Installationsproblem, "??? ???"-felmeddelande. Raid 0 laptop.

Permalänk
Medlem

Installationsproblem, "??? ???"-felmeddelande. Raid 0 laptop.

Hejsan!

Jag försöker installera Ubuntu på min laptop. Laptopen är en Acer s7-392 som har två SSD-diskar i raid 0.

Jag vill dual boota med Windows 8.1.

Det som händer är att efter jag har valt dom olika partitionerna för root, home och swap och trycker på continue kommer det en ruta upp med texten "??? ???", och sedan skickas jag tillbaka till steget innan partitioneringen. Det enda jag är osäker på är vad exakt jag ska välja under "Device for boot loader installation", jag antar att jag ska välja den partitionen som är flaggad med "boot". Ett problem med det att av någon anledning finns det tripletter av alla partitioner i den listan. Men jag har provat alla tre och alla ger samma fel.

Jag lämnar en länk till min google drive med några kamerabilder på partitionerna samt en textfil från ett bootinfoscript och en debug-fil från själva installationen.

Jag bifogar några felmeddelanden ur debug-filen, det är många likadana fel men jag skriver några:

"
(process:23697): dconf-CRITICAL **: unable to create file '/home/ubuntu/.cache/dconf/user': Permission denied. dconf will not work properly.

(process:23697): dconf-WARNING **: failed to commit changes to dconf: Could not connect: Connection refused

(process:23749): dconf-CRITICAL **: unable to create file '/home/ubuntu/.cache/dconf/user': Permission denied. dconf will not work properly.

(process:23749): dconf-WARNING **: failed to commit changes to dconf: Could not connect: Connection refused
/usr/lib/ubiquity/ubiquity/frontend/gtk_components/nmwidgets.py:18: Warning: Source ID 5724 was not found when attempting to remove it
GLib.source_remove(self.timeout_id)
/usr/lib/ubiquity/ubiquity/frontend/gtk_components/nmwidgets.py:131: Warning: Source ID 5807 was not found when attempting to remove it
GLib.source_remove(self.rows_changed_id)
"

Är det någon som har någon idé på hur man kan lösa det här?

Tack!