till max 600Hz, men hur vet jag att jag fått signalen uppskalad?
Är ganska ny på plasma, och köpte TVn mest för att få något större än den gamla 32" i väntan på OLED mm.

Hoppas nån plasmakung vet mer

Använder du t.ex XBMC för uppspelning kan du välja att XBMC ställer om refresh raten för att matcha det du spelar upp = bra flyt. Att 24p-material visas i 24p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Använder du t.ex XBMC för uppspelning kan du välja att XBMC ställer om refresh raten för att matcha det du spelar upp = bra flyt. Att 24p-material visas i 24p.

Jag har provat det också, men jag upplever att även om jag har plasman på 60Hz så är min 24" LCD-skärm till datorn (även den 60Hz) otroligt mycket mjukare i rörelser och mer flyt. Det är väldigt hackigt och ryckigt på plasman.. ska det verkligen vara så eller missar jag nåt?`Min datorskärm har inte heller någon interpolering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jag har provat det också, men jag upplever att även om jag har plasman på 60Hz så är min 24" LCD-skärm till datorn (även den 60Hz) otroligt mycket mjukare i rörelser och mer flyt. Det är väldigt hackigt och ryckigt på plasman.. ska det verkligen vara så eller missar jag nåt?`Min datorskärm har inte heller någon interpolering.

Nu är jag ingen expert på detta men visst skall en datorskärm (LCD) vara betydligt mjukare i rörelser än en plasma? Men det skall väl iaf inte vara så att plasman hackar liksom.

Ja upplever inga problem på min plasma iaf, har dock inte testat att spela på den. Men kört film från både bluray (24fps) samt från laptop via HDMI.

Kanske fått ett måndagsexemplar. Kontakta LGs kundtjänst o se vad de har att säga?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Fick hem min 60"-pjäs idag jag också, köpte en 560V på komplett för 4990.
Det jag undrar om någon kan svara på är hur mjukt flyt jag egentligen kan vänta mig från TV:n (rörelse osv) och hur jag bäst uppnår det?

Ser uteslutande på serier och film via HTPC och har försökt ställa in lite refresh rates och sånt. Kör just nu 1080p 50Hz vilket ger okej flyt och ej märkbart flimmer. Kör jag med 60Hz så flimrar det ganska mycket tycker jag, 24Hz så inget flimmer, men flyt är det inte tal om.

Kollar man på Prisjakts specifikationer så ska det ju finnas "uppskalning" (subfield-drivning) av frekvensen upp till max 600Hz, men hur vet jag att jag fått signalen uppskalad?
Är ganska ny på plasma, och köpte TVn mest för att få något större än den gamla 32" i väntan på OLED mm.

Hoppas nån plasmakung vet mer

Om du matar bilden via en receiver så brukar man kunna trycka på "info" eller "status" och där får upp uppgifter på TVn vilken hz, upplösning osv som bilden sänds med. Så gör iaf min Denon AVR-X4100w när ja kör t.ex. blurayfilm/film fr laptop via receivern och ut till TVn.

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Om du matar bilden via en receiver så brukar man kunna trycka på "info" eller "status" och där får upp uppgifter på TVn vilken hz, upplösning osv som bilden sänds med. Så gör iaf min Denon AVR-X4100w när ja kör t.ex. blurayfilm/film fr laptop via receivern och ut till TVn.

Det syns direkt på TV:n om man trycker på "OK"-knappen. Testade någon film i 24Hz igår och konstaterade att judder/stutter är jag mycket allergisk mot. Personligen faller jag i kategorin som hellre ser bättre flyt med interpolering till 60Hz än att se på hackigt 24Hz, verkar det som.

Medelsnabba panoreringar i 24Hz är ju rent smärtsamt att se :/

Verkar som att valet är typ 24Hz - hackigt men bättre skärpa, eller 60Hz - fint flyt men mindre skärpa och "dokusåpa"-effekten som många verkar störa sig på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Det syns direkt på TV:n om man trycker på "OK"-knappen. Testade någon film i 24Hz igår och konstaterade att judder/stutter är jag mycket allergisk mot. Personligen faller jag i kategorin som hellre ser bättre flyt med interpolering till 60Hz än att se på hackigt 24Hz, verkar det som.

