Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Köpte mig en orange, jäklar vad läcker och snygg telefon. Grymt smidig för övrig. Kunde och ville inte motstå den, dessutom var 930 inte alls aktuell pga avsaknaden av Glance.

Om någon orkar så får ni gärna delge mig den senaste mjukvaruversionen samt dito på själva OSet. Tack.

830 kör ur kartongen Denim med 8.1 update 1, vill du ha nyare får du köra developer preview, finns en app i store för att låsa upp tillgången till detta. Ett varningens ord, lägger du in en nyare version av firmware eller OS kommer du få svårt att gå bakåt. Får du problem lär du vänta på nightly build eller vänta på ordentlig release.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

830 kör ur kartongen Denim med 8.1 update 1, vill du ha nyare får du köra developer preview, finns en app i store för att låsa upp tillgången till detta. Ett varningens ord, lägger du in en nyare version av firmware eller OS kommer du få svårt att gå bakåt. Får du problem lär du vänta på nightly build eller vänta på ordentlig release.

När du skriver först DP, och sedan 'finns en app i Store för att låsa upp detta', syftar du på samma app, då eller är låsa-upp-appen någon annan?

Jag frågar väl främst för att alla nyheter i Denim, som skulle komma till 830 inte har infunnit sig, vad jag kan se.

Och hur skulle jag/man bära sig åt fört att lägga till en nyare form av FW än Denim, menar du? DP, som är en OS-justerare, la jag in, givetvis, DP har jag alltid kört med. Men Denim är väl den nyaste FW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

När du skriver först DP, och sedan 'finns en app i Store för att låsa upp detta', syftar du på samma app, då eller är låsa-upp-appen någon annan?

Jag frågar väl främst för att alla nyheter i Denim, som skulle komma till 830 inte har infunnit sig, vad jag kan se.

Och hur skulle jag/man bära sig åt fört att lägga till en nyare form av FW än Denim, menar du? DP, som är en OS-justerare, la jag in, givetvis, DP har jag alltid kört med. Men Denim är väl den nyaste FW?

Developer preview är benämningen för förhands/beta versioner, för att komma åt dessa krävs det att man installerar appen eller registrerar sig som utvecklare. Denim är senaste firmware ja, en ny är på g till nästa OS uppdatering ryktas det (kommer i slutet av detta kvartal) & för att få ut allt ur denim måste du köra USA som region och Engelska (USA) som språk. Då får du tillgång till Cortana, hon är dock i beta än och för svenska marknaden dröjer det innan vi får cortana på riktigt.

Några "nyheter" är också apparna som är på gång, Lumia Camera är väl den som alla väntar på.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Developer preview är benämningen för förhands/beta versioner, för att komma åt dessa krävs det att man installerar appen eller registrerar sig som utvecklare. Denim är senaste firmware ja, en ny är på g till nästa OS uppdatering ryktas det (kommer i slutet av detta kvartal) & för att få ut allt ur denim måste du köra USA som region och Engelska (USA) som språk. Då får du tillgång till Cortana, hon är dock i beta än och för svenska marknaden dröjer det innan vi får cortana på riktigt.

Några "nyheter" är också apparna som är på gång, Lumia Camera är väl den som alla väntar på.

Nja, DP är inte beta, det är (minst) RTM-kandidaten.
"The update is labeled Preview but is extensively tested and is at least a RTM candidate. This is not a beta program."
http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/wiki/wp8-wpupdate...

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Nja, DP är inte beta, det är (minst) RTM-kandidaten.
"The update is labeled Preview but is extensively tested and is at least a RTM candidate. This is not a beta program."
http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/wiki/wp8-wpupdate...

Dom får kalla det vad dom vill, det är beta om man jämför med konkurrensen. Man ska inte tro att dessa releaser är felfria för det är dom verkligen inte, man ska ha ganska goda anledningar att köra DP annars är det bättre och köra på OTA uppdateringarna.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Dom får kalla det vad dom vill, det är beta om man jämför med konkurrensen. Man ska inte tro att dessa releaser är felfria för det är dom verkligen inte, man ska ha ganska goda anledningar att köra DP annars är det bättre och köra på OTA uppdateringarna.