Medelsnabba panoreringar i 24Hz är ju rent smärtsamt att se :/

Verkar som att valet är typ 24Hz - hackigt men bättre skärpa, eller 60Hz - fint flyt men mindre skärpa och "dokusåpa"-effekten som många verkar störa sig på.

OK, skumt...jag har inga problem med 24hz alls, precis samma som i övriga upplösningar. Skulle gissa på att det är måndagsexemplar du kanske fått?

Vet inte hur LGs support är men de kanske kan ge någon input gällande ditt problem...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

OK, skumt...jag har inga problem med 24hz alls, precis samma som i övriga upplösningar. Skulle gissa på att det är måndagsexemplar du kanske fått?

Vet inte hur LGs support är men de kanske kan ge någon input gällande ditt problem...

Jag tror att det har att göra med hur känslig man är för stutter/judder eller bara hackande som man kanske ska kalla det.
En sak som jag inte verkar kunna sätta igång på min TV är "Real Cinema", den är utgråad i bildinställningarna, hur får man igång det?
Det ska väl vara för att 24Hz ska se bättre ut, och enligt LG:s hemsida ska just 60PB560V ha funktionen..?

EDIT: Testade ha igång en 24Hz-film, då gick det att slå av/på "Real Cinema". Dock såg jag absolut ingen skillnad över huvud taget om det var av eller på. Kan någon annan bekräfta att det är så, eller ser ni en stor skillnad på om Real Cinema är av eller på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jag tror att det har att göra med hur känslig man är för stutter/judder eller bara hackande som man kanske ska kalla det.
En sak som jag inte verkar kunna sätta igång på min TV är "Real Cinema", den är utgråad i bildinställningarna, hur får man igång det?
Det ska väl vara för att 24Hz ska se bättre ut, och enligt LG:s hemsida ska just 60PB560V ha funktionen..?

EDIT: Testade ha igång en 24Hz-film, då gick det att slå av/på "Real Cinema". Dock såg jag absolut ingen skillnad över huvud taget om det var av eller på. Kan någon annan bekräfta att det är så, eller ser ni en stor skillnad på om Real Cinema är av eller på?

Märker inte heller ngn skillnad alls....

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Märker inte heller ngn skillnad alls....

Verkar vara svårt att se det, att döma av andra kommentarer om man googlar.

Såg som sagt Nightmare Before Christmas och reagerade starkt på stuttering i vissa scener, men gissar på att Stop-motion tekniken gör det hela mycket värre (om någon har den filmen - kolla absolut första scenen när kameran panorerar i skogen...), såg lite annan film idag och upplevde mer normal bild/flyt.

Ska prova att skruva i potentiometrarna i helgen och se om man får till lite djupare svärta

Permalänk

Är det bara på min TV eller har LGn lite svårt att hantera helt vita bilder?
Blir lite ojämn i färg och går mot det lila hållet.

Annars en riktigt bra TV

Permalänk
Medlem

Sämre tv för Apple?

Hej!

Bytte från en LG 50PM680t till 60PB660v. Ser en den på Playkanaler och att koppla t.ex. Iphone med HDMI-adapter till gamla LG:n var en fröjd. Skarp bild och bra flyt från SVT och annat material. När jag kör samma lösning till nya tv:n blir bilden bra med det blir väldigt "hackigt"/laggigt. Jobbigt att titta på. Kör man SVT från inbyggdda browsern i TV:n blir det dock bra bild med bra flyt. Kör Xbox via HDMI utan några problem.

Varför funkar nya LG:n sämre med min Iphone? Någon annan som noterat samma sak?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra för sitt pris eller riktigt bra?

Läst allt jag kommit över om den här plasman. Tycker mig förstå mellan raderna att den är bra men främst i relation till sitt pris. Har en 42" Panasonic plasma idag från ca 2006 men vill ha större. Tittar mycket på fotboll men också film (ofta HD). Väljer mellan den här och typ LG 55ub850v för sådär 13.000:-. Egentligen inte ute efter 4k, 3d eller smart-tv men bra bild. Kommer fortsätta använda Comhems hd-box.

Om man bortser från priserna - skulle ni i alla fall välja den här plasman före en bra led?
Är en plasma från 2014 sämre än en plasma från 2006 för att klara lägre energiförbrukning? Eller är LGs plasmor sämre än vad Panasonic var?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celestial303:

Fick min från CDON idag och hela skärmen är typ sprucken. T om större bitar hade lossnat på båda sidorna inuti skärmen. Snacka om besviken. Ville så sjukt gärna bara sätta igång och kolla på den.

Frågan är hur i helvetia kan den gått så sönder? Ser inga direkta skador på emballaget.

Hur gick det med din TV? Råkade nämligen ut för samma sak idag.

Permalänk
Skrivet av Kelzzor:

Hur gick det med din TV? Råkade nämligen ut för samma sak idag.

Jag hörde av mig till cdon som anmälde till DHL. Det tog över 2 veckor innan nåt skedde. Jag låg på cdon hela tiden som hävdar att dom måste få ärendennr från DHL innan man går vidare. Tills slut så fick de det. Jag blev krediteras för jag riskera inte att få en ny som va sprucken. Beställde PB660 istället på komplett. Posten leverans korrekt.

Den söndriga står kvar hemma än. DHL verkar inte vilja hämta fanskapet

Permalänk
Medlem

r3mpuh - Förutom denna power tweak. Vilka bildinställningar använder du? Antar att det är du som uppdaterat ditt omdöme med video på prisjakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celestial303:

Jag hörde av mig till cdon som anmälde till DHL. Det tog över 2 veckor innan nåt skedde. Jag låg på cdon hela tiden som hävdar att dom måste få ärendennr från DHL innan man går vidare. Tills slut så fick de det. Jag blev krediteras för jag riskera inte att få en ny som va sprucken. Beställde PB660 istället på komplett. Posten leverans korrekt.

Den söndriga står kvar hemma än. DHL verkar inte vilja hämta fanskapet

Ok. Jag beställde min från komplett och fick svar idag att dom skickar en ny hoppas aabara att jag inte behöver få vänta allt för länge och så hoppas jag att posten inte tar allt för lång tid på sig att hämta den trasiga.

Permalänk
Skrivet av Kelzzor:

Ok. Jag beställde min från komplett och fick svar idag att dom skickar en ny hoppas aabara att jag inte behöver få vänta allt för länge och så hoppas jag att posten inte tar allt för lång tid på sig att hämta den trasiga.

Sedär ja! Perfekt! Tur att dom hade kvar. PB660 är nu slut i Swe som det ser ut. 560 finns några kvar. Sjukt lyckligt att man hann med och beställa.

Va minst 2 när du monterar den bara. Den är tung. Sen va jag så nojig när jag satte på foten så jag ställde tvn mellan 2 stolar och min polare satt sig ner och montera foten medans jag håll fast den på stolarna.

Permalänk

Om man skulle köra skruv tweaken där bak är det säkert att lägga tvn ner "face down" ? spricker inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celestial303:

Om man skulle köra skruv tweaken där bak är det säkert att lägga tvn ner "face down" ? spricker inte?

Ja, jag la tvn med skärmen nedåt på sängen och sen var det bara att skruva i lugn och ro. Det var väldigt många skruvar som höll i bakstycket :D, men det var absolut inte svårt att göra tweaken.

Är väldigt nöjd att jag köpte den 560:n själv, mycket bra TV som kommer att hålla tills man kan köpa OLED i samma storlek för ett vettigt pris. Det enda jag oroar mig för är hur det kommer att bli i sommar när det är ljust ute eftersom vi sitter med ryggen mot fönstrena när vi ser på TV, och den är väldigt reflekterande som man märkt..

Permalänk
Keeper of Traditions

Blev själv sugen på 60PB560V, verkar vara mycket TV för pengarna även om svärtan nu inte skulle vara i världsklass.

Men hur brukar det funka med frakten av såna här monster? Om man väljer pallfrakt från Komplett, får man den levererad till dörren då, även om man bor någon trappa upp?
Den kan ju inte vara kul att bära hem, menar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.