Det kan vara samma version som skickas ut till de som inte har DP, så om alla uppdateringar till WP klassas som beta har du rätt. Buggar upptäcks i nästan all mjukvara, t.ex släpps det buggfixar till iOS efter uppdateringar med nya funktioner. Den vanliga kanalen är lämpad för vanliga användare ja.

Permalänk
Medlem

Jag tror senaste OS versionen ligger på 8.10.14192.280 om du kör DP, har inte kikat på changelog än så ja vet inte vad dom pillat på

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

DP är inte beta, DP är ett mycket nyttigt verktyg för MS att se hur många som är 'på', hur man nyttjar nyheterna, etc. Detta enligt MS själva.

Är det någon med Denim som tycker denna changelog är det ni själva upplever?

http://www.nokiapoweruser.com/windows-phone-8-1-gdr1-update/

Måste bara säga att 830 lätt är den snyggaste, elegantaste, häftigaste och bästa WP-lur jag haft. Så jäkla läcker, skön i handen, och proffsigt bygge på en och samma gång. Kommande lurar kommer ju bli helt enorma, när nu 830 är så här ruggigt grym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Köpte mig en orange, jäklar vad läcker och snygg telefon. Grymt smidig för övrig. Kunde och ville inte motstå den, dessutom var 930 inte alls aktuell pga avsaknaden av Glance.

Om någon orkar så får ni gärna delge mig den senaste mjukvaruversionen samt dito på själva OSet. Tack.

Vad är det glance är så överlägset med som ej går att vara utan jag andvänder det inte ens då det känns dom det blir kaka på kaka glance info sen skärmsläckare sen startskärm men jag har säkert missat det roliga;) har en 920 !

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

En hyffsad recension

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd
Skrivet av linde:

Vad är det glance är så överlägset med som ej går att vara utan jag andvänder det inte ens då det känns dom det blir kaka på kaka glance info sen skärmsläckare sen startskärm men jag har säkert missat det roliga;) har en 920 !

Använder det inte heller. Drar dessutom mer batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Använder det inte heller. Drar dessutom mer batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder det, tycker att det är grymt bra att alltid kunna se datum, klocka, väder, vilka meddelanden man får mm.

Drar batteri? Minimalt i så fall, ger ju inte ens utslag under "batterisparfunktion" och "användning".

Jag har en 920á idag och min nästa telefon ska garanterat ha det

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

Vad är det glance är så överlägset med som ej går att vara utan jag andvänder det inte ens då det känns dom det blir kaka på kaka glance info sen skärmsläckare sen startskärm men jag har säkert missat det roliga;) har en 920 !

Klart jag skulle kunna vara utan det, men jag vill inte vara utan det då det finns lurar som har den eminenta funktionen.

Hellre en lur som erbjuder funktionen och man har alternativet, än tvärtom.

Skrivet av Jfqvist:

Använder det inte heller. Drar dessutom mer batteri.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du inhandlat en smart lur för att hamstra batteri eller för att nyttja dess funktioner fullt ut?

Ruskigt komiskt resonemang, främst pga att aktiv standby har visat sig dra oerhört lite. Men stäng av allt så går du runt med grymt batteri. Perfekt.

Om du ex är inne på en pub och vill se om någon du inväntar samtal ifrån har sökt dig, så är Glance oslagbart. Orka stå och klämma på strömknappen och lysa upp hela skärmen var 5:e minut. Det sparar snarare ström utifrån hur man använder det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Det sparar snarare ström utifrån hur man använder det.

Stämmer bra, jag sparar garanterat ström med glance.

Permalänk
Avstängd

Bra jämförelse men jag är inte sån som hela tiden måste hålla koll om någon har ringt. Double tap to wake funkar bra för mig när jag ska kolla nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Glance är ju till för att slippa väcka telefonen för att se om man har meddelande eller missat samtal vilket jag personligen uppskattar .

Skrivet av Jfqvist:

Bra jämförelse men jag är inte sån som hela tiden måste hålla koll om någon har ringt. Double tap to wake funkar bra för mig när jag ska kolla nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Bra jämförelse men jag är inte sån som hela tiden måste hålla koll om någon har ringt. Double tap to wake funkar bra för mig när jag ska kolla nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du nu pratar om batteri så tar "double tap" en hel del batteri vilket jag själv märkte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Bra jämförelse men jag är inte sån som hela tiden måste hålla koll om någon har ringt. Double tap to wake funkar bra för mig när jag ska kolla nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

DT drar mer batteri än Glance, som är till just för att slippa DT. Just för att slippa väcka hela skärmen. Liten kullerbytta där

Skrivet av KiXeR:

Glance är ju till för att slippa väcka telefonen för att se om man har meddelande eller missat samtal vilket jag personligen uppskattar .

Just det.

Skrivet av stelex:

Om du nu pratar om batteri så tar "double tap" en hel del batteri vilket jag själv märkte.

Det drar iaf betydligt mer än Glance, så resonemanget han för, faller på eget grepp.

Från det ena till det andra; jag har Comviq, en 830 nu, men jag lyckas fasen inte pilla ner rätt MMS-inställningar. Vilket är väldigt frustrerande och irriterande.

Någon som kan tänka sig att bidra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

DT drar mer batteri än Glance, som är till just för att slippa DT. Just för att slippa väcka hela skärmen. Liten kullerbytta där

Just det.

Det drar iaf betydligt mer än Glance, så resonemanget han för, faller på eget grepp.

Från det ena till det andra; jag har Comviq, en 830 nu, men jag lyckas fasen inte pilla ner rätt MMS-inställningar. Vilket är väldigt frustrerande och irriterande.

Någon som kan tänka sig att bidra?

mms center: http://mmsc.tele2.se
mms proxy: 130.244.202.30
mms port: 8080

enligt hemsidan, som du förmodligen redan testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

mms center: http://mmsc.tele2.se
mms proxy: 130.244.202.30
mms port: 8080

enligt hemsidan, som du förmodligen redan testat.

Eller detta är kanske bättre:

Slide från menyn
Välj Inställningar
Välj Åtkomstpunkt

Lägg Till
Anslutningsnamn - Comviq
Datatyp - standard
Internet APN - 4G.tele2.se
Användarnamn -
Lösenord -
Proxyadress -
Proxyport -
Nätverkstyp IPv4
Autentsieringstyp Ingen
MMS-åtkomstpunktens namn - 4G.tele2.se
Användarnamn -
Lösenord -
Proxyadress - 130.244.202.30
Proxyport - 8080
MMSC Adress - http://mmsc.tele2.se
Nätverkstyp - IPv4
Autentieringstyp - ingen

Spara

Klart

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Eller detta är kanske bättre:

Slide från menyn
Välj Inställningar
Välj Åtkomstpunkt

Lägg Till
Anslutningsnamn - Comviq
Datatyp - standard
Internet APN - 4G.tele2.se
Användarnamn -
Lösenord -
Proxyadress -
Proxyport -
Nätverkstyp IPv4
Autentsieringstyp Ingen
MMS-åtkomstpunktens namn - 4G.tele2.se
Användarnamn -
Lösenord -
Proxyadress - 130.244.202.30
Proxyport - 8080
MMSC Adress - http://mmsc.tele2.se
Nätverkstyp - IPv4
Autentieringstyp - ingen

Spara

Klart

Det går fasen inte att komma in 'åtkomstpunkt' på 830, när jag klickar på åtkomstpunkt möts jag av texten:

"De här inställningarna är bara tillgängliga för tidigare versioner av WP, och fungerar inte med det här operativsystemet"

Vilket får mig osökt tänka på den lilla uppklätringen jag gjorde via DP,som slutar på 280, kanske ska jag gå tillbaka till den ursprungliga?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det enda jobbiga med Glance är att man tittar på mobilen mer än vanligt/nödvändigt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om att gå från 925 till 830? Det jag stör mig på nu är följande: Dålig batteritid, blir väldigt varm, dåligt lagringsutrymme, inte inbyggd trådlös laddning. Har sen även hört att kameran på 830 skulle vara bättre än min, och med mer färger?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Det enda jobbiga med Glance är att man tittar på mobilen mer än vanligt/nödvändigt.

Precis samma (bi)effekt som när du äger en Rolex, den är så snygg så du kollar på klockan stup i kvarten men oftast inte för att du vill veta tiden. Det sker omedvetet. Det drar dina ögon till sig. Samma logik tycker jag man kan applicera på Glance, istället för att halvstressat pilla på strömknappen så kan du med gott samvete vila ögonen på skärmen, den kostar inget. Dessutom är 830 så löjligt läcker, så jag brukar faktiskt lägga den ner så man ser den kaxiga men ändå klockrena utstickande färgen, på en lur som inte ska vara svart eller vit, detta är Lumia 830, den är Orange. Lamborghini är gul.

Skrivet av razeer:

Vad tror ni om att gå från 925 till 830? Det jag stör mig på nu är följande: Dålig batteritid, blir väldigt varm, dåligt lagringsutrymme, inte inbyggd trådlös laddning. Har sen även hört att kameran på 830 skulle vara bättre än min, och med mer färger?

Skickades från m.sweclockers.com

830 överträffar 925 lätt, enligt mig.

Vad är din prio och ställ dem därefter emot varandra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Det går fasen inte att komma in 'åtkomstpunkt' på 830, när jag klickar på åtkomstpunkt möts jag av texten:

"De här inställningarna är bara tillgängliga för tidigare versioner av WP, och fungerar inte med det här operativsystemet"

Vilket får mig osökt tänka på den lilla uppklätringen jag gjorde via DP,som slutar på 280, kanske ska jag gå tillbaka till den ursprungliga?

Vet inte om denna appen kan hjälpa dig? http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/nätverk/62f172d1-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Det går fasen inte att komma in 'åtkomstpunkt' på 830, när jag klickar på åtkomstpunkt möts jag av texten:

"De här inställningarna är bara tillgängliga för tidigare versioner av WP, och fungerar inte med det här operativsystemet"

Vilket får mig osökt tänka på den lilla uppklätringen jag gjorde via DP,som slutar på 280, kanske ska jag gå tillbaka till den ursprungliga?

Jag kör senaste DP med 830 & jag kan redigera APN för MMS utan problem, du hittar det under Mobilnät+SIM/SIM-inställningar/Redigera APN för MMS

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Om ni inte kan skicka mms så skicka ett mms till er själva så fixar den inställningarna automatiskt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ska testa , tack.

Skrivet av tellus82:

Jag kör senaste DP med 830 & jag kan redigera APN för MMS utan problem, du hittar det under Mobilnät+SIM/SIM-inställningar/Redigera APN för MMS

Kan du delge mig dina inställningar, eller jag kanske inte kan dra någon nyttja av det då du inte har tele2/Comviq?

Skrivet av NoNamesWayne:

Om ni inte kan skicka mms så skicka ett mms till er själva så fixar den inställningarna automatiskt.

Nej, det sker tyvärr inte.

Om man inte kan skicka mms, så kan man inte det till sig själv heller. Så den faller på sin egen orimlighet. Ja, jag har testat givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Nätverksappen är bra men tyvärr hjälper den inte mig i detta nu.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni kommer wp utvecklas bra nu iomed Microsoft?Undrar eftersom mitt abonnemang går ut snart och skall man stanna kvar med wp!Ni som köpt 830 är det ännu bättre upplevelse med den gentemot 920?Det enda jag stör mig på är väll vikten och batteritiden men den skall väll vara bättre på 830?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile